Director regional Moldindconbank: Managerii se autosesizează și conving clienții să nu efectueze transferuri dubioase

31 Ian. 2024, 11:50
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
31 Ian. 2024, 11:50 // Slider //  bani.md

Escrocii devin tot mai inventivi în încercările de a obține datele cardurilor ale cetățenilor, însă Moldindconbank se adaptează rapid și zilnic contracarează zeci de tentative de fraudă. Declarația aparține lui Liviu Tarlev, directorul regional Nord al Moldindconbank, în cadrul unei emisiuni la TV Nord.

”Sunt foarte bine pregătiți, știu cum să câștige încrederea beneficiarului de card și să obțină datele personale ale acestuia. De exemplu, escrocul dictează primele patru cifre ale cardului, identice pentru toți și după aceasta propune deținătorului de card să economisească timp și să-i spună celelalte cifre și alte date. O altă schemă vizează vânarea datelor personale online, prin rețele de socializare, prin clonarea site-urilor unor companii. E ușor să depistezi un site fals, deoarece poate conține greșeli tranîn denumirea companiei, designul este unul simplu, într-o singură culoare și apare doar o fereastră, unde trebuie să introduci datele cardului. Dacă vedeți o astfel de pagină web dubioasă, părăsiți-o imediat”, a relatat Liviu Tarlev.

Ilona Creangă, ofițerul de urmărire penală din cardul Inspectoratului de Poliție Bălți, a explicat cum escrocii obțin numărul de telefon, numele și prenumele persoanei pe care o contactează.

”Majoritatea persoanelor indică datele sale de identitate în anunțurile de pe Facebook, completează formulare de participare la tombolă sau introduc datele sale pentru livrarea mâncării comandate, atunci când se deschide o companie nouă, care prestează servicii mai ieftine. Sunt grupări din Ucraina sau anumite Call Centre, create în Ucraina sau în alte țări, care sună prin IP telefonie. Există și grupări în Moldova”, a precizat Ilona Creangă.

Potrivit lui Liviu Tarlev, cea mai vulnerabilă categorie sunt persoanele în etate, iar pentru a informa și educa întreaga societate Moldindconbank a lansat campania socială ”Securitate bancară și antifraudă”.

”Moldindconbank utilizează mai multe instrumente pentru a proteja clienții. Zilnic, contracarăm zeci de cazuri de escrocherie pe Internet. Unii oameni, care cad în plasa escrocilor, se apropie la sucursală, pentru a le face transferuri. De exemplu, în vederea obținerii unei așa-numite moșteniri. În astfel de cazuri managerul se autosesizează și convinge clientul să nu facă acest transfer dubios. Au fost cazuri când se făceau transferuri pentru achitarea avansului la achiziția unui automobil de pe un site fals”, a mai spus directorul regional Nord al Moldindconbank.

Datele oficiale ale Inspectoratului general Bălți arată că anul trecut în municipiu s-au înregistrat 85 de escrocherii cu cardurile bancare.

Emisiunea integrală poate fi vizionată aici:

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală