Conducerea Trans-Oil: Acum mai mult ca oricând e important ca noi şi statul să ne manifestăm ca parteneri

02 Sept. 2022, 12:11
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Sept. 2022, 12:11 // Actual //  bani.md

Declaraţia Directorului Executiv al Grupului de companii Trans-Oil, dl Vaja Jhashi

În calitatea mea de acționar majoritar și Director Executiv al Grupului Trans-Oil, consider că este important să explic poziţia Grupului în legătură cu situaţia creată după adoptarea dispoziției nr 21 din 18 mai 2022 de către Comisia pentru Situaţii Excepţionale (CSE) a Republicii Moldova, privind anularea restituirii Taxei pe Valoare Adăugată (TVA) la export de ulei de floarea-soarelui.

Grupul Trans-Oil nu o singură dată şi-a expus public poziţia la acest subiect în ultimele trei luni – și anume că interdicţia de a restitui TVA la export de ulei de floarea-soarelui a fost instituită fără vreun temei legal și economic. Am adus toate argumentele necesare şi sperăm că am reuşit să convingem autorităţile din Republica Moldova că această interdicţie trebuie anulată, pentru că, în esenţă, reprezintă o lovitură dură aplicată întregii industrii.

Sperăm că autoritățile Republicii Moldova s-au convins de justeţea poziţiei Grupului Trans-Oil, au înţeles esenţa argumentelor noastre şi vor lua unica decizie corectă şi anume – vor anula interdicţia de restituire a TVA la export de ulei de floarea-soarelui, iar toate întreprinderile ce lucrează în acest domeniu îşi vor putea continua activitatea.

Prin această declarație voi reitera funcția socială asumată acum (dar și mereu) de către Grupul Trans-Oil. Trans-Oil, dar și eu însumi, în calitatea mea de acționar majoritar și Director Executiv al Grupului, tot timpul vom lua în calcul interesele cetăţenilor Republicii Moldova, interesele ţării.

Anume reieșind din respectarea acestor interese, acum trei luni, indiferent de circumstanţele de pe pieţele internaţionale, am instituit moratoriu la creşterea preţului la uleiul “FLORIS” pe piața internă a Republicii Moldova. Reamintesc că ultima modificare a prețului uleiului “FLORIS” a avut loc în data de 26 octombrie 2021 – alte modificări de preț nu au fost operate de Grup.

Grupul Trans-Oil a venit cu o ofertă explicită pentru societatea moldovenească, pentru autoritățile Republicii Moldova: Trans-Oil se obligă să mențină timp de 1-2 ani prețul actual pentru o sticlă de ulei “FLORIS” la valoarea de 29.1 lei pentru o sticlă, la poarta uzinei, (TVA inclus). Acest preț fiind și cel mai mic din regiune.

Grupul Trans-Oil a reiterat mereu că va menține uzinele în lucru – pentru că noi dorim să păstrăm colectivul de muncă al uzinelor. La ambele uzine de ulei lucrează 750 de persoane, iar împreună cu familiile acestora – ajungem la cifra de aproape 2000 de oameni care depind de o sursă salarială ca venit al familiei.

Grupul Trans-Oil a explicat întotdeauna că depune eforturi maxime pentru a achita salarii colectivelor de muncă ale uzinelor de ulei și a menține lucrătorii la uzinele din Bălți și Ceadîr-Lunga.

În continuare, voi repeta că așteptăm anularea dispoziției CSE de nerestituire a TVA la export de ulei. O astfel de decizie nu doar va restabili dreptatea, funcționarea corectă a mecanismului TVA în stat, dar şi va oferi posibilitate ramurii procesatorilor de floarea-soarelui, în continuare, să asigure piaţa internă cu ulei de floarea-soarelui de calitate, în volumul necesar şi la preţ accesibil pentru cetăţeni.

Acum, mai mult ca oricând, este important ca noi, Grupul Trans-Oil, şi statul, reprezentat prin autoritățile Republicii Moldova, să ne manifestăm ca parteneri, căci e vorba de interesul cetăţenilor. De asemenea, este foarte important ca societăţii să-i fie prezentată doar informaţia obiectivă, ceea ce sper că am reușit să facem prin această declarație.

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală