Divizia de maşini electrice a Evergrande anulează listarea pe bursa din Shanghai. Gigantul continuă să se prăbușească

27 Sept. 2021, 15:38
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
27 Sept. 2021, 15:38 // Slider //  MD Bani

Acţiunile diviziei de vehicule electrice a Evergrande au scăzut considerabil în Hong Kong, după ce compania a renunţat la o listare secundară pe aşa-numita Star Market din Shanghai, în condiţiile în care deţinătorii de obligaţiuni au fost aruncaţi în uitare pe măsură ce dezvoltatorul imobiliar a ratat deadline-ul pentru plata unei dobânzi de aproape 84 de milioane de dolari, scrie Financial Times.

Decizia reprezintă cea mai recentă lovitură pe care a încasat-o divizia Evergrande, ce înregistra la un moment dat o valoare de piaţă mai mare decât gigantul american Ford. Totodată, ştirea vine într-un moment în care criza de lichiditate din cadrul Evergrande a trimis o undă de şoc de-a lungul pieţelor globale şi a provocat o serie de temeri în rândurile investitorilor internaţionali, care spun că nu vor fi acoperiţi dacă firma va intra în incapacitate de plată, scrie Ziarul Financiar.

Săptămâna trecută, grupul chinez nu a reuşit să plătească dobânzi pentru obligaţiuni în valoare de 83,5 milioane de dolari, Evergrande având o perioadă de 30 de zile înainte să declanşeze în mod oficial procedurile de default.

Cel puţin două guverne locale din China au preluat controlul asupra veniturilor din vânzări generate de proprietăţile Evergrande, prevenind în aşa fel un potenţial abuz al fondurilor.

Acţiunile Evergrande New Energy Vehicule au scăzut astăzi cu până la 25%, aflându-se în prezent pe minus cu aproximativ 10%. Vineri, divizia a semnalat un „deficit grav de fonduri” şi a recunoscut că nu a putut efectua plata întregilor salarii. De altfel, grupul NEV nu s-a încadrat în plata mai multor furnizori de echipament, subliniind problemele tot mai mari de lichiditate din interiorul societăţii.

Divizia, ală cărei acţiuni au scăzut cu aproape 94% anul acesta, erau văzute în trecut drept una dintre cele mai importante perspective de creştere ale Evergrande. Acţiunile subsidiarei au crescut puternic în ianuarie datorită unei injecţii de capital de 3,4 miliarde de dolari. Suma a inclus investiţii realizate de indivizi asociaţi cu Hui Ka Yan, fondatorul dezvoltatorului imobiliar.

Însă Evergrande a avertizat că, fără o injecţie rapidă de capital, lipsa acută de cash ar putea afecta „operaţiunile zilnice şi ar înrăutăţi abilitatea companiei de a plăti salariile angajaţilor şi de a acoperi alte cheltuieli”.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII