Cârnații Volkswagen prind viteză! Vânzările lor depășesc orice „cârnatometru”

11 Mart. 2025, 09:26
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
11 Mart. 2025, 09:26 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Chiar dacă vânzările maşinilor Volkswagen sunt în scădere, gigantul german a stabilit un nou record de vânzări în 2024 pentru un produs surprinzător: cârnaţii, transmite Agerpres.

Anul trecut, la cantine şi supermarketuri s-au vândut un număr record de 8.552 milioane de unităţi din linia proprie de cârnaţi a celor de la Volkswagen. Printre aceşti cârnaţi s-a numărat şi renumitul „currywurst”, un cârnat feliat acoperit cu pudră de curry şi ketchup, care are şi o zi naţională ce îi este dedicată. Dintre cele 1.500 de varietăţi de cârnaţi din Germania, „currywurst” este dintre cele mai deosebite, fiind servit adeseori pe o farfurie din carton alături de chipsuri.

Cifrele arată o creştere constantă a vânzărilor pentru linia de cârnaţi a celor de la Volkswagen. Vânzările din 2024 au depăşit precedentul record, stabilit în 2023, cu peste 200.000 de unităţi, a confirmat un purtător de cuvânt al gigantului auto.

Cifrele privind vânzările de cârnaţi au fost publicate într-un mesaj intern trimis angajaţilor de la VW şi postat de consiliul de întreprindere al companiei.

„Cu peste opt milioane de cârnaţi Volkswagen Original Currywurst vânduţi, sărbătorim un nou record de vânzări”, a scris directorul de resurse umane de la VW, Gunnar Kilian, într-o postare pe LinkedIn, notează sursa.

Grupul Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din Europa, a vândut aproape la fel de mulţi cârnaţi ca şi automobile. Însă, spre deosebire de vânzările înfloritoare de cârnaţi, vânzările de vehicule ale Grupului Volkswagen au scăzut cu 2.3% în 2024, până la 9.03 milioane de modele, aici fiind incluse toate mărcile din portofoliul grupului, care pe lângă VW include şi Audi, SEAT şi Skoda.

Pentru marca VW, cârnaţii sunt de departe cel mai bine vândut produs. În 2024, VW a vândut 8.5 milioane de cârnaţi, comparativ cu aproximativ 5.2 milioane autoturisme şi utilitare cu marca VW. Compania a estimat că noul record de vânzări se datorează noilor sortimente precum hot dog-ul lansat în 2021, din care anul trecut au fost vândute aproape 2.18 milioane de unităţi. Clasicul VW currywurst s-a vândut în aproape 6.317 milioane unităţi.

Directorul de resurse umane de la VW, Gunnar Kilian, a dezvăluit că urmează să fie lansate şi alte sortimente de cârnaţi VW. „Se lucrează deja la noul nostru produs de succes Currywurst”, a spus Kilian.

Currywurst-ul VW a fost introdus în 1973 şi este vândut la cantinele din cadrul uzinelor VW. Cârnaţii marca VW sunt disponibili şi la multe supermarketuri din landul german Saxonia Inferioară, unde VW îşi are sediul precum şi multe din marile sale uzine. Currywurst este produs la o măcelărie proprie a Volkswagen şi figurează inclusiv în registrul de inventar al produselor VW cu un număr propriu de serie: 199 398 500 A.

Acest cârnat a declanşat şi o dezbatere politică naţională, după ce în 2021 Volkswagen a decis că meniul de la cantina angajaţilor nu trebuie să conţină carne. În replică, fostul cancelar german Gerhard Schroeder a criticat decizia ca un atac la tradiţiile germane.

„Currywurst cu cartofi prăjiţi este unul dintre batoanele energizante ale unui muncitor calificat în producţie”, a susţinut Schroeder, care este născut în landul german Saxonia Inferioară. Ca urmare a criticilor, Volkswagen a reintrodus cârnaţii în meniul cantinelor în 2023.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

19 Dec. 2025, 19:30
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
19 Dec. 2025, 19:30 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova nu se află într-o criză generală de bani, iar accesul la finanțare nu reprezintă, în prezent, o problemă majoră, a declarat ministrul Finanțelor, Andrian Gavriliță, în cadrul emisiunii de la Realitatea TV. Potrivit oficialului, țara se află într-o etapă de dezvoltare care presupune o schimbare de paradigmă în modul de finanțare a economiei.

Gavriliță a subliniat că relația cu Fondul Monetar Internațional nu este una tensionată și că nu există o lipsă de disponibilitate din partea FMI de a sprijini Republica Moldova. „Nu este vorba că FMI nu ar dori să ne împrumute, ci de faptul că, la acest moment, Republica Moldova se află într-o etapă în care există surse de finanțare”, a explicat ministrul.

Potrivit acestuia, provocările țin mai degrabă de costul finanțării, condiționalitățile aplicabile și de viteza cu care pot fi accesate resursele financiare din partea Uniunii Europene sau a altor instituții internaționale. „Nu suntem într-o criză de bani per total”, a punctat Gavrilița.

Ministrul Finanțelor a afirmat că Republica Moldova se consideră deja o țară cu venituri medii superioare, încadrată în categoria „upper middle income country”, ceea ce implică responsabilități suplimentare. „Suntem deja o țară considerată cu nivel de mediu spre dezvoltat și trebuie să ne pregătim să nu mai trăim exclusiv din ajutoare și credite concesionale”, a declarat oficialul.

În acest context, Gavrilița a vorbit despre necesitatea ca Moldova să intre pe piețele de capital, să se finanțeze prin instrumente de piață și să fie prezentă pe piața financiară europeană, inclusiv prin emiterea de obligațiuni în euro. „Probabil suntem deja unica țară din Europa care nu este prezentă pe piața financiară”, a remarcat ministrul.

Referitor la un eventual nou acord cu FMI, Gavrilița a precizat că autoritățile nu exclud semnarea acestuia, însă nu neapărat cu o componentă financiară. Un astfel de acord ar avea rolul de a confirma angajamentul Guvernului pentru reforme și de a transmite un semnal de credibilitate către Uniunea Europeană și alți parteneri externi. „Un memorandum cu FMI le-ar oferi confortul și siguranța că nu trebuie să facă verificări suplimentare”, a explicat ministrul.

Andrian Gavriliță a menționat că discuțiile cu FMI vor continua, iar autoritățile vor analiza în ce măsură un acord fără angajamente financiare directe este oportun pentru Republica Moldova, în condițiile în care principala provocare rămâne gestionarea costului finanțării, nu lipsa accesului la bani.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII