Creștere impresionantă a numărului de pasageri la Aeroportul Chișinău! 257 de curse aeriene au fost anulate

12 Sept. 2023, 11:13
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
12 Sept. 2023, 11:13 // Actual //  Lupu Eduard

Aeroportul Internațional Chișinău a înregistrat o lună august istorică, marcând cea mai aglomerată perioadă a anului 2023. Cu un număr total de 338.866 de pasageri îmbarcați și debarcați în această lună, aeroportul a stabilit noi recorduri de trafic.

Datele oferite de Aeroport arată o creștere impresionantă a traficului de pasageri de la începutul anului 2023 până la finalul lui august. În total, 1.841.462 de pasageri au tranzitat Aeroportul Chișinău în această perioadă, înregistrând o creștere semnificativă de 42,5% sau 548.986 de pasageri în plus față de aceeași perioadă a anului precedent. De menționat că această cifră impresionantă a depășit un milion de călători mai devreme cu două luni față de anul anterior.

Creșterea traficului de pasageri a fost evidentă și în comparație cu august 2022. Traficul de pasageri la plecare în august 2023 a crescut cu 14,7%, iar traficul total la sosire a înregistrat o creștere de 13,6% sau 40.571 de pasageri în plus față de aceeași lună a anului anterior.

Pe lângă numărul impresionant de pasageri, numărul de mișcări ale aeronavelor a fost de asemenea în creștere. Cu 2.649 de aterizări și decolări în august 2023, au fost efectuate cu aproximativ 15,2% sau 349 de operațiuni mai multe decât în aceeași perioadă din 2022. Deși numărul de operațiuni din orarul de zbor a crescut cu 310, trebuie menționat că au existat 257 de operațiuni anulate din motive comerciale.

Printre destinațiile care au înregistrat cea mai mare creștere a fluxului de pasageri în luna august se numără Antalya, cu 12.108 de pasageri, Erevan cu 11.123 de pasageri, Heraklion cu 5.976 de pasageri, Istanbul cu 5.795 de pasageri și Varșovia cu 5.669 de pasageri. De asemenea, s-au înregistrat și transporturi importante pe destinații noi, inclusiv Chișinău – Valencia (1.405 de pasageri), Podgorica (3.170 de pasageri), Tirana (1.410 de pasageri), Madrid (1.100 de pasageri) și Munchen (1.441 de pasageri).

În ceea ce privește transportul de mărfuri, cifrele pentru august 2023 indică o creștere semnificativă, cu aproximativ 304,2 tone transportate, reprezentând o creștere de 40,8% față de aceeași lună a anului precedent.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău