De câți bani ai nevoie ca să-ți „cumperi” fericirea. Datele ultimului studiu

20 Mart. 2023, 05:28
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
20 Mart. 2023, 05:28 // Actual //  Lupu Eduard

laureat cu Premiul Nobel, există o corelație semnificativă între bani și fericire care depășește pragul salarial de 75.000 de dolari pe an. În esență, banii pot aduce fericirea, transmite Bloomberg.

Un studiu publicat pe 1 martie în revista Proceedings of the National Academy of Sciences arată că starea de mulțumire crește constant odată cu veniturile și chiar accelerează odată ce salariul depășește 100.000 de dolari pe an, atât timp cât persoana are un anumit nivel de bază de fericire. Acest studiu a fost realizat pe un eșantion de 33.391 de persoane care trăiesc în SUA, iar autorii afirmă că acest efect se poate observa în cazul salariilor de până la 500.000 de dolari, deși nu există date concluzive dincolo de acest nivel, mai arată Bloomberg, citat de ZF.ro.

Aceste date contrazice concluziile unei lucrări celebre din 2010 realizată de psihologul Daniel Kahneman și economistul Angus Deaton, care sugera că fericirea crește odată cu venitul, până când relația începe să se „aplatizeze” la un venit cuprins între 60.000 și 90.000 de dolari pe an. În prezent, Kahneman a reanalizat lucrarea împreună cu Matthew Killingsworth, un doctorand în psihologie de la Universitatea Harvard și un fost manager de produse software.

Potrivit noii lor lucrări, pe care o descriu ca fiind o „colaborare contradictorie”, Kahneman și Killingsworth au descoperit că există un platou al fericirii, dar acesta se aplică numai la cei mai nefericiți 20% dintre oameni și doar atunci când aceștia încep să câștige peste 100.000 de dolari. Cu toate acestea, chiar și membrii acestui grup nefericit au devenit mai fericiți pe măsură ce veniturile lor au crescut până la șase cifre. Doar după atingerea acestui punct, efectul de creștere a fericirii ca urmare a obținerii de venituri mai mari începe să se diminueze.

„Pentru oamenii foarte săraci, este clar că banii ajută foarte mult. Dar dacă ai un venit decent şi încă eşti nefericit, sursa nefericirii tale probabil că nu este ceva ce banii pot rezolva”, declarat Killingsworth pentru New Scientist.

Pentru cei care nu se încadrează în acest grup de americani, mai mulți bani înseamnă o creștere a fericirii, cel puțin într-o anumită măsură, iar pentru cei mai fericiți 30% din populație, rata de creștere a fericirii chiar se accelerează pe măsură ce veniturile depășesc 100.000 de dolari.

Participanții la interviu au fost adulți cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, angajați și locuitori ai SUA, cu o vârstă medie de 33 de ani și un venit mediu pe gospodărie de 85.000 de dolari pe an. Aceștia au fost întrebați despre nivelul lor de fericire de mai multe ori pe zi prin intermediul unei aplicații dezvoltate de Killingsworth.

Chiar dacă sondajul a inclus participanți cu venituri mai mari de 500.000 de dolari, cercetătorii au menționat că nu se poate afirma cu certitudine dacă efectul se aplică și pentru persoanele care câștigă peste acest nivel.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău