Cine e femeia care a fugit cu 100 de milioane de euro

27 Oct. 2024, 09:50
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
27 Oct. 2024, 09:50 // Bani și Afaceri //  bani.md

Trebuia să investească banii companiei, dar i-a mutat într-un cont personal din Turcia şi a fugit cu averea.

Aurélie Bard, model, contabil şi manager, a reuşit să dispară cu 100 de milioane de euro. Fără să-şi expună vreodată viaţa de pe Instagram, femeia a comis o eroare care i-a fost fatală.

A postat de la o petrecere în Mykonos în care apărea într-o rochie albă transparentă. A fost apoi aşteptată, sub treptele avionului privat care a aterizat în Corsica, venind din Italia, de Poliţia franceză.

Se întâmpla la mijlocul lunii august. Procuratura din Düsseldorf se ocupă acum de ultima parte a poveştii, cea de dinaintea închisorii.

Aurélie Bard, în vârstă de 39 de ani, cu părul lung şi negru, pasionată de bijuterii strălucitoare, era manager financiar al lanţului francez de modă Kiabi (afacere de 2 miliarde de euro).

În 2023, a deschis un cont de afaceri la Volksbank Düsseldorf Neuss şi a depus acolo 100 de milioane. Banii îi erau încredinţaţi de companie, pentru ca Bard să în investească într-un „fond foarte profitabil”.

Aurélie a făcut cu totul altceva: a mutat banii într-un cont personal din Turcia şi de acolo în paradisuri fiscale. A tot deschis şi închis conturi curente, pentru a pierde urma banilor.

La Volksbank din Düsseldorf, când compania franceză a vrut să-şi vadă investiţia, nu mai era nimic. Între timp, Aurélie se mutase la Miami, Florida. Aici a înfiinţat companie după companie, deservind clienţi bogaţi.

Cea mai recentă pagină de Instagram a «Haute Design by Aurélie Bard» reprezintă un studio de arhitectură cu sediul în Biscayne Boulevard, chiar în centrul oraşului Miami.

Proiectează apartamente în condominium pe Bay, din marmură albă, alamă, lemn de culoare închisă. Adică lumea uluitoare din care Aurélie dorea să facă parte.

Dacă Anna Sorokin a reuşit să pozeze drept o moştenitoare rusă la New York fără niciun ban (şi să inspire un film Netflix), de ce nu ar fi trebuit să se deschidă uşile pentru o franţuzoaică drăguţă precum Aurélie? Privind înapoi, presa pariziană şi germană i-a reconstituit cariera, presărată de indicii şi escrocherii.

Le Parisien scrie că s-a născut la Bordeaux, unde a lucrat contabilă într-o companie culturală. Aici, întâlnindu-se cu un fotbalist, descoperă haine de designer, cine elegante şi îmbelşugate, avioane private, până când relaţia se termină.

În 2017 aterizează la Paris. Se angajează ca director financiar într-o firmă, dar salariul de 4.400 de euro pe lună nu i-a fost suficient pentru a plăti Mercedes-ul şi noul dulap cu haine de firmă. A tras din conturile companiei 800.000 de euro.

Descoperită, condamnată pentru fraudă, concediată, a reuşit totuşi să obţină un nou loc de muncă la Kiabi, care i-a încredinţat un portofoliu mare.

Apoi, din 2023, evenimentele şi escrocheriile au căpătat o viteză excesivă chiar şi pentru Aurélie. Şi a trebuit să plece peste Atlantic.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII