Facebook încă „spionează în secret” iPhone-ul tău. Fă asta și îl vei opri

26 Mai 2021, 06:28
 // Categoria: Slider // Autor:  Otilia Cotruța
26 Mai 2021, 06:28 // Slider //  Otilia Cotruța

Deci, acest lucru nu este bun. Setările iPhone vă permit să spuneți Facebook că nu doriți urmărirea locației dvs. Este clar și neambigu.

De ce atunci, dacă îi spui Facebook „niciodată” să-ți acceseze locația, gigantul care recoltează date face exact asta?

IOS 14.5 al Apple are o vechime de doar câteva săptămâni, iar datele sugerează deja că a dat greva așteptată împotriva Facebook. În mod surprinzător, mai mult de 80% dintre utilizatori nu optează pentru a fi urmăriți. Milioane dintre voi ați văzut prin avertismentele descompuse că aplicațiile gratuite de la Facebook nu vor rămâne gratuite decât dacă ne cedăm dreptul la confidențialitate, scrie Forbes.

Facebook generează aproape toate veniturile sale din publicitatea digitală – direcționarea anunțurilor prin culegerea cât mai multor date de la tine și despre tine.

„Marketingul pe Facebook este în general dominat de iOS”, se plânge un articol din industria publicitară, „este destul de sigur să presupunem că Facebook și-a pierdut cel puțin jumătate din datele lor, probabil cea mai valoroasă jumătate”.

Toate acestea înseamnă că Facebook va face tot mai mult cu datele care rămân. Și există un pericol ascuns în toată publicitatea iOS 14.5 – un fals sentiment de securitate pentru utilizatorii de iPhone, crezând că problema datelor Facebook s-a încheiat brusc, că totul s-a schimbat acum. Ar fi foarte greșit – chiar nu a făcut-o.

Apple a restricționat faptul că Facebook te urmărește pe site-uri și aplicații terțe, fără să recolteze datele pe cele pe care le deține. La fel ca Google cu Chrome, PHOTOS și Gmail, aplicațiile Facebook se compară mizerabil cu colegii lor atunci când vine vorba să se ajute singuri la păstrarea informațiile dvs. Aceasta nu este o coincidență – este o filozofie în joc.

iOS 14.5 este, totodată, destul de nou – impactul este încă în curs de evaluare.

Prin urmare, va trebui să așteptăm și să vedem ce soluții găsesc giganții de date pentru a ne urmări în continuare activitatea pe web și în aplicații. Ultima inovație majoră de confidențialitate a fost restricționarea urmăririi locației. Și aici putem vedea exact cum se aplică litera și nu spiritul regulilor.

În ciuda faptului că i-am spus iPhone-ului „niciodată” să permită accesul Facebook la locația mea, în ciuda faptului că am verificat Facebook online pentru a confirma că știe că „istoricul locațiilor pentru dispozitivele mobile” este setat la „dezactivat”. Facebook continuă să exploateze o lacună, recoltând etichete de localizare a fotografiilor și adrese IP, toate acestea, în propriile sale cuvinte, „colectând și procesând”, scrie autorul articolului publicat de Forbes.

Am făcut o fotografie cu iPhone-ul meu și apoi am încărcat-o pe contul meu de Facebook. Am folosit aplicația Facebook pe iPhone-ul meu, aceeași aplicație căreia i s-a spus „niciodată” să nu acceseze locația mea, același cont care știe că am dezactivat acest lucru. Dar Facebook încă colectează eticheta de locație din fotografia respectivă, împreună cu adresa mea IP.

IPhone-ul meu adaugă etichete GPS fotografiilor – util pentru sortarea și găsirea imaginilor. Pot folosi funcția de partajare în Apple Photos pentru a elimina datele despre locație pe măsură ce trimit, iar majoritatea mesagerilor dezbracă aceste date, dar în aplicația Facebook, atunci când încarc o fotografie, datele sunt trimise și ele.

Facebook și Instagram elimină de fapt metadatele, așa-numitele informații EXIF, din fotografiile salvate pe platformele lor. Puteți vedea acest lucru, deoarece dacă salvați o fotografie de pe Instagram sau din albumele dvs. Facebook pe telefonul dvs., nu vor exista informații despre locație. Acest lucru a fost înlocuit cu propriile coduri Facebook.

Așadar, ați putea presupune că Facebook a șters aceste date. Gresit. Dacă accesați setările de confidențialitate Facebook și selectați „informațiile dvs. Facebook”, puteți descărca o copie a datelor pe care le deține. Dacă selectați „fotografii și videoclipuri”, veți vedea datele salvate de Facebook din imaginile pe care le-ați încărcat.

În cazul acestei fotografii specifice, cea care tocmai a fost încărcată de pe iPhone, datele respective includ o locație foarte precisă și „adresa IP de încărcare”. Facebook nu are nevoie de mai mult decât atât. Dacă introduc aceste coordonate lat / lungi în Google Maps, obțin o potrivire exactă cu locația mea, iar Google Street View îmi arată partea din față a casei mele. După cum vă puteți imagina, acesta nu este genul de confidențialitate pe care îl aveam în minte.

Deci, Facebook face ceva valoros cu datele?

Nu pentru tine. Au trecut vremurile în care imaginile dvs. puteau fi văzute de locația EXIF ​​- un risc imens de confidențialitate de alt tip. Aceste date sunt acum în scopuri proprii Facebook. Amintiți-vă modelul său de afaceri.

Politica de confidențialitate a Facebook spune atât de mult. Datele „pe care le colectăm”, spune acesta, „pot include informații în sau despre conținutul pe care îl furnizați (de exemplu, metadate), cum ar fi locația unei fotografii sau data la care a fost creat un fișier.” Datele despre locație, se spune, sunt utilizate „pentru a furniza, personaliza și îmbunătăți produsele noastre, inclusiv reclame.

Acest lucru devine mai bun. Politica de confidențialitate vă conectează la „Despre Facebook Ads”, ceea ce explică de ce sunt benefice anunțurile direcționate. Facebook vă spune „folosim date despre locație pentru a vă afișa anunțuri de la agenții de publicitate care încearcă să ajungă la oameni într-un anumit loc sau în apropierea acestuia. Obținem aceste informații din surse precum: Unde vă conectați la Internet, Unde vă utilizați telefonul, Locația dvs. din profilul dvs. Facebook și Instagram. ”

Apoi, vedeți un link care vă invită să „aflați mai multe despre datele despre locație”. Acel link vă duce la contul dvs., unde vă întreabă dacă doriți să „Activați Istoricul locațiilor pentru dispozitivele dvs. mobile”, deoarece, nu uitați, acest lucru este dezactivat. Ceea ce pune întrebarea – cum puteți colecta datele despre locația mea și apoi explicați acest lucru ducându-mă la o setare de cont care confirmă că v-am spus să nu capturați locația mea?

Dacă acest lucru vi se pare pitonic, nu vă faceți griji, nu sunteți singuri.

Este posibil să nu salvați multe fotografii pe Facebook în aceste zile, poate că folosiți Instagram în schimb. Ei bine, politica sa privind datele poartă același avertisment, potrivit căruia datele culese „pot include informații în sau despre conținutul pe care îl furnizați (cum ar fi metadatele), cum ar fi locația unei fotografii sau data la care a fost creat un fișier”.

Am întrebat Facebook despre această captură a locațiilor EXIF ​​din fotografiile Facebook și Instagram. Compania a confirmat că „colectează și prelucrează” astfel de date. Le-am sugerat că aceste date sunt utilizate în scopuri publicitare și că acestea sunt „indiferent de setările de confidențialitate selectate de utilizator în cadrul aplicației Facebook / Instagram de pe telefoanele lor”. Facebook mi-a spus că este bine să continuăm cu aceste ipoteze.

În ceea ce privește Instagram, Facebook mi-a indicat politica de confidențialitate, care confirmă acest tip de recoltare a metadatelor și le-a sugerat utilizatorilor să scoată datele EXIF ​​din fotografiile lor înainte de a le încărca. Mai ușor de spus decât de făcut, dar da, clar. Compania a subliniat, de asemenea, că datele EXIF ​​nu sunt aceleași cu locația live a unui telefon.

Este adevărat, deși fotografiile încărcate de pe un dispozitiv mobil sunt făcute aproape întotdeauna pe dispozitivul mobil. Și, combinat cu datele sale vaste, toate acestea fac parte dintr-o imagine mai precisă a fiecăruia dintre voi, un profil al meu pentru reclame.

Deci, ce ar trebui să faci?

Nu încărcați fotografii pe Facebook sau Instagram care au date de locație semnificative încorporate, cu excepția cazului în care doriți să partajați aceste date. Puteți utiliza o aplicație precum iVerify, care va adăuga o funcție de eliminare a metadatelor în meniul de partajare din fotografii, permițându-vă să salvați duplicatele curate înainte de a le încărca sau partaja.

Datele EXIF ​​nu sunt singurele urmăriri secrete care au loc pe iPhone. Dacă mai trebuie să schimbați o altă setare, este opțiunea „încărcați imagini la distanță” din Apple Mail. Acest lucru ar trebui să fie dezactivat, ceea ce va opri colectarea aproape tuturor pixelilor de urmărire prin e-mail pe care vi se trimite, de colectare a datelor de locație, a identificatorului și a datei și orei, de fiecare dată când deschideți un e-mail de marketing.

Acesta este un flagel absolut și, odată cu reprimarea de către Apple a urmăririi pixelilor site-ului, acești pixeli de e-mail de marketing vor deveni și mai importanți. Nu pierzi nimic schimbând această setare. Apple vă va oferi opțiunea de a încărca imagini la distanță pe fiecare e-mail care le conține. Cel puțin așa veți putea alege cine verifică unde vă aflați și să stocați acele informații pentru a vă viza cu reclame mai târziu.

Așa cum am spus, aceasta este o filozofie, este vorba de a lua cât mai multe informații valoroase posibil și apoi de a genera bani din aceste informații în nenumărate feluri. De aceea, toate culegerile de date Facebook, conform etichetelor sale de confidențialitate, se leagă înapoi la identitățile utilizatorilor și de aceea nu s-ar gândi niciodată să refuze acele date de locație EXIF, cu excepția cazului în care este interzisă sau împiedicată colectarea acestora.

Cu iOS 14.5 și creșterea puterii de susținere a confidențialității, următorii câțiva ani vor fi fie un punct de pivot pentru Facebook, deoarece este forțat să-și examineze modelul de afaceri, fie mai probabil același tip de umflătură aproape neobservabilă pe drumul pe care Cambridge Analytica a dovedit-o în cele din urmă. a fi. Aruncați o privire asupra graficului său de acțiuni în anii de când acea criză existențială a ajuns în prim-plan – vă spune tot ce trebuie să știți.

„Protejarea confidențialității oamenilor”, spune Facebook, „este esențială pentru modul în care ne-am proiectat sistemul publicitar”. Nu, într-adevăr, asta spune. Patru pași simpli pentru a vă îmbunătăți confidențialitatea: spuneți nu urmăririi când vi se solicită iOS 14.5; dezactivați partajarea locației pentru Facebook pe telefonul dvs.; pentru Facebook în sine, ștergeți aplicația și utilizați în schimb un browser – Safari sau Firefox, nu Chrome; și nu încărcați date EXIF ​​decât dacă sunteți mulțumit că sunt colectate.

Între timp, Apple, vă rugăm să abordați aceste probleme EXIF ​​și, de asemenea, implicit, imaginile de e-mail la distanță fiind dezactivate în iOS 15. Aceștia ar fi doi pași uriași înainte.

Realitatea Live

21 Sept. 2021, 16:24
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
21 Sept. 2021, 16:24 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Cristiano Ronaldo a fost înșelat cu aproape 300.000 euro la o agenție de turism. De mai bine de trei ani, vedeta fotbalului era amăgit fără să-și dea seama.

Astfel, timp de 3 ani Ronaldo a fost  înșelat 288.000 de euro de angajat unei companii de turism, Maria Silva.

Potrivit informațiilor, jucătorul de fotbal în vârstă de 36 de ani încredințase cardurile de credit și codurile aferente angajatei de la agenția de turism. Așadar, între februarie 2007 și iulie 2010, agenția a rezervat peste 200 de călătorii pe care vedeta portugheză nu le-a făcut, dar banii au intrat în contul ei. Suma totală a înșelătoriei este de 288.000 de euro și, potrivit cotidianului Jornal de Noticias. Ronaldo nici nu a observat că îi lipsesc banii.

Ronaldo nu este singura victimă în acest caz. Agentul său, Jorge Mendes, precum și jucătorii Nani și Manuel Fernandes au fost de asemenea înșelați pentru o sumă totală de 350.000 de euro. Acum, acuzata a fost condamnată la patru ani și jumătate de închisoare cu suspendare în 2017 de un tribunal din Porto.

Și a acceptat să returneze banii foștilor ei clienți pentru a evita închisoarea. Angajata se ocupa de deplasările fotbaliștilor și ale familiilor acestora, reprezentați de această companie. Misiunea agentei era de a oferi un tratament personalizat și confidențial acestor clienți speciali și bogați. Ea a câștigat astfel încrederea mai multor jucători, printre care se numără și Cristiano Ronaldo.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală