Motorina costă astăzi mai puțin decât benzina, pe plan internațional, pe fondul scăderii cererii de diesel. Analiștii spun însă să nu ne bucurăm prea mult, pentru că acest lucru poate prevesti o încetinire a economiilor.
Explicația principală este legată de creșterea producției și de reducerea consumului.
Acest lucru pare să reflecte o încetinire a creșterii economice globale, întrucât economiile funcționează de regulă cu diesel, carburant folosit cel mai mult în transporturile de marfă și industrie.
În plus, editorialistul John Kemp de la Reuters a scris recent că speculatorii instituționali și-au lichidat pozițiile pe motorină, pe măsură ce prețurile au început să scadă.
Acest declin, la rândul său, a fost rezultatul ajustărilor fluxurilor comerciale globale după șirul de atacuri ale navelor efectuate de Houthis din Yemen în Marea Roșie. A durat ceva timp pentru ca această ajustare să se finalizeze, dar acum pare a fi un fapt, iar acest fapt presează prețurile la motorină.
De asemenea, se pare că producția de motorină s-a accelerat, eliminând în mare măsură îngrijorările legate de o penurie, așa cum se estima toamna trecută. Cu toate acestea, nu se poate spune același lucru despre activitatea economică.