Adio ecranele touch screen în maşini? Organismul european de siguranţă auto: „avem din ce în ce mai multe accidente”

31 Mart. 2024, 09:37
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
31 Mart. 2024, 09:37 // Actual //  Lupu Eduard

Constructorii de automobile îşi echipează cele mai noi modele cu ecrane tactile sofisticate, dar acest lucru ar putea cauza probleme cu cea mai mare autoritate de siguranţă auto din Europa.

Programul european de evaluare a autovehiculelor noi (NCAP) îşi revizuieşte sistemul de evaluare începând cu 1 ianuarie 2026 pentru a impune ca cinci dintre comenzile principale ale unui autovehicul – claxon, ştergătoare de parbriz, semnalizatoare, lumini de avarie şi funcţii SOS – să necesite butoane sau comutatoare fizice, relatează Politico.

Modelele de maşini vor trebui să se conformeze pentru a obţine râvnitul rating de cinci stele al NCAP. Sistemul este voluntar, dar este respectat de majoritatea producătorilor de automobile, deoarece este monitorizat îndeaproape de către consumatori.

NCAP, cu sediul în Belgia, spune că comenzile pur digitale reprezintă o potenţială problemă de siguranţă.

„Ceea ce observăm acum este că avem din ce în ce mai multe … accidente în care oamenii intră în coliziune pentru că sunt distraşi”, a declarat Matthew Avery, directorul de dezvoltare strategică al NCAP.

Acest lucru este important, deoarece accidentele mortale de maşină sunt în creştere în UE. Mai mult de 20.000 de persoane au murit pe şosele în 2022, o creştere de 4 procente faţă de 2021. Blocul comunitar doreşte să reducă la jumătate numărul de decese pe şosele până în 2030, cu obiectivul de zero decese până în 2050.

Avery a declarat că ecranele tactile şi afişajele, împreună cu alte caracteristici de conducere asistată, pot distrage atenţia şoferului de la drum pentru o perioadă cuprinsă între cinci şi 40 de secunde – cu consecinţe potenţial fatale.

În plus, dacă afişajele nu au feedback tactil, şoferii pot fi distraşi de faptul că trebuie să se aplece asupra ecranului, nefiind siguri dacă comenzile sunt înregistrate.

„Petreceţi mai mult timp uitându-vă la ecranul tactil pentru a verifica dacă ceea ce aţi cerut se va întâmpla”, a declarat Avery.

Unii producători de automobile, precum Volkswagen, fac deja un pas înapoi în ceea ce priveşte utilizarea ecranelor tactile, după ce clienţii s-au plâns de noile sisteme de control. Într-un interviu acordat anul trecut pentru Autocar, Thomas Schäfer, CEO al Volkswagen Passenger Cars, a declarat că dependenţa de ecranele tactile „a făcut mult rău” mărcii.

Constructorii auto precum Tesla, care se bazează foarte mult pe noile tehnologii, vor trebui să decidă dacă ratingul de cinci stele acordat de NCAP merită să îşi schimbe designul interior.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

14 Apr. 2024, 14:38
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Apr. 2024, 14:38 // Actual //  Lupu Eduard

Apple facilitează, în sfârșit, repararea iPhone-urilor de către utilizatori cu ajutorul unor piese folosite, relatează The Verge. Într-o actualizare de joi, compania a anunțat că, în această toamnă, proprietarii unor modele “selecționate” de iPhone vor putea să-și repare dispozitivele cu piese originale folosite, păstrându-și întreaga funcționalitate.

Atunci când repară un telefon, Apple le cere utilizatorilor de iPhone să treacă printr-un proces numit împerechere de piese, care îi face să potrivească numărul de serie al dispozitivului lor cu cel al unei piese noi vândute de Apple. În cazul în care un utilizator a înlocuit o piesă cu o componentă aftermarket sau uzată, iPhone-ul ar afișa notificări supărătoare care spun că Apple nu este în măsură să verifice piesa nou instalată. În cazul senzorilor Face ID și Touch ID, este posibil ca piesa să nu funcționeze deloc.

Această modificare ar trebui să elimine aceste notificări pentru piesele folosite, deoarece Apple spune că “calibrarea pentru piesele Apple originale, noi sau folosite, va avea loc pe dispozitiv după ce piesa este instalată”. De asemenea, înseamnă că utilizatorii și atelierele de reparații nu vor mai trebui să furnizeze numărul de serie al dispozitivului pe care îl repară atunci când comandă majoritatea pieselor din Self Service Repair Store.

Schimbarea se va aplica la lansare pentru ecrane, baterii și camere foto. Apple spune că “viitoarele” versiuni de iPhone vor veni cu suport pentru senzorii biometrici utilizați, cum ar fi Face ID sau Touch ID.

În același timp, Apple devine mai serioasă și în ceea ce privește urmărirea componentelor iPhone folosite.Compania a anunțat că își va extinde funcția Activation Lock, care ar trebui să împiedice hoții să folosească un dispozitiv pierdut sau furat, la piesele iPhone. “Dacă un dispozitiv aflat în reparație detectează că o piesă compatibilă a fost obținută de la un alt dispozitiv cu Activation Lock sau Lost Mode activat, capacitățile de calibrare pentru acea piesă vor fi restricționate”, spune Apple.

Dacă ajungi să îți repari iPhone-ul cu o piesă folosită, dispozitivul va stoca aceste informații în secțiunea Piese și istoric service din aplicația Setări din iOS. Apple nu specifică ce modele de iPhone vor fi suportate în această toamnă, dar compania a declarat pentru TechCrunch că va fi vorba de iPhone 15 și mai târziu.

“Cu această ultimă extindere a programului nostru de reparații, suntem încântați să adăugăm și mai multe opțiuni și mai multă comoditate pentru clienții noștri, contribuind în același timp la prelungirea duratei de viață a produselor noastre și a pieselor acestora”, spune John Ternus, vicepreședintele senior al departamentului de inginerie hardware al Apple, într-un comunicat.

Chiar dacă Apple nu și-a extins încă aprobarea pentru piesele iPhone de pe piața secundară, schimbarea este uriașă pentru atelierele de reparații și pentru cei care se ocupă de bricolaj, care au fost nevoiți să se confrunte cu plata unei prime mai mari pentru piesele iPhone noi.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău