Motivul pentru care s-a scumpit atât de mult cafeaua: ”Există o cerere atât de mare”

14 Mai 2023, 12:54
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Mai 2023, 12:54 // Actual //  bani.md

Criza costului vieţii i-a împins pe iubitorii de cafea spre soiurile mai ieftine, însă lipsa de boabe de cafea de tip robusta face din ce în ce mai dificilă găsirea unei ceşti de cafea ieftină, transmite Bloomberg.

Chiar dacă mulţi iubitori de cafea preferă soiul arabica, de calitate superioară, soiul robusta este în mod normal mai ieftin pentru că acest arbore de cafea este mai rezistent şi are nevoie de mai puţină îngrijire, astfel că este mai uşor de produs în cantităţi mari. Soiul robusta este utilizat în mod frecvent la cafea de tip instant, espresso şi cafeaua măcinată vândută în supermarketuri, produse care au înregistrat o cerere mare pe măsură ce consumatorii atenţi la preţuri caută alternative accesibile.

Cu toate acestea, principalii producători de cafea robusta au dificultăţi în a ţine pasul cu explozia cererii, astfel de preţurile angro au atins săptămâna aceasta cel mai ridicat nivel din ultimii 12 ani.

Pentru consumatorii din Germania, cea mai mare piaţă a cafelei din Europa, această situaţie are un efect semnificativ asupra preţurilor de comercializare, soiurile de cafea de tip instant fiind cu aproape 20% mai scumpe decât în urmă cu un an.

Şansele ca problemele globale cu aprovizionarea cu cafea robusta să se reducă în viitorul apropiat sunt destul de mici. Analiştii estimează că Vietnamul, cel mai mare producător mondial de cafea robusta, a strâns cea mai mică recoltă din ultimii patru ani, din cauză că fermierii s-au concentrat pe culturi mai profitabile precum avocado şi durian, pentru a face faţă exploziei preţurilor la îngrăşăminte după invazia rusească din Ucraina.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală