Autoritățile dau asigurări că până la tomnă podul plutitor de la Leova-Bumbăta va fi gata. Podul este necesar pentru fluidizarea fluxul mare de vehicule care tranzitează frontiera de stat a Republicii Moldova. Iar numărul camioanelor va fi şi mai mare după ce se vor încheia recoltările. Este vorba de cerealele din Ucraina care ajung prin Republica Moldova în porturile din România.
Capacitatea portantă va fi de 40 de tone şi 7 tone per axă, adică va permite circulaţia camioanelor, inclusiv în plin sezon de recoltare. Pe pod este preconizată și trecerea pietonală.
La etapa elaborării proiectului construcției pudului costurile depăşeau 45 de milioane de lei
Podul va avea o lungime de 60 de metri, o lăţime de 14 metri şi o capacitate de 40 de tone. Potrivit proiectului, urmează a fi construit şi un drum de acces cu o lungime de 3 km. Lucrările urmează a fi finalizate până în toamna acestui an.
Potrivit documentelor, podul Leova-Bumbăta a fost construit după războiul ruso-turc din anii 1768–1774. Acesta a fost distrus de sovietici în anul 1944.
Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!