O țară europeană aproape cât Moldova se împotrivește Grupului G7. Miza: secretul Rusiei păstrat în acest stat

25 Apr. 2023, 08:13
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
25 Apr. 2023, 08:13 // Actual //  bani.md

După declanșarea războiului din Ucraina de către Putin în februarie 2022, Occidentul a impus mai multe pachete de sancțiuni împotriva Rusiei, pentru a diminua forța mașinii sale de război. Acum, o țară din Europa de dimensiunea Munteniei, Elveția, nu vrea să se alăture grupului operativ al G7, care coordonează embargoul contra Rusiei.

Autoritățile din Elveția au răspuns unei scrisori recente a ambasadorilor din țările G7, refuzând deocamdată cererii de a se alătura grupului operativ REPO (Russian elites, proxies, oligarhs – Elite ruse, proxy, oligarhi), a declarat purtătorul de cuvânt al guvernului elvețian, André Simonazzi. Miza este una uriașă pentru Elveția, aici fiind ascunse, în băncile sale, fonduri de aproximativ 200 de miliarde de franci elvețieni ai Rusiei, potrivit Swiss Info.

Simonazzi s-a referit la o notă publicată marți de Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO), în care respinge criticile formulate de ambasadori într-o scrisoare transmisă presei elvețiene săptămâna trecută.

Pentru SECO, cooperarea actuală dintre Elveția și țările G7 (Canada, Franța, Germania, Italia, Japonia, Marea Britanie și SUA) „se desfășoară fără probleme” și „nu este nevoie să se alăture în mod oficial grupului operativ în prezent”.

SECO a repetat, de asemenea, că activele rusești de 7,5 miliarde franci elvețieni (8,35 miliarde dolari) blocate în Elveția au fost „substanțiale” prin comparație internațională, ceea ce corespunde cu aproximativ o treime din ceea ce este blocat în Uniunea Europeană.

De asemenea, a cerut o mai bună distincție între activele sancționate și nesancționate, care sunt „confundate sau amestecate în mod repetat”.

„Un exemplu în acest sens – citat frecvent în ultimul an – este estimarea Asociației Bancherilor Elvețieni conform căreia aproximativ 150-200 de miliarde de CHF în active ale persoanelor și organizațiilor rusești sunt deținute de bănci elvețiene. Această cifră neoficială este, de fapt, o estimare aproximativă a activelor totale ale Rusiei gestionate în Elveția”, a scris acesta.

Ambasadorul SUA în Elveția, Scott Miller, a sugerat recent că Elveția ar putea îngheța până la 100 de miliarde de franci elvețieni.

Cel mai înalt oficial al SUA în domeniul sancțiunilor, subsecretarul Brian Nelson de la Trezoreria americană din Washington, a fost și el în Elveția săptămâna aceasta pentru discuții cu oficialii SECO, despre care el a spus pe Twitter că sunt „constructive”.

Elveția este o țară neutră din Europa, care nu este membră UE și NATO, cu o populație de 8,7 milioane de locuitori și cu o suprafață de 41.285 de kilometri pătrați, cu 7,4 mii km mai mare ca Republica Moldova și cu o populație de 3,3 ori mai mare față de țara noastră.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală