Segmentul de cela ferată Chișinău – Ungheni (107 km) urmează să fi modernizat dintr-un credit oferit de Franța, potrivit unui proiect aprobat pentru inițierea negocierilor asupra proiectului Protocolului financiar dintre Guvernul Republicii Moldova și Republicii Franceze privind finanțarea proiectului de modernizare a infrastructurii feroviare
Este vorba de un credit de 75,7 milioane de euro, dintre care 35 de milioane de euro vor fi oferiți de Trezoreria franceză și 40 de milioane de euro de credit bancar garantat de Bpifrance Assurance Export care va putea fi mărită în funcție de suma definitivă a revizuirii prețurilor.
O condiție a creditului este ca 50% din bani să fie utilizați pentru cumpărarea bunurilor și serviciilor din Franța.
În prezent, CFM modernizează tronsonul de cale ferată ”Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești”.
Lucrările au început în luna noiembrie și sunt executate de o firmă din Kazahstan. În cadrul acestui proiect urmează să fie reabilitați peste 233 km de cale ferată, iar odată cu finalizarea lucrărilor- lucru preconizat în anul 2025, va fi posibilă eliminarea restricțiilor de greutate și viteză.
Asta înseamnă că trenurile de marfă vor putea circula cu până la 90 km/h, iar în cazul transportului de pasageri, viteza va crește până la 120 km/h.