Putin a dat o lovitură cruntă companiilor occidentale: A pus mâna pe 100 de miliarde de dolari cu un șiretlic

30 Mart. 2024, 09:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
30 Mart. 2024, 09:48 // Actual //  Lupu Eduard

Războiul Rusiei din Ucraina început în urmă cu mai mult de 2 ori a provocat bulversări masive ale afacerilor Vestului cu Moscova, sub asaltul sancțiunilor. La rândul său, Putin a dat o lovitură cruntă companiilor occidentale din Rusia, care au părăsit țara, acestea pierzând peste 100 de miliarde dolari, bogăție care a intrat în visteria rusă.
Liderul de la Kremlin a obligat firmele străine să-și vândă activele la jumătate de preț, un șiretlic pentru a pune mâna pe avuția lor.

Regimul lui Putin a intensificat măsurile punitive la adresa companiilor care doresc să părăsească Rusia. În ciuda faptului că mii de firme occidentale s-au angajat să plece, doar 372 de companii au părăsit Rusia de la începutul războiului, potrivit Business Insider.

Companiile străine care au părăsit Rusia de când a invadat Ucraina în 2022 au pierdut 107 miliarde de dolari în procesul de ieșire de pe piață, potrivit unei analize Reuters publicate joi.

Agenția a publicat ultima dată o analiză a dosarelor și declarațiilor firmelor în august. La acel moment, companiile străine care părăseau Rusia au pierdut peste 80 de miliarde de dolari în procesul de plecare. Noile date reprezintă o creștere cu 30% de la ultima analiză.

Companiile care pleacă din Rusia pierd atât de mult în deprecieri și venituri, deoarece regimul președintelui Vladimir Putin a implementat măsuri din ce în ce mai punitive pentru firmele care părăsesc țara. Acestea includ obligarea companiilor să-și vândă activele cu o reducere de 50% și să plătească cel puțin 10% din veniturile din vânzare către bugetul federal. Washingtonul a numit astfel de plăți drept „taxe de ieșire”.
Companiile occidentale care doresc să părăsească Rusia trebuie să fie aprobate de Moscova. Firmele care operează în sectoare precum energia și sectorul bancar au nevoie de aprobarea personală a lui Putin.

Mii de companii străine s-au angajat să părăsească Rusia după ce a început războiul din Ucraina. Doar 372 dintre ele au ieșit complet de la începutul războiului, potrivit unui raport al Școlii de Economie din Kiev. Alte 502 companii sunt în proces de retragere din țară, în timp ce alte 702 companii și-au suspendat operațiunile în țară.
Printre companiile care încearcă să-și vândă activele în Rusia în acest an se numără gigantul energetic Shell, gigantul bancar HSBC, compania minieră Polymetal International și compania de tehnologie Yandex.

Vânzările lor de active însumează aproape 10 miliarde de dolari și au fost vândute cu reduceri de până la 90%, conform calculelor Reuters.

„Nu există active occidentale în Rusia care să poată fi considerate sigure sau protejate atâta timp cât Kremlinul continuă să ducă război”, a declarat Ian Massey, șeful departamentului de informații corporative la consultanța globală de risc S-RM.

În afară de reduceri de valoare și pierderi de venituri, companiile străine care pleacă au plătit și comisioane uriașe guvernului rus.
Companiile care au părăsit deja plătiseră 35,7 miliarde de ruble, sau 387 de milioane de dolari, la bugetul Rusiei din 15 martie, a raportat RBC Daily din Rusia la începutul acestei luni, citând date oficiale.

După cum s-a anunțat în decembrie, multe dintre cele mai mari nume de uz casnic occidental – companii precum McDonald’s, Starbucks și Ikea – au părăsit deja Rusia. Printre marile companii străine care încă operează în Rusia se numără Nestlé, Unilever și Mondelez.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

14 Iul. 2024, 17:53
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Iul. 2024, 17:53 // Actual //  Lupu Eduard

Turcia intenţionează să se bazeze pe poziţia sa geografică şi pe acordul de uniune vamală cu Uniunea Europeană (UE) pentru a atrage investitorii chinezi care vor să aibă acces fără taxe vamale la pieţele europene, aşa cum tocmai a făcut-o recent cu producătorul auto BYD, informează cotidianul Hurriyet Daily News.

Luni, gigantul chinez a semnat un acord cu Ministerul Industriei şi Tehnologiei din Turcia, pentru a face investiţii în această ţară, o decizie care va extinde prezenţa companiei chineze în Europa.

Producătorul auto chinez ar urma să construiască o fabrică în Turcia, cu o capacitate de producţie de 150.000 de vehicule electrice şi hibride pe an, un Centru de mobilitate, de cercetare şi dezvoltare (R&D), valoarea totală a investiţiei fiind de un miliard de dolari. Producţia ar urma să demareze la finalul lui 2026, iar în Turcia vor fi create 5.000 de locuri de muncă directe.

Noua uzină va da BYD un acces mai uşor pe piaţa din UE, cu care Turcia are un acord de uniune vamală. Acest fapt este cu atât mai important cu cât Uniunea Europeană a majorat tarifele vamale pentru importurile de automobile electrice chineze. Pe lângă tarifele vamale existente pentru vehiculele BYD, de 10%, UE a introdus săptămâna trecută tarifele vamale suplimentare de 17,4% pentru grupul chinez.

Turcia, aflată la răscrucea dintre Europe, Orientul Mijlociu şi Asia Centrală, este în negocieri şi cu alte firme din China, a anunţat săptămâna aceasta ministrul Industriei şi Tehnologiei, Mehmet Fatih Kacir.

„Vrem să transformăm Turcia într-un centru de producţie pentru viitoarea generaţie de vehicule”, a declarat Kacir pentru postul privat de televiziune Haberturk.

Ministrul a scos în evidenţă avantajele ţării, inclusiv calitatea de membru al uniunii vamale a UE şi acordurile comerciale cu 28 de ţări. „Producătorii chinezi vor acces rapid la pieţele internaţionale. Investiţiile în Turcia le ajută să-şi îndeplinească acest obiectiv”, a explicat oficialul de la Ankara.

Începând din anii ’70, Turcia a devenit unul dintre centrele de vârf ale industriei auto globale, marii producători auto, inclusiv Fiat şi Renault, deschizându-şi fabrici în această ţară, urmaţi de alţii ca Ford, Toyota şi Hyundai.

Uzina BYD din Turcia va permite producătorului chinez de vehicule electrice (EV) să eludeze tarifele vamale suplimentare introduse de UE şi să intre pe pieţele din Europa.

Conform noilor reglementări privind subvenţiile, BYD va fi scutit de noile tarife vamale suplimentare de 40% la importurile de autovehicule electrice impuse de Turcia, în încercarea de a încuraja investiţiile şi a proteja cota de piaţă a producătorilor interni. Companiile auto care investesc în ţară sunt exceptate de la aceste tarife.

Cel puţin alţi cinci producători auto din China iau în considerare deschiderea unor fabrici în Turcia, a anunţat agenţia de presă Anadolu.

De asemenea, compania turcă TOGG şi firma chineză Farasis au un parteneriat pentru a produce baterii EV în Turcia.

Ministrul Industriei anunţase că oficialii turci au avut, anul trecut, numeroase întâlniri cu şefi de firme importante din China.

În iunie, ministrul Afacerilor Externe, Hakan Fidan, a vizitat China, şi a încheiat un nou acord bilateral deal, şi a numit ţările „motoarele bogăţiei Asiei”.

Preşedintele Recep Tayyip Erdogan a confirmat dorinţa sa de a se alătura Organizaţiei de cooperare de la Shanghai (din care fac parte China, Rusia şi Iranul), unde Turcia este doar un partener.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău