Boicotul consumatorilor McDonald’s: Mănâncă acasă! Compania, afectată de scăderea vânzărilor din ultimii patru ani

29 Iul. 2024, 18:18
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Iul. 2024, 18:18 // Actual //  bani.md

McDonald’s a suferit prima scădere globală a vânzărilor din 2020, deoarece consumatorii din întreaga lume sunt afectați de costul mai mare al burgerilor, cartofilor prăjiți și băuturilor răcoritoare, scrie Financial Times.

Vânzările clanțului fast-food au scăzut cu 1% în trimestrul al doilea din 2024, comparativ cu perioada similară a anului trecut, scăzând atât în locațiile internaționale, cât și în baza McDonald’s din SUA.

Directorul general al companiei, Chris Kempczinski, a declarat că oamenii  au fost “mai exigenți în ceea ce privește cheltuielile lor”, în timp ce a publicat rezultatele luni. În timp ce veniturile trimestriale de 6,49 miliarde de dolari au rămas aproximativ neschimbate față de anul trecut, profitul net a scăzut cu 12%, la 2,02 miliarde de dolari, ratând așteptările Wall Street.

Grupul american este ultimul care a raportat o scădere a cererii, alimentând îngrijorările că, după ce ani de zile a contribuit la susținerea celei mai mari economii a lumii de la pandemie încoace, puterea consumatorilor a atins apogeul.

Prețul unei mese la restaurant a crescut în ultimii ani, un indice american al alimentelor consumate în afara casei crescând cu 30% de la jumătatea anului 2019. În același timp, gospodăriile și-au epuizat care erau pline de bani în lunile de după închiderea pandemică au început să se retragă.

McDonald’s, care atrage uneori clienții care fac comerț cu mâncarea sa relativ accesibilă, a crescut, de asemenea, prețurile. Joe Erlinger, președintele McDonald’s SUA, a declarat într-o scrisoare deschisă în luna mai că costul mediu al unui Big Mac Meal a crescut cu 27% din 2019, ajungând la 9,29 USD în SUA, deși a afirmat că costul multor articole din meniu a fost depășit de inflație.

Compania și concurenții săi oferă acum reduceri pentru a atrage din nou clienții. O ofertă de 5 dolari pentru un sandviș, nuggets de pui, cartofi prăjiți și o băutură pe care McDonald’s a lansat-o în SUA la sfârșitul lunii trecute a stimulat traficul, potrivit Placer.ai, care urmărește datele de localizare de pe dispozitivele mobile.

McDonald’s are mai mult de 40.000 de restaurante în peste 100 de țări. Aproximativ 41% din veniturile sale de 25,5 miliarde de dolari de anul trecut au provenit din SUA.

Cu toate acestea, scăderea numărului de clienți a provocat o scădere de 0,7% a vânzărilor din SUA în al doilea trimestru.

Vânzările internaționale au scăzut cu mai mult de 1%. Compania a avertizat recent că războiul din Gaza a afectat afacerile sale în unele țări din Orientul Mijlociu, precum și în Indonezia și Malaezia. De asemenea, vânzările au fost mai mici în China și Franța.

Scăderea globală a vânzărilor comparabile, care cuprinde magazinele deținute de companie și cele francizate deschise de cel puțin 13 luni, marchează prima scădere din ultimul trimestru al anului 2020.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

10 Apr. 2025, 17:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
10 Apr. 2025, 17:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Casa italiană de modă Prada a ajuns la un acord pentru achiziționarea brandului rival Versace de la holdingul american Capri Holdings, într-o tranzacție evaluată la 1,375 miliarde de dolari, sumă care include și datoriile Versace, potrivit agenției Reuters.

Tranzacția unește două dintre cele mai mari nume din moda italiană, consolidând astfel poziția Italiei pe piața globală a luxului. Acordul vine într-un moment de reconfigurare a industriei, unde marii jucători își consolidează portofoliile pentru a face față competiției internaționale intense.

„Ne propunem să ducem mai departe moștenirea Versace, să celebrăm și să reinterpretăm estetica sa îndrăzneață și atemporală”, a declarat Patrizio Bertelli, președintele Consiliului de Administrație al Prada.

Achiziția va permite formarea unui conglomerat italian cu o cifră de afaceri estimată la aproximativ 6 miliarde de euro, ceea ce îl va poziționa ca un jucător competitiv față de giganții francezi LVMH și Kering, relatează agenția AFP.

Versace a fost fondat în 1978 de către Gianni Versace, devenind rapid un simbol al opulenței și nonconformismului. După asasinarea creatorului în 1997, conducerea artistică a fost preluată de sora sa, Donatella Versace. În martie 2025, aceasta a anunțat că părăsește funcția de director creativ al casei de modă.

Prada, la rândul său, a fost fondată în 1913 și este condusă în prezent de Miuccia Prada. Aproximativ 80% din companie se află încă în proprietatea familiei Prada.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi
NO COMMENT | 16 ANI DE LA REVOLUŢIA DIN APRILIE 2009
NO COMMENT | 16 ANI DE LA REVOLUŢIA DIN APRILIE 2009
NO COMMENT | IGSU a primit 19 autospeciale de intervenție, donate de Guvernul Japoniei
NO COMMENT | IGSU a primit 19 autospeciale de intervenție, donate de Guvernul Japoniei
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU