(DOC) Ce trebuie să cunoști despre alegerile din 11 iulie. Reguli de urmat în secțiile de vot în contextul pandemiei

03 Iun. 2021, 15:12
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
03 Iun. 2021, 15:12 // Actual //  MD Bani

În interiorul secțiilor de votare, în ziua alegerilor parlamentare anticipate, funcționarii electorali vor fi nevoiți să respecte distanța fizică de 1 metru, iar încăperile vor fi, în mod obligatoriu, pe parcursul zilei aerisite, dezinfectate cu o periodicitate de cel puțin o dată la 3 ore, scrie Realitatea.md.

Sunt doar câteva dintre măsurile obligatorii de prevenire și combatere a infecției COVID-19, aprobate de Comisia Națională Extraordinară de Sănătate Publică, pentru scrutinul din 11 iulie.

Potrivit deciziei CNESP, fiecărui alegător înainte de a intra în sediul secției de votare, îi va fi efectuat triajul (verificarea temperaturii, verificarea stării generale de sănătate).

„În incinta secției de votare, va fi admisă intrarea concomitentă a unui număr limitat de alegători, care va fi egal cu numărul de cabine de vot utilizate (de ex.: 2 cabine de vot – 2 alegători prezenți concomitent în localul secției de vot). Alegătorii, după posibilitate, se vor prezenta la secțiile de votare cu pixurile proprii, în vederea aplicării semnăturii în lista electorală. Alegătorul va prezenta membrului BESV actul în baza căruia votează, evitându-se astfel contactul fizic dintre funcționarul electoral și actul prezentat”, anunță CNESP.

Între timp, funcționarii electorali, operatorii, observatorii și ceilalți subiecți implicați în procesul electoral vor fi echipați, în mod obligatoriu cu echipament de protecție (măști, mănuși, viziere etc.).

„Persoanele care manifestă simptome ale infecției respiratorii acute (temperatura mai mare de 37 grade Celsius, tuse, respirație îngreunată etc.) și se prezintă la secția de votare în ziua alegerilor până la ora 15.00 nu vor fi admise în incinta secției de votare, dar vor fi înscrise în lista pentru votare la domiciliu”, mai precizează CEC, într-un comunicat de presă.

Cât despre membrii echipelor care se vor deplasa cu urna de vot mobilă prin teritorii, aceștia vor prelucra, în mod obligatoriu, echipamentul electoral și cel de protecție cu soluții dezinfectante pe bază de alcool până la contactul cu alegătorul și după aceasta.

„Procedura de numărare a voturilor se va realiza cu respectarea prevederilor privind distanțarea fizică de 1 metru, utilizarea în spațiile închise a echipamentului de protecție (măști, mănuși, viziere etc.), dezinfectarea spațiului și a echipamentului cu o periodicitate de cel puțin o dată la 3 ore, aerisirea frecventă a spațiului, iar în caz de posibilitate – aerisirea permanentă”, se mai arată în nota informativă.

Textul integral al Instrucțiunii privind modalitatea de organizare și desfășurare de către Comisia Electorală Centrală a scrutinelor electorale în condițiile situației pandemice prin infecția cu COVID-19 poate fi găsit mai jos.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău