„Călăul din Siria”, înlocuit de la comanda trupelor ruse din Ucraina. Cine e noul general trimis să câștige războiul

30 Iun. 2022, 08:14
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
30 Iun. 2022, 08:14 // Actual //  Lupu Eduard

Declarațiile oficiale și imaginile publicate de Ministerul rus al Apărării sugerează că Rusia a schimbat recent din nou conducerea militară a trupelor din Ucraina. Temutul general Alexandr Dvornikov, supranumit „Călăul din Siria”, ar fi fost înlocuit cu generalul-colonel Ghenadi Jidko, adjunctul ministrului Apărării de la Moscova, scrie The Moscow Times, care citează analiști în domeniul apărării.

Generalul Alexandr Dvornikov, care conducea ofensiva rusă în Ucraina, nu a mai fost văzut în public de mai multe săptămâni.
„Pare să confirme că generalul-colonel Ghenadi Jidko este comandantul forțelor ruse în Ucraina”, a notat analistul militar Rob Lee într-un mesaj pe Twitter, comentând imaginile publicate de Ministerul Apărării de la Moscova.

„Aceste schimbări drastice în rândul armatei ruse, dacă au avut loc, nu sunt măsuri luate de o forță aproape de un succes major”, a arătat think tank-ul american Institute for the Study of War.

În ciuda unor victorii importante în estul Ucrainei – lângă Popasna, Severodonețk -, avansul Rusiei este încet și, potrivit analiștilor, a costat multe vieți de soldați.
Comandamentul Rusiei „experimentează din cauza problemelor (de pe front) și încearcă să nu piardă războiul”, a declarat analistul militar Pavel Luzin pentru The Moscow Times.

Zvonuri despre promovarea generalului Jidko au apărut la începutul lunii iunie, fiind semnalate de un site independent de investigații, Conflict Intelligence Team.
Înainte de a fi numit anul trecut adjunctul ministrului Apărării, responsabil cu activitatea „politico-militară”, Jidko a condus Departamentul Militar de Est și a fost implicat în intervenția militară a Rusiei în Siria, în sprijinul președintelui Bashar al-Assad.

Presupusa numire a sa la conducerea trupelor ruse ar putea însemna că Moscova vrea să aducă întreaga operațiune din Ucraina sub comandă unică, afirmă analistul militar Rob Lee.

„Nu cred că va fi capabil de un miracol”

Pe lângă Dvornikov, și alte figuri importante ale armatei ruse ar fi fost înlocuite în ultimele săptămâni.

Generalul Serghei Surovikin, comandantul Forțelor Aerospațiale ale Rusiei, conduce operațiunile militare în sudul Ucrainei, în vreme ce generalul-colonel Alexandr Lapin, comandantul Departamentului Militar Central al Rusiei, conduce operațiunile militare în estul Ucrainei, potrivit Ministerului rus al Apărării.

Presa rusă a scris că actualul șef de stat major al Departamentului Militar Central, generalul-colonel Mihail Teplinski, l-a înlocuit pe comandantul Forțelor Aeropurtate, generalul-colonel Andrei Serdiukov.

Pe lângă accelerarea ofensivei ruse în estul Ucrainei, noii comandanți vor mai primi probabil sarcina de a limita numărul pierderilor și de a consolida cuceririle teritoriale din sudul Ucrainei, potrivit analiștilor.

Dacă se confirmă, numirea lui Jidko vine la doar două luni după ce Dvornikov, cunoscut pentru tacticile sale nemiloase din Siria, fusese însărcinat să conducă operațiunile din Ucraina. Oficialii ruși nu au confirmat până acum numirea lui.

Unii analiști sunt sceptici că noua structură de comandă va reuși să aducă vreo îmbunătățire pentru armata rusă, care este aproape de epuizare.
„Problema este că Putin nu are o armată eficientă. Nu cred că Jidko va fi capabil de un miracol”, a spus analistul militar Pavel Luzin.

Realitatea Live

25 Apr. 2024, 11:33
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
25 Apr. 2024, 11:33 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Boeing a raportat miercuri prima scădere a veniturilor trimestriale în şapte trimestre, dar producătorul de avioane american a depăşit aşteptările de pe Wall Street, care au fost reduse după ce o explozie a unui panou de uşă al unui avion 737 MAX 9, în timpul zborului, din ianuarie, a determinat producătorul de avioane să încetinească producţia celor mai vândute avioane ale sale, transmite agenția Reuters.

După publicarea raportului, directorul general al Boeing, Dave Calhoun, a declarat pentru CNBC că o înţelegere pentru achiziţionarea furnizorului său cheie Spirit AeroSystems este mai mult decât probabilă în al doilea trimestru.

Cei doi producători au confirmat discuţiile, deşi preţurile rămân o provocare în afacerea complexă.

Boeing a spus că cheltuielile de numerar din primul trimestru, o măsură atent urmărită de investitori, au fost de 3,93 miliarde de dolari, mai bune decât aşteptările medii ale analiştilor cu privire la un consum de numerar de 4,49 miliarde de dolari.

În martie, Boeing a indicat că va folosi între 4 şi 4,5 miliarde de dolari din cauza unei crize produse ca urmare a accidentului din 5 ianuarie, care a implicat un avion cu reacţie 737 MAX 9 aproape nou.

“Ei bine, ar fi putut fi mai rău. În timp ce pierderea şi ieşirea de numerar nu sunt atât de grave pe cât se temea, compania se confruntă în mod clar cu unele provocări serioase în divizia de avioane comerciale, care vor necesita ceva reparaţii”, a spus analistul Vertical Research Partners, Robert Stallard, într-o notă.

De la accidentul din 5 ianuarie, pe un avion operat de Alaska Airlines, Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) a impus un plafon pentru producţia avioanelor Boeing 737 MAX, care se vând puternic.

FAA a mai spus Boeing să dezvolte un plan cuprinzător pentru a aborda ”problemele sistemice de control al calităţii”.

Înainte de raport, Calhoun, care va demisiona la sfârşitul anului, a spus într-o scrisoare către angajaţi că Boeing se află ”într-un moment dificil”, încetinind sistemul pentru a îmbunătăţi calitatea şi siguranţa.

“Livrările mai mici pot fi dificile pentru clienţii noştri şi pentru finanţele noastre. Dar siguranţa şi calitatea trebuie şi vor fi mai presus de orice altceva”, a adăugat el.

Veniturile trimestriale au fost de 16,57 miliarde dolari, în scădere faţă de 17,92 miliarde dolari cu un an mai devreme, dar depăşind aşteptările de 16,23 miliarde dolari.

Deşi Boeing nu a numit un succesor, Calhoun a declarat pentru CNBC că crede că şefa diviziei de avioane comerciale, Stephanie Pope, are potenţialul de a conduce compania.

Reuters a relatat în această lună că producţia de avioane 737 MAX a Boeing a scăzut puternic, deoarece autorităţile de reglementare din SUA au intensificat verificările din fabrică.

Analiştii au avertizat că ritmul lent al livrărilor ar putea întârzia obiectivele financiare şi de producţie ale Boeing.

Directorul financiar al Boeing a declarat luna trecută că compania are nevoie de mai mult timp pentru a atinge obiectivul stabilit în 2022 pentru un flux de numerar anual de aproximativ 10 miliarde de dolari până în 2025 sau 2026. Acest obiectiv este considerat cheie, deoarece Boeing lucrează pentru a-şi accelera recuperarea dintr-o criză anterioară, după ce două avioane MAX s-au prăbuşit în 2018 şi 2019.

Compania se aşteaptă, de asemenea, la o creştere mai lentă a ratei de producţie şi a livrărilor de avioane cu fuselaj larg 787, din cauza lipsei furnizorilor ”pentru câteva piese cheie”, a arătat luni un memoriu.

Cu toate acestea, cu producţia limitată la Boeing şi la rivalul său Airbus, cererea rămâne puternică, deşi producătorul european de avioane şi-a crescut avantajul pe piaţa avioanelor cu fuselaj îngust, în primul trimestru.

Calhoun a spus că Boeing şi-ar fi ”livrat în mare măsură” inventarul de avioane 737 şi 787 până la sfârşitul anului, aducând banii atât de necesari. El a adăugat că afacerea sa de apărare, care a pierdut bani în ultimele trimestre, ”va progresa către niveluri istorice de performanţă”.

Marjele operaţionale ale afacerii de apărare a Boeing au revenit la 2,2% în trimestrul analizat, de la o valoare negativă de 3,2% în urmă cu un an, deşi a pierdut în continuare 222 de milioane de dolari pe anumite programe de dezvoltare cu preţ fix.

Boeing a livrat 67 de avioane 737 în trimestrul încheiat în martie, în scădere cu 41% faţă de anul trecut.

Constructorii de avioane primesc cea mai mare parte a numerarului la livrarea aeronavei.

În combinaţie cu compensaţiile pe care Boeing a trebuit să plătească companiilor aeriene pentru blocarea temporară la sol a aeronavelor MAX 9, marjele afacerii sale cu avioane comerciale s-au deteriorat la minus 24,6% de la minus 9,2%.

Pierderea totală ajustată pe acţiune s-a redus la 1,13 USD, depăşind aşteptările, privind o pierdere pe acţiune de 1,76 USD, conform datelor LSEG.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău