Europa a devenit un paradis pentru drogurile ieftine din Siria care aduc profituri regimului Bashar al-Assad

16 Sept. 2023, 09:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Sept. 2023, 09:41 // Actual //  Lupu Eduard

Europa este un centru cheie de tranzit pentru captagon (un drog ilegal ieftin, popular în Orientul Mijlociu), care îl avantajează direct pe prietenul lui Putin, Bashar al-Assad, în Siria, scrie Politico.

Potrivit unui nou raport al Centrului European de Monitorizare a Drogurilor și Dependenței de Droguri (EMCDDA) și Biroul Federal de Poliție Criminală din Germania, traficanții folosesc din ce în ce mai mult țările europene pentru a trimite tablete de Captagon din Orientul Mijlociu înapoi în Peninsula Arabă.

Captagonul este un drog de tip amfetamină puternic care dă dependență, produs și consumat în principal în Orientul Mijlociu, în special în Siria și Liban. Comerțul său ilegal este o afacere estimată la 57 de miliarde de dolari.

Producția de droguri este strâns legată de regimul Assad din Damasc, mulți oficiali sirieni și membri ai familiei Assad având legături cu acest trafic. Potrivit raportului, autoritățile germane spun că traficul de Captagon se află „sub patronajul” regimului Assad.

Drogul este un „colac de salvare financiar” pentru mașina de război a regimului sirian, potrivit guvernului britanic, care a scris la începutul acestui an că fratele dictatorului, Maher al-Assad, „comandă o unitate a armatei siriene care facilitează distribuția și producția de droguri.”

La începutul acestui an, UE s-a alăturat Statelor Unite și Regatului Unit pentru a impune sancțiuni sirienilor legate de comerțul cu drogul captagon, inclusiv membrilor familiei Assad, oficialilor armatei siriene și liderilor milițiilor legate de regim.

Hub european de tranzit

Europa nu este o „piață de consum semnificativă” pentru captagon, se arată în raport, deoarece cea mai mare parte a pieței se află în unele țări din Orientul Mijlociu și Peninsula Arabă, în special în Arabia Saudită, unde au fost trimise unele dintre cele mai mari transporturi de captagon în ultimii ani.
Dar, în ciuda lipsei unei piețe pentru aceste droguri, Europa a devenit un centru popular de tranzit.

Potrivit raportului OEDT, care a compilat date din Austria, Franța, Germania, Grecia, Italia, Țările de Jos și România, autoritățile au confiscat numeroase loturi mari de tablete captagon în Europa din 2018, dintre care majoritatea tranzitau în țări din Peninsula Arabică.

Potrivit datelor compilate pentru raport, un total de aproximativ 127 de milioane de pastile și 1.773 de kilograme (în plus 10,6 milioane de pastile) au fost confiscate în țările europene, cea mai mare captură fiind înregistrată în Italia în 2020.

Mărfurile au fost fie expediate direct către țările de destinație, fie descărcate și reambalate în UE.

Raportul a găsit, de asemenea, dovezi ale producției de captagon în Europa, mai ales în Țările de Jos.

Autoritățile olandeze au raportat descoperirea unuia sau a două mari locații de producție pe teritoriul lor, unde tabletele Captagon sunt fabricate din pulbere de amfetamină.

„Nu se crede că producția de tablete captagon este o activitate tipică a producătorilor de medicamente sintetice din țară, ci mai degrabă un mod oportunist de a face bani”, se arată în raport.

Potrivit raportului, în comerțul cu captagon sunt implicați în principal cetățeni sirieni și libanezi – dintre care unii locuiesc în UE, iar alții care vizitează frecvent regiunea – în timp ce rețelele criminale legate de droguri din UE nu par să fie la fel de implicate.
Raportul menționat mai sus solicită un răspuns coordonat al UE pentru a aborda două probleme majore: producția de tablete Captagon în UE; și utilizarea țărilor UE ca zone de tranzit pentru pastilele produse în alte țări.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

08 Sept. 2024, 09:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
08 Sept. 2024, 09:32 // Actual //  Lupu Eduard

După vestea că VW, cel mai mare producător de automobile din Europa, ar putea închide două fabrici, experții trag un semnal de alarmă cu privire la faptul că reducerea producției nu este limitată doar la industria auto, transmite Euronews.com. Institutul german de cercetare economică (DIW) afirmă că întreprinderile trebuie să evolueze.

În timp ce producătorii de automobile din UE se luptă cu eliminarea treptată a motoarelor cu combustie și cu tranziția către vehiculele electrice până în 2035, experții preconizează că mii de locuri de muncă ar putea fi eliminate în diferite sectoare în următorii doi ani.

Președintele DIW, Marcel Fratzscher, spune că economia germană este dependentă atât de exporturi, cât și de industrie, iar în fața tranziției energetice, „companiile au ratat transformarea” și că multe, precum VW, au „rămas în urmă”.

„Nu este vorba doar de sectorul auto, este vorba de mașini, este vorba de sectorul farmaceutic, chimic, aceasta este o problemă destul de mare pe care mulți o au”, a declarat el pentru Euronews.

Cel mai mare producător de produse chimice din lume, care își are sediul central în Germania, BASF, analizează, de asemenea, posibilitatea de a-și reloca o parte din forța de muncă în Asia și de a concedia lucrători din Germania, pe fondul exploziei prețurilor la energie din cauza situației de amploare din Ucraina și a birocrației împovărătoare din Germania.

Și-a pierdut Germania competitivitatea?

Asia se află pe o spirală economică ascendentă, care are un impact global.

„Companiile germane au localizat deja o mare parte din producție în China, în India, în alte părți, iar acest lucru va continua”, a declarat Fratzscher.

Având în vedere că China începe să reducă concurența și își subvenționează propriile companii, „este mai greu pentru companiile germane să concureze”, în special în contextul costurilor ridicate ale energiei și forței de muncă din Europa.

Deci, ce urmează pentru economia germană?DIW a declarat că vede o „stagnare a economiei germane în acest an, o redresare treptată în următorii câțiva ani”. Economia germană s-a contractat din nou în al doilea trimestru al anului 2024 și se află tehnic în recesiune, producția industrială continuând să scadă.Industria auto a fost afectată în special de cererea scăzută de vehicule electrice, din cauza investițiilor lente în infrastructură.Cu toate acestea, Fratzscher a spus că este optimist și crede că marile companii germane „au fost întotdeauna foarte inovatoare”, după ce s-au reinventat de mai multe ori.

„Ele trebuie să se reajusteze, trebuie să se reformeze. Și acesta este cazul Volkswagen și al multor companii germane”, a adăugat el.Poate guvernul german să ajute?Fratzscher a spus că nu crede că guvernul ar trebui să intervină pentru a păstra lucrătorii.

„Transformarea înseamnă schimbare. Schimbarea înseamnă adesea consolidare. Companiile trebuie să se restrângă pentru a putea investi și dezvolta noi tehnologii”, a spus el.

Fratzscher a remarcat, de asemenea, că încercarea guvernului de a păstra vechile structuri în marile companii nu se limitează doar la Germania, ci este și un fenomen european.

„Adesea, părțile vechi, părțile redundante ale unei economii trebuie să dispară pentru ca noile părți să poată apărea și să reapară sau să fie dezvoltate”, a adăugat el, sugerând că aceste crize nu au soluții pe termen scurt.

„Va fi nevoie de rezistență și de investiții continue în următorii cinci ani și apoi, sperăm, în această perioadă, economia germană va gestiona tranziția”.Având în vedere că economia germană depinde în mare măsură de industria auto, aceste concedieri în masă pot duce la o creștere a deziluziei în rândul populației germane și pot juca în favoarea extremei drepte.Acest lucru ar putea avea un impact major asupra alegerilor federale de anul viitor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău