Topul mașinilor sofisticate care au cea mai mare probabilitate să fie avariate

03 Ian. 2023, 04:55
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
03 Ian. 2023, 04:55 // Actual //  Lupu Eduard

Chiar dacă mașinile moderne vin echipate cu multe sisteme complexe de siguranță, nu garantează siguranţa maximă şi nici că sunt ferite de accidente.

„Proporția automobilelor avariate la nivel mondial este de 52,4% din total, ceea ce înseamnă că statistic vorbind, fiecare a doua mașină produsă suferă avarii la un moment dat.

Ceea ce este și mai interesant este că unele mărci de autovehicule sunt mai predispuse la accidente decât altele”, se arată in cea mai recentă analiză a specialiştilor auto de la carVertical, menit să descopere ce marcă de mașini înregistrează cel mai mare procentaj de unități avariate, plus cât costă în medie repararea acestor daune pe o durată mai lungă de timp, de mai mulţi ani, în funcţie de rapoarte.

Aproape trei sferturi dintre mașinile Tesla au fost implicate într-un accident

Tesla ocupă locul întâi dintre mărcile de mașini cu cele mai multe avarii înregistrate – 74,3% dintre toate rapoartele istorice generate pentru vehiculele Tesla au cuprind înregistrări de daune.

Acestea au fost urmate de vehiculele Hyundai (69,1%) și Subaru (68,7%). Renault (40.8%), Alfa Romeo (40%) și Fiat (39.5%) sunt mărcile cu cele mai puține accidente înregistrate.

Motivul din spatele acestor diferențe imense poate fi des explicat cu ajutorul bunului simț. Renault și Fiat sunt mărci care oferă în principal mașini accesibile ca preț, cu motoare mici care au un consum redus de combustibil și care sunt cel mai des folosite ca mașini de familie sau pentru a face naveta zilnică.

Hyundai oferă mașini ieftine dar ”cool” ceea ce atrage puternic segmentul de șoferi tineri și lipsiți de experiență. Mașinile Subaru sunt în general sigure dar șoferii deseori nu știu cum să manevreze un vehicul cu tracțiune integrală în situații periculoase.

Paradoxul mașinilor Tesla

Vehiculele Tesla, în schimb, deși sunt scumpe și pline de sisteme moderne de siguranță, au o accelerație excepțional de puternică.

”Există un paradox legat de mașinile Tesla care au simultan cele mai avansate sisteme de condus autonom de pe planetă și totuși înregistrează cele mai multe accidente.

Un număr atât de mare de accidente poate fi din cauza faptului că șoferii ori nu sunt încă obișnuiți cu accelerația excepțională a mașinilor Tesla, ori pur și simplu nu mai sunt la fel de atenți la volan.

Nu este un secret faptul că cea mai mare proporție de mașini Tesla lovite provine din SUA.” – a explicat pentru Ziare.com directorul de comunicații carVertical, Matas Buzelis.

Ferrari și Lamborghini au cele mai costisitoare daune

Deloc surprinzător, cea mai mare valoare medie a daunelor înregistrate aparține Ferrari (94.149 de euro) urmată de cea pentru Lamborghini (64.608 de euro), ambele medii fiind de câteva ori mai ridicate decât cele aparținând altor mărci.

Tesla (14,320 de euro), Dodge (9.522 euro) și Porsche (8.588 euro) sunt mărcile de mașini de lux care înregistrează costuri de reparații scăzute.

O valoare medie ridicată când vine vorba despre costul reparațiilor sugerează ori că reparațiile sunt scumpe ori că daunele au fost severe.

În timp ce mărcile de super lux adună zeci de mii de euro în cheltuieli de reparții, valoarea medie pentru BMW este de doar 3.994 euro, pentru Volkswagen de 3.539 euro și pentru Toyota de 3.011 euro.

Media la nivel global, indiferent de marca mașinii, înregistrată în urma acestui studiu este situată la 3.574 euro. Această informație va fi de ajutor atunci când dorim să vedem dacă media daunelor specifice unui anumit model este ridicată sau scăzută.

„Din punct de vedere al costului, accidentele mașinilor din gama super premium sunt la un alt nivel. Până și o zgârietură minoră vine cu o factură de-ți dau lacrimile, așa că nu este de mirare de ce Ferrari si Lamborghini sunt liderii detașați ai acestui top”, a mai detaliat Buzelis.

Porsche deține media cea mai ridicată de daune înregistrate

După cum era de așteptat există o corelație puternică între mașinile care au cel puțin o înregistrare de daune și cele care au în medie cele mai multe evenimente de daune per mașină.

Porsche ocupă prima poziție cu o medie de 1,71 de incidente per mașină, urmat de Tesla (1,58) și Hyundai (1,52).

Peugeot (0.75), Renault (0.73) și Fiat (0.7) au cea mai mică pondere de înregistrări de daune. Aceste companii produc în mare parte mașini accesibile și economice, prin urmare proprietarii lor rareori conduc rapid sau agresiv.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

05 Mai 2024, 11:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Mai 2024, 11:48 // Actual //  Lupu Eduard

Banca turcă DenizBank, care este una dintre cele mai mari instituții de credit din țară, practic a încetat să mai deschidă conturi pentru cetățenii ruși de la începutul anului 2024, scrie RBC, citând doi intermediari care îi ajută pe ruși să obțină carduri de la băncile turcești.

„Din zece cereri de deschidere a unui cont, doar una primește aprobare. Este imposibil să deschizi un cont chiar și cu un permis de ședere și înregistrare în Turcia”, a descris situația unul dintre intermediari, Serghei Ovsyannikov. El a adăugat că DenizBank face acum excepții doar pentru clienții cu un depozit mare de 100 de mii de dolari și mai mult.

Problema a fost confirmată de partenerul de conducere al Lenar Wealth Management, Lenar Rakhmanov, care lucrează la Istanbul. Potrivit acestuia, probabilitatea ca un rus să deschidă un cont este influențată de „calibrul clientului” și de acordurile personale cu o anumită sucursală bancară.

A avea un permis de ședere și înregistrarea locală nu garantează deschiderea unui cont la DenizBank, confirmă un alt intermediar, Elena Chernysheva. Ea notează că cetățenii ruși, având în mână un pachet complet de documente necesare, le va fi mai ușor să contacteze o altă bancă în aceste scopuri.

La sfârșitul anului trecut, președintele american Joe Biden a semnat un decret care introduce restricții împotriva băncilor străine pentru a ajuta persoanele fizice și juridice ruse să eludeze sancțiunile și pentru a asista în aprovizionarea industriei ruse de apărare. După aceasta, o serie de instituții de credit străine au înăsprit condițiile pentru deservirea rușilor, iar cetățenii ruși au început, de asemenea, să aibă dificultăți în efectuarea plăților și transferurilor.

După invazia pe scară largă a Ucrainei de către Rusia și sancțiunile ulterioare, unele țări, inclusiv Turcia, au început să ajute Moscova să reexporte mărfuri. Potrivit unor surse familiare cu Financial Times, agențiile de informații ruse au depus „efort și timp considerabil” pentru a găsi modalități de a evita sancțiunile și controalele la export, iar intermediarii financiari au început să participe la astfel de operațiuni „intenționat sau neintenționat”.

Partenerul Pen & Paper, Kira Vinokurova, consideră că refuzurile de a deschide conturi sunt cauzate de riscurile pentru bănci de a fi supuse sancțiunilor, deoarece accesul indivizilor ruși la sistemul financiar global poate fi privit ca o contribuție la sectorul financiar rus. În plus, crește riscul introducerii unor măsuri restrictive de asistență pentru eludarea sancțiunilor anti-ruse.

„Prin deschiderea unui cont pentru persoane ruse, băncile turce trebuie să cheltuiască resurse suplimentare pentru verificarea tranzacțiilor din punctul de vedere al participării persoanelor sancționate sau al implementării activităților interzise din punctul de vedere al sancțiunilor occidentale”, spune Vinokurova, menționând că Rusia este acum „o jurisdicție cu un risc crescut de sancțiuni”.

Cerințele de deservire a rușilor de către băncile turcești vor deveni mai stricte în viitor din cauza presiunii tot mai mari de sancțiuni, dar este puțin probabil ca băncile turce să abandoneze complet noii clienți ruși, avocatul este sigur: „Unul dintre principiile regimurilor de sancțiuni ale Jurisdicțiile occidentale sunt în centrul măsurilor pe anumite persoane, sectoare, bunuri sau servicii, iar refuzul complet de a servi rușii este puțin probabil să fie încurajat de acestea.”

În luna mai anul trecut, vicepreședintele Băncii Rusiei, Alexey Guznov, a raportat problemele cu care se confruntă băncile rusești atunci când încearcă să deschidă conturi în țări „prietenoase” pentru a stabili un comerț ocolind dolarul, euro și alte valute mondiale. Înainte de aceasta, Banca Centrală a Federației Ruse a spus că băncile străine nu au răspuns propunerilor de parteneriat ale colegilor ruși, iar președintele Comitetului Dumei pentru Piața Financiară, Anatoli Aksakov, a spus că doar trei instituții de credit au reușit să deschidă. conturi de corespondent.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău