Haos la o companie aeriană a unui fost ministru al Justiției! A avut cele mai multe întârzieri la aterizare

15 Ian. 2024, 16:16
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
15 Ian. 2024, 16:16 // Actual //  bani.md

În perioada iulie – decembrie 2023, Aeroportul Internațional Chișinău a fost martorul unei intensificări remarcabile a traficului aerian, cu aproximativ 5,700 de zboruri tur-retur înregistrate. Luna noiembrie s-a evidențiat cu cei mai buni indicatori de performanță, unde 69% din zboruri au aterizat la timp și 65% au decolat la timp, constată o analiză a lui Stanislav Ghilețchi de la IPRE.

Comparativ cu media EUROControl din prima săptămână a lui decembrie, Aeroportul Chișinău s-a situat la un nivel competitiv, cu 67.3% dintre zboruri aterizând la timp și 62.5% decolând la timp.

Destinațiile cele mai frecvente au fost Antalya (17%), Istanbul (13%), București (9%), Londra, Varșovia și Erevan (6% fiecare), iar Tel-Aviv a înregistrat 5% din zboruri.

Fly One a fost liderul în operațiuni, gestionând 39.5% dintre toate zborurile, urmată de HiSky cu 18.5%. Performanța la aterizare a fost dominată de Tailwind Airlines, Austrian Airlines și TAROM, în timp ce Tailwind Airlines, HiSky și TAROM au fost cele mai punctuale la decolare.

La polul opus, în topul celor mai nepunctuale companii aeriene la aterizare au fost Fly One (controlată de fostul ministrul al Justiției, Vladimir Cebotari) cu o pondere a zborurilor care au aterizat la timp de doar 43,3%, urmată de HiSky – 46,6% și Pegasus – 46,8%. La decolare, cele mai multe întârzieri le-a avut Pegasus – 28,6%, LOT – 34,1%, TurkisAirlines – 36,8 și Fly One – 45,9%.

Interesant este faptul că companiile străine care zboară din Chișinău au înregistrat diferențe semnificative între punctualitatea la aterizare și decolare.

De asemenea, analiza prețurilor biletelor a evidențiat o scădere semnificativă în perioada septembrie 2023 – ianuarie 2024, cu reduceri notabile de până la 79% la destinații precum Roma și 75% la Londra. Această scădere a prețurilor a fost influențată de creșterea numărului de companii, confirmând că competiția este un factor-cheie în reducerea costurilor biletelor avia.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

25 Nov. 2024, 10:23
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
25 Nov. 2024, 10:23 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Băncile din 20 de țări au încetat să mai accepte cardurile UnionPay emise de Gazprombank din cauza sancțiunilor impuse de Statele Unite. Retragerea numerarului prin aceste carduri nu mai este posibilă în Argentina, Ungaria, Vietnam, Grecia, Egipt, India, Indonezia, Kazahstan, Cambodgia, Qatar, Maroc, Mexic, Emiratele Arabe Unite, Thailanda, Tunisia, Turcia, Uzbekistan, Africa de Sud, Coreea de Sud și Japonia, potrivit agenției TASS. În Uruguay, bancomatele rețin aceste carduri și solicită titularilor să se adreseze băncii emitente.

În plus, cele mai mari instituții financiare din China, o țară care a devenit un furnizor cheie de bunuri pentru Rusia de la începutul războiului din Ucraina, nu mai acceptă cardurile UnionPay ale Gazprombank. Problemele au fost raportate la Bank of China, China Construction Bank, Industrial and Commercial Bank of China și Agricultural Bank of China. La încercarea de a retrage numerar, bancomatele afișează un mesaj care indică imposibilitatea efectuării tranzacției.

Pe 21 noiembrie, Statele Unite au introdus sancțiuni împotriva Gazprombank și a șase dintre filialele sale externe. Deși a menținut accesul la sistemul SWIFT în pofida războiului din Ucraina, Gazprombank a fost principalul „hub” pentru plățile de gaz către Europa. Departamentul Trezoreriei SUA, prin Oficiul pentru Controlul Activelor Străine (OFAC), a justificat sancțiunile afirmând că Gazprombank joacă un rol activ în finanțarea războiului împotriva Ucrainei, inclusiv prin facilitarea achizițiilor de echipamente militare și plata soldaților.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!