Cum a reuşit un antreprenor să clădească un imperiu de miliarde după ce, în copilărie, vindea produse pe bicicletă

04 Mart. 2023, 17:06
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
04 Mart. 2023, 17:06 // Actual //  bani.md

Dintr-un copil sărac, care vindea produse pe bicicletă pentru a-şi ajuta mama rămasă văduvă chiar în prag de război, John Gokongwei a ajuns, de la un business la altul, să formeze unul dintre cele mai mari conglomerate din Filipine, cu companii active într-o multitudine de domenii, de la industria alimentară la energie, media, telecomunicaţii, transporturi şi nu numai.

Născut în China şi stabilit ulterior, alături de părinţi, în Filipine, ţara de origine a acestora, la doar 13 ani John Gokongwei a fost nevoit să se responsabilizeze peste noapte, căci tatăl său tocmai murise, iar al doilea război mondial era pe punctul de a începe. A început aşadar să vândă diverse bunuri pedalând pe străzile din Cebu, iar câţiva ani mai târziu a făcut rost de o barcă de lemn, pe care o folosea pentru a transporta produse spre Manila, capitala ţării. După ce războiul a luat sfârşit, cu banii strânşi Gokongwei a pus bazele propriei companii, Amasia Trading, un importator de făină, legume, fructe, haine second hand şi ziare/reviste din Statele Unite.
La începutul anilor ’50, alături de fraţii şi surorile sale a pornit şi un importator de ţigări şi whiskey. Ulterior, pentru a nu mai depinde de regulile guvernamentale legate de importuri, au decis să dea startul producţiei proprii. Cu un împrumut de 500.000 de pesos (8.500 de euro la valoarea din prezent a monedei) de la preşedintele China Bank, a deschis o moară de făină de porumb, fabricând mălai şi glucoză, noul business operând sub numele de Universal Corn Products. A urmat, apoi, o nouă companie, sub care a lansat şi un brand de cafea instant.
Pentru a recupera anii pierduţi, antreprenorul a decis să reia şi studiile, aşa că în 1977 a obţinut o diplomă de MBA, iar la un deceniu distanţă a finalizat şi un curs de management avansat în cadrul Universităţii Harvard.

În 1990 a pus bazele JG Summit Holdings, pentru a include toate afacerile deţinute sub o singură umbrelă. Anul 1996 i-a adus o nouă reuşită: lansarea operatorului aerian Cebu Pacific Air, în prezent cea mai veche companie de zbor low cost din Filipine.
Au urmat, apoi, şi alte businessuri, inclusiv în industria de telecomunicaţii, astfel că, în prezent, familia sa controlează o capitalizare de piaţă de peste 20 de miliarde de dolari din totalul de companii deţinute.

Fondatorul are şi o biografie publicată în vara anului 2007, John L. Gokongwei Jr.: Cărarea antreprenoriatului. El a fost cunoscut, de asemenea, şi pentru intensa activitate filantropică. În viaţa personală a fost căsătorit cu Elizabeth Yu, alături de care a avut şase copii. Antreprenorul a murit în 2019, la Manila.

JD Summit Holdings a înregistrat anul trecut venituri de peste 3,7 miliarde de euro.

Carte de vizită:
John Robinson Lim Gokongwei Jr., fondator, JG Summit Holdings
1. S-a născut pe 11 august 1926, în China, dar are origini filipineze şi a copilărit în ţara natală;
2. A început să lucreze încă de la 13 ani, iar la 20 de ani a pus bazele primei companii; au urmat numeroase alte businessuri, care au dus, în 1990, la formarea conglomeratului JG Summit Holdings, Inc.;
3. A urmat un MBA la De La Salle University şi un program de management la Harvard;
4. A fost căsătorit cu Elizabeth Yu, alături de care a avut şase copii;
5. A murit în 2019, la Manila.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală