Atenție moldoveni! De azi, Big Brother intră în vigoare. Statul va ști totul despre pasagerii care zboară cu avionul

26 Oct. 2023, 11:50
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
26 Oct. 2023, 11:50 // Actual //  Lupu Eduard

Deputații, în ședința de astăzi a Parlamentului, au votat un proiect de lege care permite utilizarea datelor din registrul cu numele pasagerilor în domeniul transportului aerian. Proiectul de lege a fost aprobat în prima lectură cu susținerea a 65 de deputați.

Această măsură va permite transmiterea datelor din registrul pasagerilor autorităților competente din țară și din alte state, precum și către Europol. Scopul principal al acestui proiect de lege este asigurarea securității naționale prin identificarea și detectarea persoanelor afiliate grupurilor și formațiunilor teroriste, precum și a călătorilor care prezintă riscuri pentru securitatea națională. Colectarea și utilizarea datelor din registrul pasagerilor vor permite autorităților să identifice și să evalueze potențialele riscuri înainte ca persoanele respective să ajungă la punctul de trecere a frontierei de stat, oferind astfel oportunitatea de a lua măsuri preventive.

Procedura propusă presupune că datele despre călători vor fi transmise de transportatorii aerieni către o Unitate de Informații privind Pasagerii prin intermediul unui ghișeu unic. Inspectoratul General al Poliției de Frontieră va colecta și analiza aceste date. De asemenea, datele vor fi transmise și altor state și organizații internaționale, inclusiv Europol, în conformitate cu prevederile legale și tratatele internaționale la care Republica Moldova este parte. Pentru a asigura o colectare și analiză corectă a datelor, va fi instituită o Unitate de Informații privind Pasagerii în cadrul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, iar costurile operaționale vor fi acoperite de către Organizația Internațională pentru Migrație.

Este important de menționat că această procedură respectă în mod riguros drepturile fundamentale ale omului și protecția datelor cu caracter personal. Datele din registrul cu numele pasagerilor vor fi păstrate pentru o perioadă de cinci ani, iar depersonalizarea acestora va avea loc după șase luni de la transmiterea datelor, pentru a asigura că nu se pot identifica direct persoanele implicate.

Proiectul de lege a fost elaborat pentru a transpune în legislația națională directivele Uniunii Europene și va intra în vigoare după 12 luni de la publicarea în Monitorul Oficial. Această măsură va contribui la consolidarea securității naționale și la prevenirea amenințărilor la adresa acesteia.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău