Rezultatele financiare Mobiasbanca-OTP Group în 2020: performanță operațională rezilientă

25 Mart. 2021, 11:33
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
25 Mart. 2021, 11:33 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

În contextul pandemiei și scăderii activității economice, activitatea Mobiasbanca – OTP Group S.A. este stabilă, înregistrând profit și un nivel satisfăcător al rentabilității la sfârșitul anului 2020. Cu un bilanț solid, un raport de capital în creștere și o lichiditate foarte bună, banca a continuat toate proiectele de dezvoltare și investiții, urmând strategia aprobată pentru anul 2020.

Necătând la impactul economic cauzat de situația de urgență în sănătate, banca a înregistrat  o dinamică pozitivă a creditării, datorită creditelor de consum ce au înregistrat o creștere de 8% și a creditelor ipotecare cu o creștere fulminantă de 52%.

Portofoliul de depozite la fel a crescut, atât pe segmentul persoanelor fizice, cât și juridice, ilustrând încrederea clienților în Mobiasbanca-OTP Group, dar și contextul economic instabil.

Adaptare rapidă pentru a răspunde crizei și a asigura o susținere continuă a clienților

  • Măsuri sanitare adecvate și adaptare a organizației
  • Măsuri de protecție a angajaților, implementarea muncii de la distanță

Dezvoltări pentru satisfacerea nevoilor clienților 

  • Accelerarea dezvoltărilor digitale atât pentru clienții retail, cât și pentru companii prin lansarea serviciilor de Internet şi Mobile Banking în faza pilot, la sfârșitul anului 2020
  • Îmbunătățirea abordării comerciale a clienților persoane fizice – implementarea unor instrumente noi de relaționare și deservire a clienților Bank@Work și Agenții de vânzări directe

Revenirea creditării cu o creștere de 23% vs. 2019

  • Atingerea cotei de 20,1% pe piața creditelor neasigurate și 22,4% în ce privește creditele ipotecare, datorită revenirii activității de creditare în al doilea semestru al anului.

Profitul net de 143.5 milioane MDL, în scădere față de 2019, care reflectă investițiile în infrastructura IT și cheltuielile  crescute cu provizioanele și costul riscului, a generat rentabilitatea capitalurilor proprii, ROE, de 7,4% în 2020.

László Diósi, Președintele Comitetului Executiv – CEO Mobiasbanca: „În acest context dificil, am acționat rapid și eficient pentru a sprijini clienții, am adaptat organizația pentru a asigura continuitatea activității și am implementat măsuri pentru a atenua impactul financiar negativ. În același timp, investițiile planificate în transformare digitală au fost realizate integral, fără a compromite prioritatea noastră strategică, venind cu livrări digitale accelerate și cu o abordare comerciala a clienților îmbunătățită. În special, am lansat Internet și Mobile banking pentru persoane fizice și pentru persoane juridice de talie mică și medie. Bazându-se pe modelul său de afaceri solid, Mobiasbanca-OTP Group a obținut o performanță financiară rezilientă, își menține un nivel bun al rentabilității și lichidității, înregistrând un profit net de 143.536 milioane de MDL în pofida provizionării mari”. 

Principalele realizări ale băncii în 2020 sunt:

Bilanț stabil cu rata de adecvare a capitalului de 21.4%
Activele totale au crescut +17,5%, banca deținând o cotă de 13.8% în sistemul bancar

Valoarea brută a creditelor a crescut cu 22,8% comparativ cu anul precedent, datorită unei bune creditări a persoanelor fizice.

Portofoliul de depozite a crescut cu 25%, dintre care pe segmentul PF cu 19%, atingând o cotă de piață de 13%, iar PJ a crescut cu 34%, ajungând la o cotă de piață de 18%.

Performanță operațională a înregistrat o ușoară scădere de -7.8% față de aceeași perioadă a anului precedent, din cauza diminuării veniturilor din dobânzi și creșterii pierderilor din deprecierea activelor financiare.

Indicatorul cost/venit a înregistrat valoarea de 47.18%, diminuându-se favorabil cu 2 p.p. față de anul 2019..

Nivelul de lichiditate stabil a fost menținut, banca dispunea de active lichide în moneda locală de 6,4 miliarde MDL, la sfârșitul anului 2020.

Venitul bancar net a înregistrat o creștere de 2% față de aceeași perioadă a anului precedent.

În această perioadă, Mobiasbanca-OTP Group a fost aproape de nevoile clienților săi, venind în întâmpinare cu măsuri de sprijin pentru amânarea și restructurarea plăților aferente împrumuturilor persoanelor juridice. Revenirea puternică a activității de creditare, începând cu semestrul 2, pe segmentele persoanelor fizice și creditarea ipotecară, a fost încurajatoare pentru bancă. Au fost continuate proiectele de dezvoltare, lansând un concept nou de deservire a clienților la locul de muncă, în cadrul companiilor, dar și atragerea noilor clienți prin Reprezentanți Vânzări Directe. Astfel, clienții potențiali, persoane fizice, vor beneficia de consiliere și pregătire a pachetului necesar de acte pentru obținerea unui credit într-o locația comodă lor, fără a se deplasa la bancă.

În calitate de membru activ al societății, banca a acordat un suport oportun momentului pentru sistemul medical, și a fost atent la nevoile comunității. Mobiasbanca-OTP Group a fost implicată în acțiuni de solidaritate privind combaterea pandemiei, totodată, și-a reafirmat sprijinul susținut pentru domenii ca educația financiară, cultură și sport.

P.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău