Președintele Moldindconbank: Aplicăm diverse sisteme de protecție a clienților

26 Ian. 2024, 15:51
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
26 Ian. 2024, 15:51 // Slider //  bani.md

Moldindconbank este liderul pieței la portofoliul de carduri bancare emise, care depășește cifra de 1,2 milioane, ceea ce atrage o responsabilitate sporită în vederea protecției clienților împotriva escrocilor. Despre aceasta a declarat Alexander Picker, președintele Comitetului de Conducere al Moldindconbank, în cadrul emisiunii ”Dimineața” de la TV ONE, vorbind despre campania socială, lansată recent de către bancă.

”Suntem conștienți că escrocii au transformat furtul datelor personale și ale cardurilor într-un business, iar tentativele de fraudă devin din ce în ce mai sofisticate. Pentru că încrederea clienților și protecția banilor lor sunt obiective primordiale pentru noi, ne-am intensificat eforturile de comunicare și educare a societății. Ne bucurăm că inițiativa este bine primită atât de către clienții noștri, cât și de cei care se deservesc la alte bănci, ea fiind destinată tuturor. Campania noastră se va derula pe parcursul întregului an, iar în vederea unui impact mai mare colaborăm cu Poliția și alte instituții de stat. Vom face tot posibilul, pentru a combate acest fenomen”, a spus Alexander Picker.

Președintele Moldindconbank a precizat că banca oferă siguranța deplină a tranzacțiilor operate, dar e nevoie de sprijinul și atenția permanentă a clienților.

”Moldindconbank a implementat mecanisme antifraudă și sisteme de securitate informatică pentru a-și proteja clienții. Sistemul de securitate al băncii este bazat pe evaluare comportamentală. Există algoritmi și sisteme, care calculează comportamentul atipic pentru client, fiind emise alerte. Noi verificăm tranzacțiile, pe care sistemul le califică drept suspecte, iar clienții sunt direct contactați de angajații noștri”, a menționat el.

Potrivit lui Alexander Picker, deținătorii de carduri trebuie să urmeze regula ”celor trei NU”, iar în caz de suspiciune a tentativelor de fraudă să contacteze banca în care se deservesc: ”NU răspundeți la numere necunoscute, NU oferiți datele cardului, NU accesați linkuri dubioase. Dacă ați devenit victima unei fraude, atunci imediat contactați banca, în care vă deserviți, blocați cardul prin aplicație și apelați Poliția la 112. Clienții Moldindconbank pot suna la numărul 022 71 71 71”.

Campania a fost lansată printr-un spot social și a unei pagini dedicate pe site-ul micb.md.

Interviul integral poate fi urmărit mai jos:

Realitatea Live

14 Ian. 2025, 17:57
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
14 Ian. 2025, 17:57 // Actual //  Ursu Victor

Compania aeriană HiSky s-a clasat pe primul loc în topul întârzierilor la aterizare, cu peste 50% dintre zboruri operate cu întârziere, în timp ce Wizz Air a înregistrat cea mai slabă punctualitate la decolare, cu 70% dintre zboruri întârziate. Datele provin dintr-o analiză realizată de IPRE pentru perioada ianuarie-decembrie 2024.

Printre companiile aeriene cu o punctualitate scăzută la decolare se numără și Pegasus, Turkish Airlines, LOT și Austrian Airlines, unde ponderea zborurilor operate cu întârziere a variat între 50% și 60%.

În perioada analizată, au fost monitorizate aproximativ 15.000 de zboruri operate pe Aeroportul Internațional Chișinău. Performanțele arată că:

  • 65,3% dintre zboruri au aterizat la timp.
  • 58,4% dintre zboruri au decolat la timp.

Cea mai bună performanță s-a înregistrat în luna martie, când aproape 78% dintre zboruri au fost punctuale, atât la aterizare, cât și la decolare. În schimb, luna iulie a adus cele mai multe întârzieri, cu doar 45,8% dintre zboruri aterizând la timp și 38,5% decolând punctual.

Destinațiile cele mai populare în 2024 au fost Istanbul (12,7%), Antalya (12,0%), București (8,4%), Londra (7,0%), Varșovia (5,3%), Sharm El-Sheikh (5,2%), Tel Aviv (4,4%) și Viena (4,0%).

În ceea ce privește operatorii aerieni:

  • Fly One a realizat 31% dintre zborurile de pe Aeroportul Internațional Chișinău.
  • HiSky a efectuat 20% dintre zboruri.
  • Turkish Airlines (10%), Wizz Air (7%) și TAROM (6%) completează topul.

Wizz Air a înregistrat o creștere semnificativă a zborurilor operate în luna decembrie 2024, ajungând la o cotă de 17%, ceea ce indică o competiție intensificată pentru anul 2025.

La aterizare, cele mai punctuale companii au fost:

  • Turkish Airlines (78,9%),
  • TAROM (76,7%),
  • LOT Polish Airlines (74,5%).

La decolare, topul punctualității a fost dominat de:

  • TAROM (69,2%),
  • HiSky (63,6%),
  • Fly One (62,5%).

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală