Ceva în neregulă se întâmplă cu Samsung

12 Iul. 2024, 08:13
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
12 Iul. 2024, 08:13 // Bani și Afaceri //  bani.md

Samsung a introdus săptămâna de lucru de şase zile înaintea grecilor, dar doar pentru directori, pentru a „injecta un sentiment de criză“ şi a stimula lupta faţă de competiţia în creştere şi nesiguranţa economică sporită. Se pare că strategia a mers. Re­zultatele financiare anunţate re­cent au fost cu multe peste aşteptări, mulţumită pariurilor pe inteligenţa artificială, care au făcut să explodeze cererea pentru cipuri. Profitul opera­ţionat a crescut de 15 ori. Compania o duce bine şi pe bursă şi a prezentat recent noi produse inovatoare, prin­tre care un inel „digital“ smart, de fapt un dispozitiv miniatural de mo­ni­torizare a sănătăţii de 450 de euro.

Însă ceva umbreşte aceste reali­zări. Dacă executivii au fost puşi să lucreze cât le este viaţa de lungă, an­gajaţii din Coreea de Sud au trans­for­mat prima lor grevă din istorie dintr-una de trei zile într-una pe peri­oadă indefinită. Nu mai vor să mun­ceas­că, acuzând condiţiile grele de lu­cru. Iar preşedintele său Lee Jae-yong a petrecut 18 luni în închi­soare în peri­oada 2017-2021, fiind im­plicat într-un scandal major de co­rupţie care a zgu­duit Coreea de Sud. Sindicatul Samsung Electronics şi-a prelungit greva generală de trei zile anunţată la începutul săptămânii pe termen ne­de­finit în legătură cu sa­lariile şi be­neficiile după ce executivii gigantului tech sud-coreean nu au manifestat nicio intenţie de a purta noi discuţii, relatează Reuters.

Sindicatul NSEU, cu aproxi­ma­tiv 30.000 de membri, a început greva luni încercând să obţină opţiuni sala­riale mai bune şi bonusuri bazate pe câştigurile companiei după ce nu a re­u­şit să ajungă la un acord cu com­pa­nia nici după multe runde de discuţii.

Sindicatul solicită o creştere cu 3,5% a salariului de bază al membri­lor săi, o transparenţă sporită a plă­ţilor şi compensaţii legate de pierde­rile economice ale membrilor săi care au participat la grevă.

Anterior, pe 7 iunie, angajaţii sin­di­calizaţi intraseră într-o grevă de o zi ca protest iniţial, prima grevă din isto­ria de 55 de ani a companiei. Sam­sung se aşteaptă ca businessul său pe T2 să în­registreze o creştere de peste 1.450% anual graţie boomu­lui AI şi a raportat o creştere de 10 ori a profitu­ri­lor pe primele trei luni ale acestui an.

Însă angajaţii săi spun că nu văd succesul respectiv traducându-se în salarii.

„Compania nu tratează angajaţii cum trebuie“, a declarat Soon Woomok, lider sindical, pentru CNN. „Deşi profitul operaţional este ridicat, compania spune că este într-o situaţie de criză de peste 10 ani, iar angajaţii săi sunt din ce în cem ai nemulţumiţi de lipsa majorării bonusurilor de performanţă“.

Toate acestea se întâmplă în toiul eforturilor gigantului sud-coreean de a-şi întări divizia de semiconductori şi competitivitatea în pofida mediului de business global nesigur, notează Reuters.

Samsunt a prezentat de asemenea recent la Paris noua sa gamă de telefoane pliabile Fold şi Flip, alături de noi modele de ceasuri inteligente şi un nou tip de produs, un inel smart, toate gadgeturile prezentate încorporând şi mai puternic funcţii bazate pe AI.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

26 Dec. 2024, 17:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
26 Dec. 2024, 17:00 // Actual //  Ursu Victor

În 2025 China va depăşi Occidentul la vânzările de maşini electrice. Toate prognozele indică o creştere fulminantă a vânzărilor de automobile „verzi” în raport cu cele tradiţionale, în timp ce piaţa din Europa şi SUA  încetineşte reflectând adoptarea lentă de către industria auto tradiţională a noii tehnologii, incertitudinea privind subvenţiile din partea statului şi creşterea protecţionismului împotriva importurilor din China, scrie FT.

Potrivit prognozelor, în 2025 numărul automobilelor electrice din China s-ar dubla – de la 5,9 milioane în 2022 la 12 milioane – iar vânzările de autovehicule tradiţionale vor scădea cu peste 10% anul viitor, ajungând la mai puţin de 11 milioane, reflectând o scădere de aproape 30% faţă de 14,8 milioane în 2022.

Robert Liew, director de cercetare în domeniul energiei regenerabile pentru Asia-Pacific la Wood Mackenzie, a declarat că succesul chinezesc în domeniul automobilelor electrice este o doavadă a dezvoltării puternice a tehnologiei în interiorul ţării şi a faptului că au reuşit cu succes să îşi securizeze lanţurile de aprovizionare globală pentru resursele necesare automobilelor electrice.

„Vor să electrifice totul. Nicio ţară nu se apropie de nivelul Chinei” a spus Robert Liew.

Deşi ritmul de creştere a vânzărilor de vehicule electrice în China a încetinit din frenezia post-Covid, previziunile sugerează că obiectivul oficial al Beijingului, stabilit în 2020, ca vehiculele electrice să reprezinte 50 % din vânzările de automobile până în 2035, va fi atins cu 10 ani mai devreme decât era prevăzut.

Previziunile marilor bănci internaţionale privind China subliniază faptul că, în următorul deceniu, fabricile create în China pentru a produce zeci de milioane de autovehicule cu motoare tradiţionale nu vor mai avea aproape nicio piaţă internă de deservit.

Totodată ele atrag atenţia că ascensiunea rapidă a industriei chineze de vehicule electrice ameninţă acum campionii naţionali ai producţiei auto din Germania, Japonia şi SUA.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală