Cât costă benzina până în Grecia. Ce alte cheltuieli apar dacă mergi în vacanţă cu maşina

22 Iun. 2023, 11:36
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Iun. 2023, 11:36 // Actual //  bani.md

Sute de mii de moldoveni preferă, în fiecare an, să-şi petreacă vacanţa de vară în Grecia, iar mulţi dintre ei parcurg drumul către Grecia cu maşina, astfel că este important de văzut ce cheltuieli apar când facem o asemenea alegere şi cam cât costă benzina până în Grecia.

Pentru a ajunge cu maşina în Grecia, moldoveii trebuie să se încarce cu răbdare

Suntem în plin sezon al vacanţelor, iar mulţi dintre moldoveni preferă să-şi petreacă vacanţa de vară peste hotare. Locaţiile preferate sunt cele situate, cum s-ar spune, la o „aruncătură de băţ”, respectiv Bulgaria, Grecia şi Turcia.

Asta şi pentru că există mai multe alternative în ceea ce priveşte transportul, mulţi dintre moldoveni preferând, mai ales după pandemia de coronavirus, să meargă în vacanţă cu maşina personală, pentru a evita aglomerările de pe aeroporturi sau din avioane.

Insulele şi staţiunile din Grecia cele mai apropiate de Republica Moldova

Grecia, trebuie să recunoaştem, este o destinaţie ofertantă pentru turiştii moldoveni. Spunem asta pentru că există multe variante de insule unde vă puteţi petrece, în linişte sau nu, vacanţa de vară. Avem Santorini, Ciclade, Mykonos sau Naxos, dar şi Lefkada, Corfu, Zakynthos sau Rodos.

Cele mai apropiate insule şi staţiuni greceşti de Moldova sunt Kavala, Nea Peramos, Halkidiki, Leptokarya, Fanari sau Asprovalta şi Nea Vrasna, toate situate la circa 1000 de kilometri de Republica Moldova.

Ce preţ au benzina şi motorina în Bulgaria şi Grecia

La prima vedere, specialiştii recomandă celor care pleacă în vacanţă în Grecia, cu maşina personală, să încarce maşina cu combustibil o dată în republica Moldova, înainte de intrarea în Bulgaria, şi încă o dată în Bulgaria, înainte de intrarea în Grecia.

Asta pentru că un litru de benzină sau de motorină costă între 19,72 lei și 23,94 în Moldova, chiar ceva mai puţin în Bulgaria, dar foarte mult, chiar şi până la sau peste 40 de lei, în Grecia.

Cât costă benzina sau motorina până în Grecia

Evident, un asemenea calcul, vizavi de cât ne-ar costa benzina sau motorina pentru a ajunge până în Grecia, depinde de mai mulţi factori. Ne gândim la chestii de genul precum cam cât ar fi distanţa de parcurs, dar şi cam cât ar fi consumul maşinii, pentru că se ştie că acest consum diferă de la o maşină la alta.

La prima vedere vorbim despre un consum de cel puţin 40-50 de litri de combustibil şi o cheltuială de circa 2000 de lei, în funcţie de factorii amintiţi, dar şi de alţi factori precum locul exact în care alimentaţi maşina.

Poţi merge în Grecia cu maşina electrică?

În principiu, puteţi să ajungeţi fără probleme în Grecia, chiar dacă aveţi o maşină electrică. Ba chiar puteţi ajunge în Grecia cheltuind mai puţini bani, însă pentru asta trebuie să respectaţi anumiţi paşi.

Specialiştii recomandă să planificaţi toate detaliile călătoriei din timp, să profitaţi de zonele în care bateria maşinii poate fi încărcată în mod gratuit, dar şi să utilizaţi cât mai des „modul eco” al maşinii.

Alte cheltuieli necesare dacă mergi cu maşina în Grecia

La cheltuiala propriu-zisă pentru combustibil trebuie să mai adăugaţi şi alte cheltuieli, dacă doriţi să mergeţi cu maşina din Bulgaria până în Grecia. Una dintre acestea ar fi plata pentru vinieta care vă oferă posibilitatea de a circula pe drumurile din Bulgaria.

Pe de altă parte, moldovenii care merg cu maşina în Grecia trebuie să ştie că nu există o taxă de utilizare a drumurilor naţionale, dar aveţi de plătit, de exemplu, pentru utilizarea autostrăzilor. De asemenea, există posibilitatea ca, pentru a ajunge într-o locaţie sau alta, să circulaţi inclusiv cu feribotul în Grecia, iar asta înseamnă o cheltuială în plus.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Mai 2025, 11:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
20 Mai 2025, 11:39 // Actual //  Ursu Victor

Economistul Veaceslav Ioniță trage un semnal de alarmă dur în urma analizei celor mai recente date publicate de Biroul Național de Statistică: industria Republicii Moldova este în stagnare profundă, cu tendințe clare de regres structural. Deși în perioada 2016–2019 s-au înregistrat creșteri modeste ale producției industriale, acestea au fost complet anulate de prăbușirile consecutive din ultimii trei ani.

După o aparentă redresare în 2021, când producția industrială a crescut cu 12,1%, au urmat scăderi severe în 2022 și 2023, de -5,1% și -3,6%, iar în primul trimestru al anului 2025 industria a pierdut încă 1,2%. În doar trei ani, Republica Moldova a pierdut peste 10% din volumul său industrial, revenind practic la nivelul anului 2015 – un progres net de doar 3% în zece ani, pe care Ioniță îl califică drept „stagnare absolută”.

Industria alimentară a înregistrat o scădere de aproape 20%, cu efecte vizibile și directe asupra exporturilor. Industria textilă a pierdut 11%, afectând grav segmentul lohn – unul dintre principalele motoare de export ale Moldovei. Sectorul automotive, cel mai mare domeniu industrial orientat spre export, a înregistrat un colaps de 11%, o prăbușire ce ar putea avea efecte pe termen lung dacă nu este doar sezonieră.

Veaceslav Ioniță subliniază că ciclurile de creștere din industrie sunt fragile, temporare și urmate de scăderi masive, iar în lipsa unei strategii industriale coerente, a politicilor de sprijin pentru sectoarele competitive și a investițiilor în modernizare, industria moldovenească rămâne captivă într-un cerc vicios de regres.

Această stagnare structurală generează consecințe grave: disparițița locurilor de muncă, migrație accelerată, pierderea capacităților autohtone de producție și înlocuirea produselor moldovenești cu importuri. Toate acestea subminează nu doar competitivitatea economică, ci și securitatea economică și bugetară a țării.

„Industria Moldovei este în cădere liberă de trei ani. Fără o direcție clară, fără investiții, fără politici industriale eficiente, orice creștere conjuncturală devine un simplu miraj. Și întrebarea rămâne: cât timp ne mai permitem să stăm pe loc?” – concluzionează Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO