Vânzările de telefoane iPhone în China s-au prăbuşit cu 24% la începutul anului

05 Mart. 2024, 12:09
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
05 Mart. 2024, 12:09 // Actual //  bani.md

Apple se confruntă cu o scădere semnificativă a vânzărilor de iPhone în China, înregistrând o descreștere cu 24% în primele șase săptămâni din 2024 în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior, conform datelor furnizate de firma de cercetare Counterpoint. Această scădere vine pe fondul unei concurențe puternice din partea rivalilor interni, precum Huawei, scrie Reuters.

Potrivit raportului, principalul concurent al Apple în China, Huawei, a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor de unități cu 64% în aceeași perioadă, consolidându-și poziția pe piața smartphone-urilor premium din țară.

Cota de piață a Apple în China a scăzut la 15,7%, clasându-se pe locul al patrulea, comparativ cu locul al doilea în aceeași perioadă a anului 2023, când deținea 19% din piață. În schimb, Huawei a urcat pe locul al doilea, extinzându-și cota de piață la 16,5% față de 9,4% în anul precedent.

Piața globală a smartphone-urilor din China a înregistrat, de asemenea, o scădere cu 7%, conform raportului.

Conform analistului senior al Counterpoint, Mengmeng Zhang, Apple se confruntă cu o concurență acerbă din partea lui Huawei, care cunoaște o renaștere a vânzărilor de smartphone-uri premium, precum și din partea altor branduri chineze precum OPPO, Vivo și Xiaomi, care practică prețuri agresive.

În încercarea de a stimula vânzările, Apple a început să subvenționeze anumite modele de iPhone în China, oferind reduceri semnificative prin magazinele sale oficiale și pe platformele de e-commerce.

În același timp, Huawei a cunoscut o creștere a vânzărilor de smartphone-uri premium odată cu lansarea seriei Mate 60, după ce a avut de înfruntat restricții privind exporturile de componente cheie impuse de SUA.

În timp ce Honor, divizia de smartphone-uri separată de Huawei în 2020, a înregistrat o creștere a vânzărilor în primele șase săptămâni ale anului, alte branduri chineze, precum Vivo, Xiaomi și Oppo, au înregistrat scăderi semnificative în aceeași perioadă.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII