Cât costă cea mai lungă călătorie din lume, cu autobuzul. Durează 56 de zile, iar turiștii vor traversa 22 de țări

27 Mart. 2023, 15:05
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
27 Mart. 2023, 15:05 // Actual //  bani.md

O companie indiană de transport se pregătește să lanseze ceea cea mai lungă călătorie cu autobuzul din lume. Autocarul cu 30 de pasageri urmează să plece în august, iar călătoria va dura 56 de zile.

Traseul va cuprinde 22 de țări, ducând călătorii din cel mai mare oraș al Turciei, prin Balcani, Europa de Est, Scandinavia și Europa de Vest, până în capitala Marii Britanii.

Itinerarul cuprinde, printre altele, o traversare cu feribotul pe Golful Finlandei, o vizită la Capul Nord (sau Nordkapp) – cel mai nordic punct din Europa continentală și o croazieră de-a lungul fiordurilor norvegiene.

Întregul pachet costă 24.300 USD, include un mic dejun zilnic, împreună cu 30 de prânzuri și cine, precum și toate sejururile la hotel.

Deși călătoria cu un autobuz timp de două luni ar putea să nu sune extrem de atrăgătoare pentru unii, vehiculul este descris ca „un autobuz special de lux conceput pentru călătorii confortabile pe distanțe lungi”, scrie cnn.com

Pasagerii care se încumetă să plece la un drum lung de peste 12.000 de kilometri, se vor putea relaxa pe scaune rabatabile reglabile „cu spațiu amplu pentru picioare” și vor beneficia de porturi AUX și USB, o tavă pliabilă și suporturi pentru sticle și pahare. Fiecărui pasager i se permite să aducă cu el două „valize de dimensiuni mari”.

Autobuzul spre Londra a fost conceput ca o alternativă la ruta anuală Road to London a Adventures Overland, inspirată parțial de autobuzele Hippie Trail care au traversat lumea în anii 1950 și 1960.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII