Forumul Drepturilor Omului și Egalității, ediția 2023: Evenimentul este transmis în direct pe Rlive.md și RLIVE TV

06 Dec. 2023, 09:20
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
06 Dec. 2023, 09:20 // Actual //  Lupu Eduard

La Chișinău are loc astăzi, 6 decembrie curent, Forumul drepturilor omului și egalității, organizat în contextul Zilei Internaționale a Drepturilor Omului și a Campaniei „16 zile de activism împotriva violenței în bază de gen”.

Evenimentul începe la ora 09:00 și se desfășoară în incinta Palatului Republicii, sub egida Oficiului Avocatului Poporului și Consiliului pentru Egalitate, în colaborare cu partenerii precum Oficiul Consiliului Europei la Chișinău, Oficiul ONU pentru Drepturile Omului (OHCHR) și UNICEF Moldova.

„Scopul Forumului este de a analiza și dezbate studiul privind respectarea drepturilor omului în Republica Moldova, identificarea problemelor existente și promovarea unui angajament comun pentru îmbunătățirea situației. Conform agendei, este planificat un side event în vederea facilitării unui dialog constructiv între părțile interesate cu privire la interconexiunea dintre drepturile omului și protecția mediului înconjurător.

Prima sesiune a Forumului are ca obiectiv de a evalua percepția drepturilor omului în 2023, cu accent pe aspectele legate de drepturile refugiaților și drepturile copilului, în baza unui studiu elaborat de Oficiul Avocatului Poporului cu suportul Consiliului Europei. În  cadrul celei de-a doua sesiuni va fi prezentat Programul Național pentru Drepturile Omului, prin care se va discuta despre contextul și necesitatea elaborării unui document de politici în domeniul drepturilor omului, recomandările cu cel mai jos nivel de implementare și planificarea viitoarelor acțiuni pentru îmbunătățirea respectării drepturilor omului în Republica Moldova.

Sesiunea a III-a din cadrul Forumului va fi o platformă de discuții cu societatea civilă privind situația drepturilor omului și egalității. Aceasta va servi drept o bună oportunitate nu doar de a reflecta problemele legate de depturile omului și egalitatea din perspectiva societății civile, dar și de a identifica soluții și oportunități în ce privește fortificarea relațiilor de colaborare și parteneriat între societatea civilă și autoritățile din domeniu”, anunță organizatorii.

Evenimentul va culmina cu un subiect imperios privind drepturile omului și protecția mediului înconjurător care a devenit o prioritate pentru țara noastră, necesitând o cooperare constantă la nivel național și internațional.

Forumul drepturilor omului și egalității 2023 adună reprezentanți din diverse niveluri ale autorităților statului, conducerea de vârf a țării, parteneri de dezvoltare, cum ar fi ambasade și organizații internaționale, împreună cu reprezentanți ai societății civile. Participanții vor avea oportunitatea să contribuie la discuții și să ofere perspective variate asupra situației drepturilor omului în Republica Moldova. Limba de lucru a Forumului va fi limba română cu traducere simultană în limba engleză și limba rusă.

 

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău