Cel mai mare jucător pe piaţa de low-cost, cere compensaţii de la Boeing după ce le-au întârziat avioanele

26 Feb. 2024, 13:25
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
26 Feb. 2024, 13:25 // Actual //  Lupu Eduard

Ryanair cere compensaţii de la Boeing pentru întârzierile tot mai mari la livrarea aeronavelor, care au forţat compania aeriană să îşi reducă previziunile privind numărul de pasageri şi să avertizeze că este pe punctul de a anula unele zboruri în această vară, raportează Financial Times.

Directorul executiv al Ryanair, Michael O’Leary, a declarat că nu este „cu adevărat sigur” de câte avioane 737 Max va livra Boeing la timp pentru lunile de vârf ale verii, menţionând că firma aerospaţială americană a fost cufundată într-un „scandal cumplit” în materie de producţie după explozia fuselajului unui zbor Alaska Airlines în ianuarie.

Boeing s-a confruntat cu un control intens din cauza incidentului, iar autoritatea americană de reglementare în domeniul aviaţiei i-a blocat extinderea producţiei de 737 Max, cel mai popular avion al său.

Alaska Airlines şi Copa Airlines din Panama au cerut Boeing să compenseze pierderile cauzate de accident şi de blocarea ulterioară a avioanelor la sol. Comentariile lui O’Leary arată că Boeing s-ar putea confrunta cu mai multe cereri de despăgubire pentru întârzierile din întregul proces de producţie.

Ryanair se aştepta să primească 57 de avioane 737 Max-8 până în iunie pentru a le desfăşura în lunile de vârf ale verii, compania revizuindu-şi între timp estimările în jos, în urma problemelor de fabricaţie care au cuprins Boeing.

„Cred că vom obţine o compensaţie modestă din partea Boeing. Dar obiectivul nostru nu este să obţinem compensaţii din partea producătorului de avioane, ci este să putem primi aeronavele la timp, pentru a ne putea desfăşura corect operaţiunile”, a declarat O’Leary.

El a precizat că Ryanair va primi probabil între 40 şi 45 de avioane, deşi numărul acestora ar putea scădea sub 40. Programul de vară pentru anul 2024 al companiei aeriene se bazează pe primirea a cel puţin 50 de avioane de la Boeing, O’Leary susţinând că Ryanair va trebui să anunţe „reduceri minore ale programului” până la sfârşitul lunii martie dacă doar 40 de aeronave vor fi livrate până la sfârşitul lunii martie.

O’Leary a declarat că Ryanair va reduce zborurile de pe rutele cu mai multe frecvenţe zilnice pentru a evita perturbarea clienţilor. „Vom putea oferi clienţilor afectaţi zboruri alternative în aceeaşi zi sau în alte zile”.

Ryanair se aşteaptă acum să transporte 183,5 milioane de pasageri în actualul exerciţiu financiar care se încheie în martie, în scădere de la 185 milioane de pasageri planificaţi. Cu toate acestea, O’Leary a declarat că problema Boeing va afecta numărul de pasageri în următorul exerciţiu financiar al Ryanair, care va fi „spre 200 de milioane” în loc de 205 milioane, cât era prevăzut.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

Realitatea Live

18 Mai 2024, 09:46
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
18 Mai 2024, 09:46 // Actual //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială este privită cu teamă pentru felul în care poate poate impacta alegerile electorale din viitorul apropiat. Însă atunci când Sam Altman, omul din spatele ChatGPT, a fost întrebat ce părere are despre această posibilitate, el a părut să fie mai preocupat de altă problemă: impactul AI asupra economiei, scrie Bloomberg.

„Îmi este frică de viteza şi magnitutdinea pe care AI o poate avea în sfera socio-economică. Cred că lumea încă nu realizează cu ce se confruntă” a declarat Sam Altman.
CEO-ul OpenAI a atras atenţia că temerile oamenilor privind pierderea locurilor de muncă s-au mai diminuat faţă de anul trecut, dar că vigilenţa trebuie păstrată pentru că posibilitatea dispariţiei a milioane de locuri de muncă este reală.

„Mă tem că lumea nu ia în serios efectul inteligenţei artificiale asupra economiei, iar asta va crea o problemă reală în viitor” a mai declarat Altman.

Noi cercetări dezvăluie măsura în care AI poate perturba economia. Un studiu al Fondului Monetar Internaţional de la începutul acestui an a constatat că tehnologia poate afecta aproximativ 60% din locurile de muncă din economiile avansate.

Aproximativ jumătate din aceste locuri de muncă pot fi automatizate, ceea ce ar putea duce la mai puţine angajări şi la scăderea salariilor.  Aproape 12 milioane de angajaţi din SUA ar putea fi nevoiţi să îşi schimbe locul de muncă până în 2030, potrivit unui studiu separat al McKinsey.

Angajaţii par să simtă deja efectele AI asupra propriului job. Unii directori executivi spun că şi-au înlocuit personalul cu un chatbot cu inteligenţă artificială, iar unii profesionişti au declarat că au pierdut locuri de muncă în favoarea unor instrumente precum ChatGPT.
Cei mai optimişti dintre angajaţi sunt de părere că tehnologia este fantastică dacă este utilizată corect pentru că poate creşte productivitatea şi ajută la economisirea timpului.

Cu toate acestea Altman rămâne îngrijorat de impactul AI pe piaţa muncii. Anul trecut, el a declarat într-un interviu pentru CNBC că este „puţin speriat” de ChatGPT, avertizând că apariţia companiei sale ar putea însemna sfârşitul pentru foarte multe joburi.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău