Creşterea preţurilor la articolele de lux i-a dezamăgit pe unii clienţi, acestând lucru forţând o schimbare în politica de preţ a companiilor, scrie Bloomberg.
„Această situaţie nu mai funcţionează, chiar şi clienţii foarte bogaţi sunt supăraţi”, a explicat Claudia D’Arpizio, partner la Bain.
Marii jucători din industrie îşi vor ajusta strategiile de preţ şi se vor concentra din nou pe produsele mai accesebile, prezice analistul Bain.
Chanel a făcut vâlvă la începutul acestui an când a crescut preţul la geanta sa clasică dincolo de pragul psihologic de 10.000 de euro.
Compania din această rareori îşi reudc preţuri. Acesta este însă cazul Yves Saint Laurent care a anunţat discounturi la unele genţi, anticipând greşit preţul pe care clienţii au fost dispuşi să-l plătească.
Bain prognozează ca piaţa bunurilor de lux să stagneze în 2024 sau să înregistreze o creştere de maxim 4%, în cel mai profitabil şcenariu. În 2023 piaţa a crescut cu 8%, iar în 2022 cu 13%.