Visul electric moare rapid: Unul dintre cei mai mari producători de baterii pentru maşini electrice a intrat în criză

07 Iul. 2024, 10:51
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
07 Iul. 2024, 10:51 // Actual //  bani.md

Un important producător sud-coreean de baterii pentru vehicule electrice s-a declarat în criză, în timp ce clienţii săi se luptă cu vânzările dezamăgitoare de vehicule electrice în Europa şi SUA.

SK On, al patrulea mare producător mondial de baterii pentru vehicule electrice, după giganţii chinezi CATL şi BYD şi rivalul sud-coreean LG Energy Solution, a înregistrat pierderi timp de 10 trimestre consecutive de când a fost desprins de societatea-mamă în 2021. Datoria sa netă a crescut de peste cinci ori, de la 2,9 miliarde de woni (2,1 miliarde de dolari) la 15,6 miliarde de woni în aceeaşi perioadă, deoarece vânzările de vehicule electrice occidentale au fost mult sub aşteptările sale.

Având în vedere că pierderile se acumulează, directorul executiv Lee Seok-hee a anunţat lunea trecută o serie de măsuri de reducere a costurilor şi de practici de lucru, descriindu-le ca fiind o stare de “gestionare de urgenţă”.

“Suntem cu spatele la zid”, a scris Lee într-o scrisoare către angajaţi. “Ar trebui să fim cu toţii uniţi”.

Soluţii mai radicale sunt discutate şi în cadrul conglomeratului sud-coreean SK Group. O opţiune luată în considerare, potrivit unei persoane familiarizate cu gândirea conglomeratului, este ca societatea mamă a SK On, SK Innovation, să fuzioneze cu SK E&S, filiala energetică foarte profitabilă a grupului, specializată în producţia de gaze naturale lichide. Potenţiala fuziune urmează să fie discutată la nivelul consiliului de administraţie în această lună.

În ultimii ani, SK On a făcut o serie de investiţii agresive în SUA şi Europa, mizând pe o creştere prognozată a cererii de vehicule electrice. Cu toate acestea, a anunţat de atunci concedieri prelungite pentru lucrătorii de la fabrica sa din statul american Georgia şi a amânat lansarea unei a doua fabrici în Kentucky, o întreprindere comună cu principalul său client american Ford.

Producătorii chinezi CATL şi BYD domină industria mondială a bateriilor, cu o cotă de piaţă combinată de 53,2 %, potrivit companiei de consultanţă SNE Research, cu sediul în Coreea de Sud. Producţia şi vânzările lor sunt încă concentrate pe piaţa internă, unde adoptarea vehiculelor electrice a fost mult mai mare decât în ţările occidentale.

Având în vedere că Washingtonul şi Bruxellesul încearcă să prevină o avalanşă de baterii importate din China, producătorii sud-coreeni LG, SK şi Samsung SDI – împreună cu producătorul japonez Panasonic – au primit oportunitatea de a profita de creşterea viitoare pe pieţele occidentale.

În SUA, producătorii de baterii din afara Chinei, inclusiv SK On, au beneficiat de subvenţii de miliarde de dolari în cadrul Legii privind reducerea inflaţiei a preşedintelui Joe Biden.

Cu toate acestea, Tim Bush, analist de baterii la UBS, cu sediul la Seul, a declarat că producătorii sud-coreeni de baterii au fost “dezamăgiţi” de producătorii auto americani, care, în opinia sa, nu au reuşit să producă vehicule electrice suficient de atractive pentru consumatorii de pe piaţa de masă pentru a-şi îndeplini propriile previziuni de vânzări optimiste.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Oct. 2025, 17:32
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
24 Oct. 2025, 17:32 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Autoritățile bulgare au anunțat un plan de urgență pentru menținerea aprovizionării cu produse petroliere, după ce Statele Unite au impus sancțiuni companiei ruse „Lukoil”, principalul furnizor de țiței al Bulgariei, scrie Reuters.

„Lukoil” administrează cea mai mare rafinărie din țară, situată la Burgas, cu o capacitate de 190.000 de barili pe zi, și deține o rețea de peste 200 de stații PECO, depozite și terminale petroliere.

„Este o situație extrem de importantă, în care, împreună cu părțile interesate și partenerii noștri europeni, vom putea elabora un plan comun de acțiune la nivel european pentru gestionarea acestei crize”, a declarat ministrul Energiei, Jecho Stankov, după o reuniune de urgență cu toate instituțiile relevante.

La rândul său, ministrul Justiției, Gheorghi Gheorghiev, a confirmat că rafinăria din Burgas și mai multe filiale ale „Lukoil” se încadrează în criteriile sancțiunilor americane, însă guvernul este în contact permanent cu autoritățile SUA pentru a garanta continuarea activității rafinăriei și evitarea întreruperilor de pe piața internă.

Parlamentul Bulgariei a adoptat recent o modificare legislativă care impune ca orice vânzare de active ale „Lukoil” din Bulgaria să primească aprobarea prealabilă a guvernului și a serviciilor de informații.

Potrivit agenției Reuters, Ministerul de Interne și serviciile de securitate au implementat măsuri suplimentare de protecție și supraveghere la rafinăria din Burgas, pentru a asigura continuitatea producției și siguranța instalațiilor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII