Disperare în fața Guvernului! Fermierii își strigă durerea. Asociația Băncilor confirmă că au probleme cu creditele

06 Dec. 2023, 11:21
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
06 Dec. 2023, 11:21 // Actual //  Lupu Eduard

În lumina provocărilor economice cu care se confruntă agricultorii din Moldova din cauza contextului regional, Asociația Băncilor din Moldova a reiterat angajamentul băncilor de a rămâne deschise și implicate în găsirea de soluții pentru aceste dificultăți.

Comunicatul subliniază că băncile partenere manifestă disponibilitatea de a identifica măsuri individuale pentru fiecare client din sectorul agricol, luând în considerare situația specifică a acestora. În ciuda provocărilor, sectorul agricol a beneficiat de progrese semnificative susținute de alocările financiare în creștere din partea sectorului bancar.

Potrivit datelor oficiale, la 31 octombrie 2023, suma creditelor acordate sectorului agricol de către băncile din Moldova a atins 5.3 miliarde lei, finanțând peste 5260 de companii agricole și fermieri. Din această cifră, 368 de companii agricole și fermieri (7.0% din total) au înregistrat întârzieri la plata creditelor mai mari de 30 de zile. Comparativ, la 31 decembrie 2022, această categorie cuprindea 327 de entități (6.6% din total).

Într-o demonstrare a colaborării constructive între bănci și beneficiarii de credite din agricultură, 166 de companii agricole și fermieri (3.2% din total) au realizat restructurarea creditelor în primele 10 luni ale anului 2023. În același interval din 2022, 277 de entități (5.6% din total) au ales această opțiune.

Chiar dacă în lunile noiembrie și decembrie se observă o ușoară diminuare a capacității de plată pentru unii debitori din sectorul agricol, Asociația Băncilor din Moldova subliniază că rămâne deschisă și hotărâtă să ofere suport fermierilor pentru depășirea dificultăților actuale și pentru asigurarea dezvoltării durabile a sectorului agricol în viitor.

Protestul vine după ce, săptămâna trecută, fermierii au exprimat nemulțumirea lor printr-un protest sonor în PMAN, imediat după ce au ascultat briefingul ministrului Agriculturii, Vladimir Bolea. Semnalează că se află în pragul falimentului, presați de datorii, și cer Guvernului un moratoriu asupra penalităților și executării silite, o solicitare care a fost respinsă anterior.

Printre revendicările fermierilor se numără și compensații din fondul de subvenționare pentru produsele de floarea-soarelui și porumb. Guvernul alocase anterior 200 de milioane de lei pentru compensarea fermierilor afectați de criza de anul trecut la culturile de grâu, orz și rapiță, însă fermierii susțin că suma este insuficientă și ar fi necesare 700 de milioane de lei pentru a acoperi integral pierderile. Guvernul anunțase anterior că a solicitat ajutor extern în acest sens. Protestul fermierilor marchează o nouă etapă a tensiunilor din sectorul agricol și ilustrează nevoia continuă de dialog și rezolvare a problemelor cu care se confruntă această comunitate vitală pentru economia țării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău