Curs valutar
  • EUR
    21.4725
    0.367%
  • USD
    17.7262
    0.0051%
  • RUB
    0.2394
    0.5013%
  • RON
    4.3594
    0.4037%
  • UAH
    0.6420
    0.0623%

De ce Dubai este numit „Orașul Aurului”? Salah Khalaf, încurajează oamenii „să investească doar în aur”

07 Apr. 2021, 06:30
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
07 Apr. 2021, 06:30 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Cu un comerț atât de puternic, Dubaiul a devenit cunoscut sub numele de „Orașul aurului”.În primele nouă luni ale anului 2020, comerțul cu aur în țară a fost evaluat la 41 miliarde de euro, potrivit Vamelor din Dubai. Este cel mai profitabil export al orașului după petrol. Dubai și-a valorificat poziția geografică prin înființarea de seifuri de aur, facilități de fabricare a bijuteriilor și rafinării.

La fabrica Al Etihad Gold, muncitorii rafinează și transformă aurul în bare de calitate investițională. Lingourile de aur sunt furnizate băncilor, comercianților precum și vânzătorilor en-grosse. Întregul proces se desfășoară în incintă. Al Etihad deține, de asemenea, acreditarea Dubai Good Delivery, care este un reper internațional pentru calitate și specificații tehnice, scrie EuroNews.

Rafinăria produce bare de aur într-o varietate de dimensiuni. Ca orice marfă, prețul său se poate modifica. La tarifele actuale ale pieței, o bară de 10 kg valorează doar 450 000 de euro. Barele finisate sunt vândute băncilor de lingouri, comercianților și vânzătorilor en-grosse.

Se estimează că între 20% și 40% din stocurile de aur ale lumii trec prin Dubai în fiecare an, iar cea mai mare parte din acestea provine din Gold Souk. În zonă, 300 de magazine se găsesc la doar jumătate de kilometru pătrat.

Un alt factor al succesului Dubaiului este localizarea geografică. Brokerii de aur profită de fusul orar.

Pentru Jeffrey Rhodes, fondatorul Rhodes Precious Metals Consultancy (RPMC), inima industriei aurifere din Emiratele Arabe Unite va fi întotdeauna în bazinele tradiționale de aur din Dubai de-a lungul malurilor Creek. Rhodes explică faptul că există diferiți factori care contribuie la succesul durabil al comerțului cu aur acolo. „Sunt oamenii, infrastructura, liderii” sunt câteva dintre motivele pentru care spune el. Un alt factor este prețul, “este pur și simplu cel mai rentabil loc din lume pentru a cumpăra bijuterii din aur. Impozitarea este foarte mare. Acesta este cel mai bun loc pentru a cumpăra. Obțineți cea mai bună valoare pentru banii dvs.”.

În ceea ce privește valoarea, aurul din Dubai este scutit de taxe pentru turiști. De aceea, mulți se aprovizionează la Gold Souk sau peste tot la Gold și Diamond Park.

Cofondatorul Al Etihad Gold Refinery, Salah Khalaf, încurajează oamenii „să investească doar în aur”.

Realitatea Live



Ședința Consiliului de Integritate, din 17 mai 2021
Conferință de presă organizată de Alianța pentru Unirea Românilor (AUR)
Dezbateri IPN „Atitudinea societății față de UE: motive obiective și manipulări politice și geopolitice”
Evenimentul de donare a echipamentelor personale de protecție pentru personalul medical, din partea UE și a Germaniei
Eveniment Public Online: Politica externă a Republicii Moldova: o diplomație inteligentă pentru o țară mai puternică
Conferință de presă cu genericul “ODIMM – 14 ani în susținerea sectorului IMM”
Ședința operativă a serviciilor Primăriei Chișinău, din 17 mai 2021
Jazz’n Chișinău International Festival, ediția lX (Ziua III)
Jazz’n Chișinău International Festival, ediția lX (Ziua II)
17 Mai 2021, 14:55
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
17 Mai 2021, 14:55 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Gigantul american Coca-Cola a anunţat vineri că va înceta să mai comercializeze băutura energizantă Coca-Cola Energy în America de Nord, un produs lansat în forţă anul trecut în contextul unei strategii care viza intrarea pe noi categorii de produse, scrie Agerpres. 

În schimb, Coca-Cola Energy va continua să fie prezentă pe rafturile din alte părţi ale lumii, a precizat grupul american.

Decizia de a renunţa la băutura energizantă face parte din planurile companiei Coca-Cola de a-şi eficientiza produsele şi a se concentra pe băuturile cu vânzări rapide în condiţiile în care consumatorii preferă băuturile accidulate tradiţionale şi apa minerală odată cu ieşirea din pandemie.

“Strategia noastră este concentrată pe diminuarea pariurilor mari de-a lungul unui portofoliu restructurat…Trebuie să fim disciplinaţi cu acele inovaţii care nu generează avântul necesar pentru noi investiţii”, a declarat un purtător de cuvânt de la Coca-Cola.

Chiar dacă va înceta să mai comercializeze propria sa băutură energizantă, Coca-Cola deţine în continuare pachetul majoritar de acţiuni la firma Monster Beverage Corp, unul dintre cei mai mari producători de băuturi energizante din SUA.

Între timp, însă, rivalul PepsiCo şi-a extins prezenţa pe segmentul băuturilor energizante odată cu preluarea mărcii Rockstar Energy şi lansarea de noi versiuni de Mountain Dew destinate consumatorilor matinali. Joi, PepsiCo a demarat o campanie de promovare a noii sale băuturi Mtn Dew Rise Energy în care figurează starul NBA LeBron James, cel care timp de două decenii a fost imaginea băuturilor Coca-Cola.


 
Scuarul „Guguță” din sectorul Rîșcani a prins viață
Scuarul „Guguță” din sectorul Rîșcani a prins viață
Israelul, atacat cu rachete lansate din Fâşia Gaza
Israelul, atacat cu rachete lansate din Fâşia Gaza
Locuitorii Capitalei se vaccinează împotriva COVID-19
Locuitorii Capitalei se vaccinează împotriva COVID-19
Nordul statului american Texas, lovit de tornade
Nordul statului american Texas, lovit de tornade
Sărbătoare la Milano! Fanii lui Inter nu au mai ţinut cont de pandemie
Sărbătoare la Milano! Fanii lui Inter nu au mai ţinut cont de pandemie
Forfotă la Piața Centrală, în ajunul sărbătorilor pascale
Forfotă la Piața Centrală, în ajunul sărbătorilor pascale
Decorațiunile de Paște au ajuns în Scuarul Catedralei
Decorațiunile de Paște au ajuns în Scuarul Catedralei
SUA au lansat cu succes un nou satelit spion – NROL-82
SUA au lansat cu succes un nou satelit spion – NROL-82
Spania: Replică din ciocolată a tabloului „Guernica”, de Pablo Picasso
Spania: Replică din ciocolată a tabloului „Guernica”, de Pablo Picasso