VIDEO CineMADE în România: Filmul de aventură „Străjerii Deltei”, sâmbătă seara, în exclusivitate la RLIVE TV

30 Sept. 2024, 16:59
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
30 Sept. 2024, 16:59 // Actual //  bani.md

Filmul de aventură „Străjerii” de Liviu Mărghidan este următoarea pelicula din seria „CineMADE în România”, difuzată în exclusivitate de RLIVE TV. Producția va putea fi vizionată sâmbătă, la ora 21:00.

Firul narativ se învârte în jurul mai multor copii aflați în vacanță în Delta Dunării, unde învață cum să supraviețuiască în sălbăticie, observă doi braconieri care pescuiesc ilegal folosind un dispozitiv electric. Așadar, aceștia decid că au o misiune importantă de îndeplinit și începe acțiunea.

Din distribuție fac parte actori precum Vasile Calofir, Florentina Țilea, Elias Ferkin, Viorel Păunescu, Ionuț Achivoaie și alții. Pelicula fost prezentată anterior și la Chișinău, în cadrul Zilelor Filmului Românesc, iar regizorul nu exclude că va filma continuarea peliculei, undeva la hotarul României cu Republica Moldova.

„Îmi doresc să fac şi un Străjerii 3. Încă dezbat cu copiii. Mă gândesc să profit un pic de conflictul de lângă noi și l-aș filma aici, la Isaccea. Mi-ar plăcea să fie tot cu un grup de caiaciști, toleraţi cumva de autorităţi, care duc în partea cealaltă medicamente. E deocamdată un fir minim, dar înclin să-l mut aici. Băiatul meu vrea să-l facem la schi, fetița vrea la mare. (…)

Sunt pasionat de Deltă, văd ce se întâmplă aici și nu mă lasă indiferent. Dacă vrei să mănânci un pește, nu mai ai de unde. Adică, nu prind pescarii cu kilometri de plase. De la an la an este mai rău, cred că l-au înnebunit cu curentul, cu substanţe chimice. Mi-am dorit să transmit şi acest mesaj ecologist”, relata regizorul pentru infocultural.eu.

 

Filmul românesc „Străjerii Deltei” este difuzat în cadrul proiectului „CineMADE în România”. Cu intenția de a reflecta evoluția și diversitatea culturală și socială a României moderne, pe o piață dominată de producții din Rusia și SUA, RLIVE TV aduce duminică de duminică publicului din Republica Moldova filme românești contemporane. Abordarea va asigura prezentarea unui conținut inovator și relevant, diferit de filmele clasice românești, deja cunoscute și difuzate în țara noastră, dar și promovarea identității noastre culturale.

CineMADE in România” își propune să îmbogățească experiența cinematografică ale telespectatorilor, promovând în același timp cultura și arta românească.

Realitatea Live

11 Dec. 2025, 12:03
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
11 Dec. 2025, 12:03 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a lansat la începutul lunii noiembrie o nouă campanie de promovare a produselor moldovenești „Cumpăr BUN de-acasă” , pentru care a scos la licitație servicii în valoare totală de 315.000 de lei. Inițiativa vine în contextul în care, după abrogarea cotei minime obligatorii de 50% pentru produsele autohtone, statul mizează mai mult pe mobilizarea consumatorilor decât pe instrumente legislative.

Documentele de licitație arată că banii vor fi direcționați astfel:

145.000 lei pentru elaborarea unui spot video în versiuni TV și online;
25.000 lei pentru crearea a 14 vizualuri (cartoline), câte unul pentru fiecare categorie de produse;
75.000 lei pentru o campanie de distribuție plătită pe Facebook, Instagram și YouTube, cu obiective clare de impact (reach și frecvență);
70.000 lei pentru o campanie de influencer marketing, cu 10 creatori de conținut locali, fiecare având minimum 60% audiență din Republica Moldova.

Licitația urmărește realizarea unei campanii integrate de comunicare, menite să stimuleze consumul de produse agroalimentare autohtone și să consolideze brandul local.

Legea privind cota minimă de 50% pentru produsele fabricate în Republica Moldova a fost adoptată în decembrie 2020 și a intrat în vigoare în iulie 2021. În iulie 2022, Parlamentul dominat de PAS a abrogat legea și a invocat incompatibilitatea cu normele pieței libere și cu angajamentele comerciale internaționale ale țării.

Ministrul Economiei, Eugen Osmochescu, a reiterat recent această poziție, declarând la Radio Moldova că o astfel de limitare „nu este corectă, nu este compatibilă cu economia de piață și contravine reglementărilor internaționale și celor mai bune practici europene”. Totodată, oficialul susține că impunerea unei cote minime pentru produsele autohtone nu este posibilă din punct de vedere juridic.

În lipsa unor măsuri legislative, campania „Cumpăr BUN de-acasă” rămâne în principal un apel voluntar către consumatori. Producătorii, însă, avertizează că fără politici coerente, vizibile, agricultura și industria alimentară locală vor continua să fie vulnerabile în fața importurilor și a puterii de negociere a marilor retaileri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII