Deținătorii de platforme și aplicații de comenzi de taxi vor fi obligați să le înregistreze juridic pe teritoriul Republicii Moldova. O inițiativă legislativă în acest sens a fost prezentată de deputații Fracțiunii „Partidul Acțiune și Solidaritate”, Marina Morozova și Alexandr Trubca, într-un briefing de presă.
Trubca spune că anual statul pierde circa 1,3 miliarde de lei, în condițiile în care operatorii de taxi au înregistrate 50 de mașini în parc, dar de facto operează cu 100 de automobile.
Potrivit Marinei Morozova, după înregistrare, aceste platforme vor fi responsabile din punct de vedere fiscal pe teritoriul Republicii Moldova.
Operatorii transportului în regim de taxi vor admite spre conectare la aceste platforme doar mașinile înregistrate în Registrul operatorilor de transport rutier. Pentru o monitorizare corectă, deținătorii platformelor vor prezenta trimestrial la ANTA lista autovehiculelor și șoferilor care au operat cel puțin o dată pe parcursul lunii. Astfel, organele de control vor putea monitoriza atât activitatea platformelor, cât și a șoferilor.
Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!
Actualmente sunt mașini care prestează servicii de taxi, dar nu sunt înregistrate în Registrul Agenției Naționale de Transport Auto. Urmare a acestor modificări, trebuie să crească nivelul de siguranță și confort al pasagerilor, susține deputata.
Proiectul prevede și modificări privind regimul fiscal. Potrivit lui Alexandr Trubca, este vorba de extinderea instrumentelor de fiscalizare și introducerea instrumentelor moderne dezvoltate de FISC. Astăzi cel mult 20% din toate cursele de taxi sunt fiscalizate în Republica Moldova. Scopul este de a ajunge la fiscalizarea până la 70% din curse. Potrivit lui Alexandr Trubca, fiscalizarea înseamnă și creșterea nivelului de siguranță a călătorilor, iar un bon fiscal înseamnă și o garantare a calității serviciilor și o posibilitate a călătorului să meargă într-o eventuală situație de nemulțumire la Agenția pentru protecția Consumatorului.
De asemenea, se propune excluderea obligativității deținerii fizice de către toți șoferii a certificatului de competențe profesionale. Acum, acest certificat urmează să fie doar valabil, iar verificarea lui să se facă în format digital. Se propune și extinderea termenului de valabilitate a acestui certificat, de la 3 la 5 ani.