Un moldovean cu afacere de milioane în Germania planifică să contribuie la dezvoltarea Republicii Moldova

09 Feb. 2023, 13:43
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
09 Feb. 2023, 13:43 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Nicolae Rapcea din orașul Criuleni se numără printre sutele de mii de moldoveni, care au plecat să muncească peste hotare pentru a avea un viitor mai bun. Acesta, alături de soția sa Carolina, nu doar că a reușit să facă față în Germania, țară cunoscută pentru legile sale stricte, dar a riscat să-și deschidă o afacere în domeniul transportului, scrie ziarulnational.md.

A început de jos, iar pentru că a muncit așa cum doar moldovenii pot să o facă, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte, a reușit. Acum ajută sute de conaționali, care la fel ca el au plecat peste hotare pentru un trai mai bun.

De la șofer de TIR, la patron al unei companii de transport

Nicolae Rapcea a plecat în Germania acum zece ani și a lucrat inițial în calitate de șofer de TIR. Doar că, în acea perioadă, nu a condus pur și simplu camioanele de zeci de tone, dar a văzut din interior ce mâncare de pește este această afacere.

Astfel, la puțin timp, alături de soția sa Carolina, au pornit afacerea de transport de mărfuri și de pasageri în Germania. A întâmpinat multe greutăți, au urmat multe nopți nedormite, dar după zece ani de muncă a ajuns să conducă o companie care deține 260 de camioane și 15 autocare moderne de ultimă generație.

„Sigur, nu a fost ușor. Am muncit zi și noapte. Totodată, am știut că nu trebuie să ne oprim. Niciodată. Doar așa ne putem dezvolta, putem crește. Acum avem o afacere frumoasă, cu o cifră de afaceri de milioane de euro. Sunt mândru de ceea ce am reușit să obținem”, a declarat pentru Ziarul NAȚIONAL Nicolae Rapcea.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

A întins o mână de ajutor pentru sute de moldoveni

Om cu suflet mare, trecut prin multe greutăți, Nicolae Rapcea a ajutat mai mulți conaționali să câștige o bucată de pâine în Germania. Actualmente, la compania sa din Germania, „VB Trans Logistik”, activează circa 300 de moldoveni, șoferi de calificare înaltă, care au grijă ca mărfurile și pasagerii să ajungă în maximă siguranță la destinație.

„Da, staff-ul nostru este format mai mult din moldoveni. Sunt mândru că pot să-i ajut. Sunt muncitori, profesioniști, sunt oameni care lucrează pentru familiile lor și depun mult suflet în ceea ce fac. Am oferit locuri de muncă, uneori la începători, care nu aveau multă experiență, dar aveau foarte mare dorință de a munci. Apreciez oamenii care sunt responsabili și care-și fac lucrul onest. De altfel, în Germania altfel nici nu poate fi. Știm cu toții că nu oricine se va adapta la regulile germane. Juristul companiei noastre este german și, firesc, niciodată nu va admite nici cea mai mică încălcare a legislației”, spune omul de afaceri.

Vrea să contribuie la dezvoltarea R. Moldova

Deși Germania e țara care i-a oferit tot la ce putea visa, Nicolae Rapcea spune că e de datoria lui să contribuie la dezvoltarea R. Moldova. Acesta vrea să ajute în domeniul pe care îl cunoaște de-a fir a păr.

„Mă apucă groază când văd autocarele vechi din Republica Moldova, care circulă acasă, dar și în Europa. Înțeleg că sunt necesare investiții mari pentru a schimba parcul auto, dar siguranța pasagerilor trebuie să fie prioritate. Noi deja am pus mai multe autocare super dotate pentru efectuarea curselor regulate din Republica Moldova spre Europa. Sunt autocare cu care pasagerii călătoresc în confort și siguranță. Planific să fac și alte investiții în Republica Moldova: o stație de deservire auto, o spălătorie modernă. Acesta e doar începutul, dar am planuri mari”, mai spune Nicolae Rapcea.

„Visătorul” care vrea să schimbe destinul Republicii Moldova

Omul de afaceri este convins că diaspora Republicii Moldova are un enorm potențial nevalorificat și că, dacă ar reveni acasă, ar revoluționa Republica Moldova.

„Să știți că majoritatea moldovenilor ar reveni acasă. Din păcate, însă, lucrurile aici nu evoluează. Mai mult, devine tot mai greu de locuit în Republica Moldova. Ceea ce e un paradox. O țară atât de mică, cu potențial mare și nicidecum nu poate ieși din sărăcie. Să știți că diaspora, cu experiența acumulată în afara republicii, poate deveni acel motor de dezvoltare a Republicii Moldova, care acum lipsește aici. Eu voi munci în acest sens și sper să fiu susținut de alți conaționali de-ai noștri. Am planuri mari și sper în zece ani rezultatul muncii mele să fie văzut. Sunt un visător, dar Germania m-a învățat că pentru orice vis trebuie de muncit foarte mult, ceea ce voi face în următorii zece ani, pentru binele Republicii Moldova”, ne-a asigurat Nicolae Rapcea.

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală