Gata cu războiul de pe piața zahărului! Doi giganți au bătut palma

24 Sept. 2024, 15:36
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
24 Sept. 2024, 15:36 // Actual //  bani.md

Producătorul polonez de zahăr Moldova Zahăr a aderat la Uniunea Producătorilor de Zahăr unde membru este Südzucker Moldova.

„Această extindere reprezintă un pas strategic în consolidarea industriei pe platforma Uniunii, având drept scop optimizarea dialogului între producători și autorități, precum și susținerea comună a fermierilor din sectorul sfeclei de zahăr. Uniunea își asumă un rol central în asigurarea unei reprezentări unitare și coerente a intereselor sectorului, oferind o voce puternică în fața statului și instituțiilor relevante”, se arată în mesajul uniunii.

Totodată, uniunea spune că unul dintre principalele obiective este consolidarea relației dintre producători și autorități. În acest sens, Uniunea își propune să reprezinte interesele producătorilor, iar platforma Uniunii va facilita un dialog eficient și transparent cu guvernul, având în vedere implementarea unor politici publice sustenabile pentru dezvoltarea și protecția sectorului agricol.

În martie 2018, Moldova Zahăr a plecat din Uniunea Producătorilor de Zahăr. La acea vreme producătorul polonez declara că: „Uniunea s-a transformat, în timp, într-o structură aliniată exclusiv intereselor unui singur jucător din industrie, care deține și poziția dominantă pe piața moldovenească”.

Moldova Zahăr este deținută de concernul polonez ”Krajowa Spolka Cukrowa” SA. În 2023, compania a contabilizat o cifră de afaceri de 400 de milioane de lei  și un profit de 76,8 milioane de lei.

La rândul său, Südzucker Moldova a avut o cifră de afaceri de 955,3 milioane de lei și un profit de 139,79 milioane de lei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală