„Cel mai căutat” whisky din lume s-a vandut cu 2,7 milioane de dolari sticla

26 Nov. 2023, 08:02
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
26 Nov. 2023, 08:02 // Actual //  bani.md

Pentru cei care apreciază cele mai fine băuturi din viaţă, o sticlă din „cel mai căutat whisky scoţian din lume” s-a vândut cu peste 2,1 milioane de lire sterline (2,7 milioane de dolari) la casa Sotheby’s din Londra, conform CNN.

Macallan 1926 este una dintre cele doar 40 de sticle scoase după ce au fost îmbătrânite în butoaie de sherry timp de 60 de ani, ceea ce o face cea mai veche sticlă de Macallan produsă vreodată, potrivit casei de licitaţii.

Sotheby’s se aştepta ca aceasta să strângă între 750.000 şi 1,2 milioane de lire sterline (934.274 şi 1,4 milioane de dolari), dar a avut un şoc când preţioasa sticlă a ajuns la o sumă impresionantă de 2.187.500 de lire sterline (2.724.967 de dolari), ceea ce o face un „nou record pentru orice sticlă de băutură spirtoasă sau de vin vândută la licitaţie”, a declarat casa de licitaţii pentru agenţia de presă AFP.

Înaintea vânzării, şeful departamentului de whisky al Sotheby’s, Jonny Fowle, a declarat pentru AFP că a încercat un mic eşantion.

„Am gustat o picătură mică din acesta. Este foarte bogat, are multe fructe uscate, aşa cum te-ai aştepta, multe condimente, mult lemn”, a spus el, numindu-l un whisky „incredibil” care nu trebuie luat uşor.

Din cele 40 de sticle umplute în 1986, niciuna nu a fost pusă la dispoziţie pentru cumpărare, unele fiind în schimb oferite clienţilor de top ai The Macallan, un lux care îi sporeşte atractivitatea, după cum reiese din vânzările anterioare ale sticlelor, se mai arată în descrierea sa de pe site-ul Sotheby’s.

În 2019, Sotheby’s a vândut o sticlă de The Macallan 1926, împodobită cu una dintre cele 14 etichete “Fine and Rare”, pentru 1,5 milioane de lire sterline (1,9 milioane de dolari), ceea ce a făcut-o la vremea respectivă cea mai scumpă sticlă de vin sau de băutură spirtoasă scoasă vreodată la licitaţie.

Sticla vândută a fost una dintre cele 12 sticle acoperite cu o etichetă desenată de pictorul italian Valerio Adami, despre care se crede că a fost distrusă şi în timpul cutremurului din Japonia din 2011. Această sticlă este, de asemenea, prima dintre sticlele The Macallan 1926 care a fost supusă unei recondiţionări, efectuată de către distileria The Macallan din Scoţia înainte de licitaţie.

Alte 12 sticle au fost etichetate de artistul pop Sir Peter Blake, în timp ce celelalte două au fost lansate fără etichetă. Dintre cele neetichetate, una a fost pictată manual de artistul irlandez Michael Dillon şi a devenit prima sticlă de whisky care a depăşit 1 milion de lire sterline (1,2 milioane de dolari) când a fost vândută în 2018 pentru 1,2 milioane de lire sterline (1,5 milioane de dolari), a precizat casa de licitaţii pe site-ul său.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală