Cârnații Volkswagen prind viteză! Vânzările lor depășesc orice „cârnatometru”

11 Mart. 2025, 09:26
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
11 Mart. 2025, 09:26 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Chiar dacă vânzările maşinilor Volkswagen sunt în scădere, gigantul german a stabilit un nou record de vânzări în 2024 pentru un produs surprinzător: cârnaţii, transmite Agerpres.

Anul trecut, la cantine şi supermarketuri s-au vândut un număr record de 8.552 milioane de unităţi din linia proprie de cârnaţi a celor de la Volkswagen. Printre aceşti cârnaţi s-a numărat şi renumitul „currywurst”, un cârnat feliat acoperit cu pudră de curry şi ketchup, care are şi o zi naţională ce îi este dedicată. Dintre cele 1.500 de varietăţi de cârnaţi din Germania, „currywurst” este dintre cele mai deosebite, fiind servit adeseori pe o farfurie din carton alături de chipsuri.

Cifrele arată o creştere constantă a vânzărilor pentru linia de cârnaţi a celor de la Volkswagen. Vânzările din 2024 au depăşit precedentul record, stabilit în 2023, cu peste 200.000 de unităţi, a confirmat un purtător de cuvânt al gigantului auto.

Cifrele privind vânzările de cârnaţi au fost publicate într-un mesaj intern trimis angajaţilor de la VW şi postat de consiliul de întreprindere al companiei.

„Cu peste opt milioane de cârnaţi Volkswagen Original Currywurst vânduţi, sărbătorim un nou record de vânzări”, a scris directorul de resurse umane de la VW, Gunnar Kilian, într-o postare pe LinkedIn, notează sursa.

Grupul Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din Europa, a vândut aproape la fel de mulţi cârnaţi ca şi automobile. Însă, spre deosebire de vânzările înfloritoare de cârnaţi, vânzările de vehicule ale Grupului Volkswagen au scăzut cu 2.3% în 2024, până la 9.03 milioane de modele, aici fiind incluse toate mărcile din portofoliul grupului, care pe lângă VW include şi Audi, SEAT şi Skoda.

Pentru marca VW, cârnaţii sunt de departe cel mai bine vândut produs. În 2024, VW a vândut 8.5 milioane de cârnaţi, comparativ cu aproximativ 5.2 milioane autoturisme şi utilitare cu marca VW. Compania a estimat că noul record de vânzări se datorează noilor sortimente precum hot dog-ul lansat în 2021, din care anul trecut au fost vândute aproape 2.18 milioane de unităţi. Clasicul VW currywurst s-a vândut în aproape 6.317 milioane unităţi.

Directorul de resurse umane de la VW, Gunnar Kilian, a dezvăluit că urmează să fie lansate şi alte sortimente de cârnaţi VW. „Se lucrează deja la noul nostru produs de succes Currywurst”, a spus Kilian.

Currywurst-ul VW a fost introdus în 1973 şi este vândut la cantinele din cadrul uzinelor VW. Cârnaţii marca VW sunt disponibili şi la multe supermarketuri din landul german Saxonia Inferioară, unde VW îşi are sediul precum şi multe din marile sale uzine. Currywurst este produs la o măcelărie proprie a Volkswagen şi figurează inclusiv în registrul de inventar al produselor VW cu un număr propriu de serie: 199 398 500 A.

Acest cârnat a declanşat şi o dezbatere politică naţională, după ce în 2021 Volkswagen a decis că meniul de la cantina angajaţilor nu trebuie să conţină carne. În replică, fostul cancelar german Gerhard Schroeder a criticat decizia ca un atac la tradiţiile germane.

„Currywurst cu cartofi prăjiţi este unul dintre batoanele energizante ale unui muncitor calificat în producţie”, a susţinut Schroeder, care este născut în landul german Saxonia Inferioară. Ca urmare a criticilor, Volkswagen a reintrodus cârnaţii în meniul cantinelor în 2023.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

11 Dec. 2025, 12:03
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
11 Dec. 2025, 12:03 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a lansat la începutul lunii noiembrie o nouă campanie de promovare a produselor moldovenești „Cumpăr BUN de-acasă” , pentru care a scos la licitație servicii în valoare totală de 315.000 de lei. Inițiativa vine în contextul în care, după abrogarea cotei minime obligatorii de 50% pentru produsele autohtone, statul mizează mai mult pe mobilizarea consumatorilor decât pe instrumente legislative.

Documentele de licitație arată că banii vor fi direcționați astfel:

145.000 lei pentru elaborarea unui spot video în versiuni TV și online;
25.000 lei pentru crearea a 14 vizualuri (cartoline), câte unul pentru fiecare categorie de produse;
75.000 lei pentru o campanie de distribuție plătită pe Facebook, Instagram și YouTube, cu obiective clare de impact (reach și frecvență);
70.000 lei pentru o campanie de influencer marketing, cu 10 creatori de conținut locali, fiecare având minimum 60% audiență din Republica Moldova.

Licitația urmărește realizarea unei campanii integrate de comunicare, menite să stimuleze consumul de produse agroalimentare autohtone și să consolideze brandul local.

Legea privind cota minimă de 50% pentru produsele fabricate în Republica Moldova a fost adoptată în decembrie 2020 și a intrat în vigoare în iulie 2021. În iulie 2022, Parlamentul dominat de PAS a abrogat legea și a invocat incompatibilitatea cu normele pieței libere și cu angajamentele comerciale internaționale ale țării.

Ministrul Economiei, Eugen Osmochescu, a reiterat recent această poziție, declarând la Radio Moldova că o astfel de limitare „nu este corectă, nu este compatibilă cu economia de piață și contravine reglementărilor internaționale și celor mai bune practici europene”. Totodată, oficialul susține că impunerea unei cote minime pentru produsele autohtone nu este posibilă din punct de vedere juridic.

În lipsa unor măsuri legislative, campania „Cumpăr BUN de-acasă” rămâne în principal un apel voluntar către consumatori. Producătorii, însă, avertizează că fără politici coerente, vizibile, agricultura și industria alimentară locală vor continua să fie vulnerabile în fața importurilor și a puterii de negociere a marilor retaileri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII