Șeful celei mai mari bănci din lume spune că șansele ca starea economiei să se înrăutățească sunt mari decât se crede

13 Apr. 2024, 14:13
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
13 Apr. 2024, 14:13 // Actual //  bani.md

JPMorgan Chase, cea mai mare bancă din Statele Unite, a dat startul vineri sezonului de profituri cu o creștere, dar și cu un avertisment privind amenințările geopolitice care ar putea afecta economia globală, relatează CNN Business. Veniturile băncii în primul trimestru au crescut cu 9% față de anul precedent, la 41,9 miliarde de dolari.

Este mai mult decât se așteptau analiștii intervievați de FactSet.

Profitul pe acțiune a fost de 4,44 dolari, de asemenea mai mare decât cel de 4,17 dolari estimat de FactSet.

Cu toate acestea, directorul general Jamie Dimon a avertizat investitorii că s-ar putea să apară probleme. “Mulți indicatori economici continuă să fie favorabili. Cu toate acestea, privind în viitor, rămânem atenți la o serie de forțe incerte semnificative”, a scris el într-un comunicat de presă de vineri.

Dimon a citat tensiunile geopolitice crescânde și “presiunile inflaționiste persistente, care probabil vor continua”, ca fiind preocupări constante.

“Nu știm cum vor evolua acești factori, dar trebuie să pregătim firma pentru o gamă largă de medii potențiale pentru a ne asigura că putem fi în mod constant alături de clienți”, a spus acesta.
Într-o convorbire telefonică cu jurnaliștii vineri dimineață, Dimon a declarat că consumatorii americani au încă un exces de economii, că acțiunile sunt mai mari și că șomajul este scăzut. “Chiar dacă intrăm în recesiune, ei sunt într-o formă destul de bună”, a precizat el. Dar el a mai spus că persoanele cu venituri mici rămân rapid fără bani în plus. Banca începe să vadă unele fisuri pe piața creditelor auto subprime.
Dimon, care a sunat de la o conferință a băncilor de investiții din Florida, a declarat reporterilor că el crede că prețurile de pe piață sunt probabil “prea fericite” în acest moment și că șansele unui rezultat negativ sunt “mai mari decât cred ceilalți”.

Dar, a spus Dimon, “important nu este economia – dacă avem o recesiune ușoară sau o aterizare ușoară sau ceva de genul acesta”, a spus el, referindu-se la un scenariu în care inflația este învinsă fără a crește nivelul șomajului. Ceea ce este important, a spus el, “este viitorul lumii libere”, referindu-se la războiul Rusiei împotriva Ucrainei.

“Ar putea fi determinant pentru ceea ce se întâmplă cu economia globală dacă prețurile la petrol și gaze vor crește prea mult”, a spus Dimon.

Impactul ratelor mai mari pentru mai mult timp

JPMorgan Chase a achiziționat majoritatea activelor First Republic Bank în luna mai a anului trecut, după ce banca regională cu sediul în San Francisco a fost confiscată de guvern.

Această achiziție a adăugat miliarde de dolari în credite la bilanțul băncii, sporind veniturile sale din dobânzi.

JPMorgan Chase a raportat că împrumuturile medii au crescut cu 16% față de anul precedent, în principal datorită First Republic. Venitul net din dobânzi, sau NII, din aceste împrumuturi (adică banii pe care o bancă îi câștigă din împrumuturi minus dobânzile pe care le plătește pentru depozite) a crescut cu 11%, ajungând la 23,2 miliarde de dolari.

Dar banca a mai spus că NII ar putea fi sub așteptările Wall Street pentru anul în curs.

Veniturile nete din dobânzi au fost un indicator cheie pentru analiști în acest trimestru, aceștia urmărind să vadă cum reacționează băncile la ratele ridicate ale dobânzilor practicate de Rezerva Federală.

Băncile, inclusiv JPMorgan, au adus profituri record, impulsionate de NII, în condițiile în care banca centrală a majorat ratele dobânzilor.

De asemenea, JPMorgan Chase a anunțat vineri că va suporta o taxă unică de 725 de milioane de dolari din partea Federal Deposit Insurance Corporation, legată de mizeria lăsată de Silicon Valley Bank și Signature Bank în urma prăbușirii lor din primăvara anului trecut. Băncile mari au fost cele care au plătit în mare parte această factură.

Acțiunile băncii au scăzut cu 4,3% în tranzacțiile de dimineață, dar au crescut cu 45% în ultimele 12 luni.

Câștiguri mixte

Separat, gigantul de investiții BlackRock a raportat că activele sale gestionate au crescut la un nivel record de 10.500 miliarde de dolari în primul trimestru. Compania a depășit, de asemenea, așteptările privind rezultatele de top și de fond.

Wells Fargo, care a raportat de asemenea vineri câștigurile din primul trimestru, a depășit așteptările Wall Street, dar a înregistrat o scădere de 8% a veniturilor nete din dobânzi față de anul precedent. De asemenea, compania a remarcat o cheltuială de 284 de milioane de dolari în primul trimestru legată de evaluarea specială a FDIC.

Citigroup a raportat un venit net de 3,4 miliarde de dolari în primul trimestru, sau 1,58 dolari pe acțiune, depășind așteptările analiștilor de 1,18 dolari pe acțiune, potrivit FactSet. Directorul general Jane Fraser a declarat vineri că banca a finalizat luna trecută restructurarea organizațională, care a inclus disponibilizări.

Compania a înregistrat cheltuieli de restructurare în valoare de 225 de milioane de dolari în primul trimestru, în mare parte din cauza costurilor de concediere și a altor costuri de reorganizare a companiei. De asemenea, Citi a remarcat o cheltuială de 251 de milioane de dolari legată de curățarea de către FDIC a colapsurilor băncilor regionale de anul trecut.
Acțiunile Wells Fargo au crescut ușor vineri dimineață, în timp ce acțiunile BlackRock și Citigroup au scăzut.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală