Mobila fabricată în Moldova: susținerea comunității prin alegeri inteligente

31 Oct. 2024, 14:22
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
31 Oct. 2024, 14:22 // Actual //  bani.md

Mobilarea apartamentului ori casei este, de obicei, următoarea etapă după o investiție serioasă în proprietatea imobiliară. Așadar, alegerea produselor fabricate local devine nu doar o opțiune practică, ci și o decizie strategică pentru consumatori. Moldova, cu tradițiile sale bogate în prelucrarea lemnului și infrastructura dezvoltată pentru producția de mobilier, oferă alternative competitive la importuri.

Tradiție și inovație în industria mobilei moldovenești

Sectorul mobilierului din Moldova s-a dezvoltat organic, bazându-se pe resursele forestiere valoroase ale țării și pe expertiza artizanală transmisă din generație în generație. Producătorii locali au evoluat constant, îmbinând metodele tradiționale cu tehnologiile moderne pentru a crea piese de mobilier durabile și estetice, de la scaune elegante până la mese de bucătărie funcționale.

Fabricile autohtone investesc constant în tehnologie și pregătirea specialiștilor, asigurând că fiecare piesă de mobilier întrunește standardele internaționale de calitate. Acest lucru se reflectă în special în producția de piese complexe precum canapea extensibilă sau colțare de bucătărie, unde precizia și atenția la detalii sunt esențiale.

Avantajul economic al alegerii mobilei autohtone

Producția locală de mobilier aduce beneficii substanțiale pentru economia Moldovei. Când consumatorii aleg o masă de bucătărie sau scaune fabricate local, ei susțin direct locurile de muncă din comunitate și contribuie la dezvoltarea economică a regiunii.

Costurile logistice reduse reprezintă un avantaj competitiv major. În timp ce mobila importată include costuri semnificative de transport internațional, taxe vamale și manipulare multiplă, produsele locale ajung direct de la producător la consumator. Această eficiență logistică permite fabricilor moldovenești să ofere colțare de bucătărie și alte piese de mobilier la prețuri mai accesibile, fără a compromite calitatea.

Sustenabilitatea și responsabilitatea de mediu

Producția locală de mobilier are un impact pozitiv asupra mediului. Distanțele scurte de transport reduc semnificativ amprenta de carbon a fiecărei piese de mobilier. Mai mult, producătorii moldoveni folosesc lemn din surse certificate și aplică practici responsabile de gestionare a resurselor.

O canapea extensibilă fabricată în Moldova parcurge mult mai puțini kilometri până la clientul final în comparație cu una importată din Asia sau alte regiuni îndepărtate. Acest lucru nu doar reduce costurile, ci și minimizează impactul asupra mediului.

Personalizare și servicii post-vânzare

Proximitatea față de producător oferă avantaje semnificative în ceea ce privește personalizarea și serviciile post-vânzare. Clienții pot vizita showroom-urile locale pentru a vedea și testa produsele, pot discuta direct cu producătorii despre modificări specifice la mese de bucătărie sau alte piese și pot beneficia de servicii prompte de garanție când este necesar.

Impactul social și economic pe termen lung

Alegerea mobilei fabricate în Moldova are efecte multiplicatoare în economie. Fiecare canapea extensibilă sau set de scaune cumpărat de la producătorii locali contribuie la:

  • Menținerea și crearea de locuri de muncă în industria mobilei
  • Dezvoltarea competențelor și expertizei locale
  • Creșterea investițiilor în tehnologie și inovație
  • Consolidarea economiei locale și reducerea dependenței de importuri

Fabrica Confort a devenit lider în domeniul mobilierului autohton în Moldova anume datorită atenției sporite spre aceste direcții. Deja de peste trei decenii compania transformă visele în realitate, oferind beneficiarilor săi modele similare cu cele remarcate în revistele internaționale de profil și care, odată ce ajung în casele lor, devin dovadă de confort și grijă!

Perspectiva de viitor

Industria mobilei din Moldova continuă să se dezvolte și să se adapteze la cerințele moderne ale pieței. Cu o bază solidă în tradiția meșteșugărească și o orientare clară spre inovație, producătorii locali sunt pregătiți să satisfacă cererea crescândă pentru mobilier de calitate, de la colțare de bucătărie funcționale până la piese de design contemporan.

Alegerea mobilei fabricate în Moldova reprezintă o decizie care îmbină beneficiile practice cu responsabilitatea socială. Este o investiție în calitate, în comunitate și în viitorul economic al țării.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală