Gala Businessului: distincții pentru cele mai bune companii și mărci din Moldova

04 Iun. 2025, 11:40
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
04 Iun. 2025, 11:40 // Bani și Afaceri //  bani.md

Câștigătorii concursurilor naționale „Marca Comercială a Anului”, ediția a XXII-ea, și „Premiul pentru realizări în domeniul calității produselor și serviciilor”, ediția a XI-ea, au fost anunțați în cadrul Galei Businessului Moldovenesc 2025, organizată de Camera de Comerț și Industrie. Evenimentul a reunit peste 350 de participanți, printre care antreprenori de top, oficiali guvernamentali, reprezentanți ai partenerilor internaționali și membri ai societății civile, transmite IPN.

Sergiu Harea, președintele Camerei de Comerț și Industrie, a declarat că în Republica Moldova sunt înregistrate 138 de mii de entități cu diferite forme de activitate. Șeful CCI a adăugat că anul 2024 a fost un foarte dificil, dar, chiar și așa, antreprenorii au reușit să investească în calitatea întreprinderilor. Sergiu Harea susține că procesul de integrare economică europeană a Republicii Moldova constituie un factor important, care încurajează companiile să investească în calitate și competitivitate.

Potrivit președintelui CCRM, noutatea acestei ediții este marcarea a două nominalizări speciale, care reflectă tendințele actuale ale unei economii incluzive și orientate spre viitor. Este vorba despre companiile din domeniul antreprenoriatului social și companiile care au implementat învățământul dual, integrând formarea profesională în activitatea economică.

La rândul său, ministra dezvoltării economice și digitalizării, Doina Nistor, a spus că, după doi ani dificili, investițiile companiilor moldovenești au crescut cu circa 15% în 2024. Se atestă o creștere de 26,8%, în primul trimestru al anului, la capitolul investițiilor locale. Ministra a dat asigurări că Guvernul va fi mereu partenerul business-ului și că deja joi, 5 iunie, vor fi aprobate noi măsuri, pentru a simplifica relația oamenilor de afaceri cu statul.

La ediția din acest an a concursului „Premiul pentru realizări în domeniul calității” au participat 50 de companii, dintre care 15 s-au înscris pentru prima dată. După o evaluare specializată, 44 de companii au obținut titlul de „laureat”, fiind distinse cu trofeul „Zeița Calității”, și alte 6 companii au primit diplome de merit. Scopul concursului este evidențierea companiilor care au implementat cu succes sisteme performante de management al calității, promovând totodată cele mai bune practici din domeniu.

„Zeița Calității”, cea mai înaltă distincție a competiției, simbolizează excelența în aplicarea strategiilor moderne de management și susține dezvoltarea unei culturi organizaționale bazate pe inovație, eficiență și orientare spre client. Pentru obținerea trofeului principal – „Mercuriul de Aur”, companiile participante s-au înscris în una sau mai multe din cele 14 categorii.

La ediția actuală a concursului „Marca Comercială a Anului” și-au depus dosarele 71 de companii, înscriind un record total de 141 de mărci comerciale în diferite nominalizări. Dintre acestea, 18 companii au participat în premieră, demonstrând interesul pentru promovarea imaginii de brand și recunoașterea excelenței pe piața autohtonă și internațională.

În cadrul celor 21 de ediții ale concursului „Marca Comercială a Anului” au fost evidențiate mai mult de 1900 de mărci, iar peste 490 de companii au fost distinse la concursul „Premiul calității produselor și serviciilor”.

Realitatea Live

04 Sept. 2025, 16:24
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
04 Sept. 2025, 16:24 // Actual //  Ursu Victor

Creatorul de modă italian Giorgio Armani a murit la vârsta de 91 de ani, anunță france24.

Armani, în vârstă de 91 de ani, era sinonim cu stilul și eleganța italiană modernă. El combina flerul designerului cu perspicacitatea unui om de afaceri, conducând o companie care genera aproximativ 2,3 miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pe an. Se simțea rău de ceva vreme și a fost forțat să renunțe la prezentările grupului său de la Săptămâna Modei Masculine de la Milano din iunie, fiind prima dată în cariera sa când a ratat unul dintre evenimentele sale de pe podium. Cunoscut sub numele de „Re Giorgio” – Regele Giorgio – designerul era cunoscut pentru supravegherea fiecărui detaliu al colecției sale și a fiecărui aspect al afacerii sale, de la publicitate la aranjarea părului modelelor în timp ce acestea ies pe podium. O cameră funerară va fi amenajată sâmbătă și duminică la Milano, a anunțat compania, urmată de o înmormântare privată la o dată nespecificată.

În octombrie 2017, designerul italian anunţa că intenţionează să transfere o parte din participaţia pe care o deţine la grupul său de produse de lux Giorgio Armani SpA către o fundaţie caritabilă care îi poartă numele, în ideea de a împiedica o eventuală preluare sau divizare a grupului, transmitea Reuters.

În iunie 2024, Giorgio Armani a prezentat o colecţie masculină pentru vara anului 2025 de o eleganţă discretă, fără excentricităţi, marcată de materiale fluide şi croieli suple, informa AFP. Pe fundalul unor frunze de palmier proiectate pe un ecran şi al cântecelor de păsări, manechinele au defilat în decorul intim al Teatrului Armani de pe Via Bergognone, în cadrul Săptămânii Modei masculine de la Milano.

Vestele au fost omniprezente, purtate peste o tunică, un pulover sau chiar direct pe piele. Fularul înnodat în jurul gâtului şi pălăria cu panglică, purtată neglijent într-o mână, au completat look-ul estival imaginat de Giorgio Armani. Jacheta reinventată, fără umeri şi fără căptuşeală, emblema acestui brand încă de la înfiinţarea sa din 1975, a fost disponibilă într-un număr infinit de variante, cu sau fără revere, cu un singur sau cu un dublu şir de nasturi, uneori cu dungi fine şi întotdeauna aproape de corp.Pantalonii cu pense, susţinuţi sau nu de bretele, largi şi din ţesături uşoare, cum ar fi bumbac, in, catifea, satin şi chiar mătase. Într-un alt stil, mai degrabă oriental, frunzele de palmier au decorat cămăşi, veste şi pantaloni din mătase.

Deşi noua colecţie a fost fidelă stilului obişnuit “şic casual” al mărcii italiene, costumul strict cu cravată, în nuanţe de gri sau negru, croit pe măsură pentru oameni de afaceri, şi-a avut şi el locul său. Giorgio Armani a folosit o paletă diversă de culori, care a variat de la gri la grej, camel şi negru, trecând prin albastru închis, cu câteva tuşe de roz.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII