CFR a anunțat începerea lucrărilor de reabilitare a podului feroviar care leagă localitatea Fălciu din România de orașul Cantemir din Republica Moldova. Primele intervenții vizează revizia generală a structurii podului și revopsirea elementelor metalice, fiind realizate cu resurse proprii, urmând ca în etapa următoare să fie implicați și contractori terți.
Pe lângă lucrările la structura metalică a podului, proiectul prevede intervenții complexe la liniile de cale ferată din zonă: îndepărtarea vegetației, înlocuirea traverselor și a diblurilor, completarea cu piatră spartă și refacerea terasamentului. De asemenea, vor fi montate traverse speciale din lemn.
Pe partea moldovenească, autoritățile urmează să reabiliteze un tronson feroviar de 1,8 km spre Cantemir, pentru a asigura continuitatea legăturii transfrontaliere. Finalizarea lucrărilor este estimată pentru luna august 2025.
Reluarea lucrărilor vine în contextul deciziilor luate la nivel european, inclusiv în cadrul reuniunii QUINT Meeting din ianuarie 2025, unde s-a stabilit reconstrucția completă a căii ferate în zona transfrontalieră Fălciu–Cantemir. Ulterior, în aprilie, CFR SA și Calea Ferată din Moldova au semnat un Memorandum de Înțelegere pentru reluarea conexiunii feroviare peste Prut.
Printre perspectivele convenite de cele două state se numără electrificarea liniei Iași–Chișinău, modernizarea controlului vamal la Ungheni și redeschiderea trenului de pasageri Cahul–Galați.
Prin aceste inițiative, autoritățile din România și Republica Moldova își propun să întărească conectivitatea regională, să faciliteze transportul de mărfuri și pasageri și să stimuleze dezvoltarea economică în zona de graniță.