Visul electric moare rapid: Unul dintre cei mai mari producători de baterii pentru maşini electrice a intrat în criză

07 Iul. 2024, 10:51
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
07 Iul. 2024, 10:51 // Actual //  bani.md

Un important producător sud-coreean de baterii pentru vehicule electrice s-a declarat în criză, în timp ce clienţii săi se luptă cu vânzările dezamăgitoare de vehicule electrice în Europa şi SUA.

SK On, al patrulea mare producător mondial de baterii pentru vehicule electrice, după giganţii chinezi CATL şi BYD şi rivalul sud-coreean LG Energy Solution, a înregistrat pierderi timp de 10 trimestre consecutive de când a fost desprins de societatea-mamă în 2021. Datoria sa netă a crescut de peste cinci ori, de la 2,9 miliarde de woni (2,1 miliarde de dolari) la 15,6 miliarde de woni în aceeaşi perioadă, deoarece vânzările de vehicule electrice occidentale au fost mult sub aşteptările sale.

Având în vedere că pierderile se acumulează, directorul executiv Lee Seok-hee a anunţat lunea trecută o serie de măsuri de reducere a costurilor şi de practici de lucru, descriindu-le ca fiind o stare de „gestionare de urgenţă”.

„Suntem cu spatele la zid”, a scris Lee într-o scrisoare către angajaţi. „Ar trebui să fim cu toţii uniţi”.

Soluţii mai radicale sunt discutate şi în cadrul conglomeratului sud-coreean SK Group. O opţiune luată în considerare, potrivit unei persoane familiarizate cu gândirea conglomeratului, este ca societatea mamă a SK On, SK Innovation, să fuzioneze cu SK E&S, filiala energetică foarte profitabilă a grupului, specializată în producţia de gaze naturale lichide. Potenţiala fuziune urmează să fie discutată la nivelul consiliului de administraţie în această lună.

În ultimii ani, SK On a făcut o serie de investiţii agresive în SUA şi Europa, mizând pe o creştere prognozată a cererii de vehicule electrice. Cu toate acestea, a anunţat de atunci concedieri prelungite pentru lucrătorii de la fabrica sa din statul american Georgia şi a amânat lansarea unei a doua fabrici în Kentucky, o întreprindere comună cu principalul său client american Ford.

Producătorii chinezi CATL şi BYD domină industria mondială a bateriilor, cu o cotă de piaţă combinată de 53,2 %, potrivit companiei de consultanţă SNE Research, cu sediul în Coreea de Sud. Producţia şi vânzările lor sunt încă concentrate pe piaţa internă, unde adoptarea vehiculelor electrice a fost mult mai mare decât în ţările occidentale.

Având în vedere că Washingtonul şi Bruxellesul încearcă să prevină o avalanşă de baterii importate din China, producătorii sud-coreeni LG, SK şi Samsung SDI – împreună cu producătorul japonez Panasonic – au primit oportunitatea de a profita de creşterea viitoare pe pieţele occidentale.

În SUA, producătorii de baterii din afara Chinei, inclusiv SK On, au beneficiat de subvenţii de miliarde de dolari în cadrul Legii privind reducerea inflaţiei a preşedintelui Joe Biden.

Cu toate acestea, Tim Bush, analist de baterii la UBS, cu sediul la Seul, a declarat că producătorii sud-coreeni de baterii au fost „dezamăgiţi” de producătorii auto americani, care, în opinia sa, nu au reuşit să producă vehicule electrice suficient de atractive pentru consumatorii de pe piaţa de masă pentru a-şi îndeplini propriile previziuni de vânzări optimiste.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

11 Dec. 2024, 17:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
11 Dec. 2024, 17:39 // Actual //  Ursu Victor

Declarații despre faptul că Moldova ar fi vasal al NATO sunt făcute de forțele care nu sunt interesate securitatea Moldovei, consideră analistul Ion Tăbârță. Potrivit lui, vizita președintei Maia Sandu la Bruxelles este un pas corect, în contextul geopolitic actual.

Admixer

Expertul susține că, pe lângă aspectele cooperării bilaterale, vizita are loc într-o situația geopolitică delicată, când se vorbește tot mai multe despre un acord de încetare a focului în Ucraina după Revelion. Așadar, discuțiile despre interesele de securitate ale Republicii Moldova sunt primordiale în asemenea circumstanțe, consideră Tăbârță.

„Este important ca în actualul context din regiune președinta Maia Sandu să se ducă la Organizația Nord-Atlantică și să discute despre interesele de securitate ale Republicii Moldova. Dar totodată, avem și aspectul bilateral al relației noastre cu Alianța Nord-Atlantică.

Alianța Nord Atlantică este cea mai de succes organizație de securitate din lume. Statele care se află sub umbrela NATO probabil sunt statele care acum pot fi cele mai liniștite în legătură cu o eventuală invazia rusească. La noi nu se pune această problemă. Avem neutralitate, dar neutralitatea noastră a fost lăsată la cheremul partidelor pro-ruse, care promovează agenda pro-rusă în regiune.

Aprofundarea relațiilor noastre cu NATO cred că este un pas corect al statului nostru. Și cu comentarii de genul că am fi vasal al NATO vin acele forțe care nu sunt interesate de asigurarea securității și interesului național al Republicii Moldova. Își doresc ca Republica Moldova să fie un stat sclav,

În același timp, expertul a menționat că lipsa președintei Maia Sandu și al liderului de la Cotroceni Klaus Iohannis de la deschiderea Catedralei Notre-Dame din Paris nu a reprezentat un joc geopolitic și nu a schimbat relația celor doi șefi de stat cu liderii europeni, ci mai degrabă a fost cauzată de situația politică din România, după ce peste Prut s-au anulat prezidențialele, Bucureștiul fiind principalul partener din UE al Chișinăului.

Amintim că, în perioada 10-11 decembrie, Maia Sandu se află într-o vizită oficială la Bruxelles, unde desfășoară întrevederi cu noua conducere a Uniunii Europene, dar și cu noul șef al Alianței Nord-Atlantice.

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală