Cozi la ieșirea din Grecia. Mulți români și-au scurtat vacanța pentru a evita carantina

18 Iul. 2021, 08:16
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
18 Iul. 2021, 08:16 // Actual //  MD Bani

Grecia trece, de la miezul nopții, de pe lista verde pe cea galbenă, astfel că numeroși români au decis să își scurteze vacanța și să se întoarcă în țară înainte ca noile măsuri, printre care și carantinarea pentru 14 zile a persoanelor nevaccinate sau fără test PCR negativ, să intre în vigoare, scrie Digi24.

Din cauza creşterii incidenţei, Grecia, o destinaţie preferată de români, intră în zona galbenă de la data de 18 iulie, ora 00.00, potrivit listei ţărilor cu risc epidemiologic, actualizată joi de Guvern. Potrivit măsurilor anunțate de autorități, cei vaccinați împotriva COVID-19 nu trebuie să stea în carantină. În schimb, cei nevaccinați care intră în România din țările aflate pe lista galbenă stau în carantină 14 zile, dacă nu prezintă un test PCR negativ.

Mulți români au ales sâmbătă să se întoarcă în țară, iar pe forumurile dedicate celor care călătoresc în Grecia au fost publicate imagini cu cozile care s-au format la vama Makaza, la ieșirea din Grecia spre Bulgaria. „Mai sunt 15 maşini în față… după 75 de minute de aşteptat”, povestește un român care pleacă din Grecia.

Cozi au fost raportate și pe sensul de intrare în Grecia prin vama Kulata-Promachonas. „Vama Kulata, coada de 800 metri. Am trecut în 40 min. Nu se testează, s-au uitat fugitiv pe documente”, spune o turistă pe unul din grupurile dedicate Greciei. Coadă la intrarea în Grecia prin vama Kulata.

Sâmbătă, Grecia a raportat 2.688 de noi cazuri de infectare cu coronavirus. MAE a anunțat că a fost notificat și privind trei cazuri de Covid-19 în rândul turiștilor români, două în insula Creta și altul în Santorini.

Realitatea Live

16 Mai 2025, 16:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
16 Mai 2025, 16:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Statul român, prin Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM), a depus prima ofertă neangajantă pentru achiziționarea operatorului Portului Internațional Liber Giurgiulești din Republica Moldova – firma ICS Danube Logistics, controlată în prezent de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Potrivit documentelor obținute de Profit.ro, oferta a fost înregistrată pe 24 aprilie 2025, marcând un prim pas concret al României pentru preluarea singurului port maritim al Republicii Moldova, situat strategic la kilometrul 133,8 al Dunării, în vecinătatea granițelor cu România și Ucraina, scrie profit.ro.

Pentru a susține acest demers, compania românească a lansat o procedură de achiziție de servicii de consultanță în valoare de 2 milioane de lei, necesare evaluării activelor și realizării unui raport de due diligence. Cinci operatori economici au depus oferte pentru acest contract, urmând ca firma câștigătoare să finalizeze analiza în termen de trei săptămâni.

Tranzacția este urmărită cu atenție și de alți potențiali investitori strategici. Printre aceștia se numără MBF Port Burgas din Bulgaria, controlată de frații Kiril și Georgi Domuschiev – oameni de afaceri influenți și proprietari ai clubului de fotbal Ludogorets Razgrad. De asemenea, BERD a anunțat anterior că poartă discuții și cu investitori din Turcia, Olanda și Danemarca.

Portul Giurgiulești este singurul port maritim al Republicii Moldova și un nod logistic crucial, conectat trimodal – pe cale ferată, rutier și fluvial. În 2023, portul a înregistrat un record de 2,17 milioane de tone de mărfuri transbordate, o creștere de aproape 19% față de anul precedent.

Terminalele portului permit importul de combustibili, îngrășăminte și materiale de construcții, precum și exportul de cereale, ulei, șrot și deșeuri metalice. Giurgiulești funcționează și ca port satelit al Constanței, de unde vin livrări regulate de produse esențiale.

Directorul general al Danube Logistics SRL, Mathias von Tucher, a declarat recent că accentul operațional va fi pus pe nevoile importatorilor și exportatorilor moldoveni, menționând investiții în infrastructura cerealieră și digitalizarea operațiunilor.

BERD a devenit unic proprietar legal al portului în 2021, după ce a sprijinit financiar proiectul încă din 1995. Banca internațională a anunțat că urmărește atragerea unui investitor strategic capabil să continue dezvoltarea infrastructurii portuare și să asigure stabilitatea economică a proiectului.

Deși obiectivele guvernului român sunt în prezent confidențiale din rațiuni de concurență, sursele oficiale arată că Bucureștiul tratează acest proiect ca un obiectiv de interes strategic pentru întărirea conectivității regionale, a cooperării economice cu Republica Moldova și a prezenței în bazinul Mării Negre și Dunării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO