Gigantul de transport maritim Maersk spune că nu vede semne de recesiunea în SUA. Cererea de marfă rămâne puternică

08 Aug. 2024, 11:57
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
08 Aug. 2024, 11:57 // Bani și Afaceri //  bani.md

Gigantul de transport maritim Maersk, considerat un barometru pentru comerţul global, nu vede semne de recesiune în SUA, deoarece cererea de transport de marfă rămâne puternică, a declarat miercuri directorul executiv al companiei, citat de CNBC, conform News.ro.

”Am văzut în ultimii câţiva ani, de fapt, piaţa [de containere de transport maritim] rămâne surprinzător de rezistentă la toată frica de recesiune care a existat”, a declarat Vincent Clerc pentru CNBC, adăugând că cererea de containere a fost, în general, un bun indicator al puterii macroeconomice subiacente.

Stocurile din SUA – mărfuri care sunt stocate înainte de livrare sau procesare – ”sunt mai mari decât erau la începutul anului, dar nu sunt la un nivel care este îngrijorător sau care pare să indice o încetinire semnificativă chiar la început”, a spus Clerc, în ciuda faptului că a remarcat o oarecare imprevizibilitate în cifre pentru companiile care reaprovizionează stocurile.

”Ne uităm, de asemenea, la comenzile de achiziţie de la o mulţime de comercianţi cu amănuntul şi mărci de consum care trebuie să importe în SUA pentru următoarea lună de cerere şi par să fie încă destul de robuste… cel puţin datele şi indicatorii pe care îi avem” Pare să indice încă un nivel bun de încredere că nivelurile actuale de consum din SUA vor continua.”

Ultima săptămână a cunoscut o escaladare bruscă a îngrijorărilor cu privire la o recesiune în cea mai mare economie a lumii, SUA, în urma unui set de date mai slabe decât se aştepta, care i-a divizat pe economişti şi pe participanţii de pe piaţă.

Stocurile de comerţ cu amănuntul din SUA – o măsură a construcţiei nedorite – au crescut în luna mai cu 5,33% faţă de un an în urmă, la 793,86 miliarde de dolari, potrivit celui mai recent comunicat al Biroului de Recensământ al SUA.

Un raport publicat miercuri de platforma de leasing Container xChange a spus că indicatorii sugerează că stocurile sunt mai mari decât cererea, ceea ce înseamnă ”un moment mai puţin prosper” în următoarele luni pentru comercianţii de containere, piaţa de logistică şi comercianţii cu amănuntul care au stocat.

Clerc de la Maersk a spus că compania a fost surprinsă de rezistenţa volumelor de containere din ultimii câţiva ani şi a spus că se aşteaptă ca aceasta să continue în trimestrele următoare – fără nicio indicaţie că economia globală se îndreaptă către un teritoriu recesional.

Exporturile chineze au fost motorul din spatele volumelor puternice de containere, deoarece ponderea globală a containerelor originare sau care se îndreaptă spre China a crescut, a continuat el.

În 2022, firma daneză a avut o perspectivă mult mai sumbră, avertizând cu privire la o frecvenţă a cererii din cauza inflaţiei, ameninţarea unei recesiuni globale, criza energetică europeană şi războiul din Ucraina. O combinaţie a acelor factori a condus la scăderea tarifelor de transport în 2023, ducând la scăderea profiturilor Maersk.

Această tendinţă a fost parţial inversată în acest an, pe fondul tensiunilor geopolitice în creştere din Marea Roşie, care au determinat firmele de transport maritim să devieze rutele comerciale din jurul coastei de sud a Africii – prelungind timpul de călătorie şi eliminând capacitatea sistemului global.

Marea Roşie poate să provoace inflaţie suplimentară

Clerc a declarat miercuri, pentru CNBC, că se aşteaptă ca tensiunile de la Marea Roşie să continue cel puţin până la sfârşitul anului.

”Acaesta, desigur, necesită mai multă capacitate, mai multe nave pentru a deplasa comerţul global în întreaga lume şi asta a creat unele lipsuri aici, în al doilea trimestru şi în al treilea trimestru cu care avem de-a face în acest moment”, a spus el.

”Asta înseamnă, pe termen scurt, costuri mai mari şi, ca urmare, a trebuit să ne asumăm costuri semnificative, atât în ​​ceea ce priveşte nevoia de mai multe nave, cât şi necesitatea de mai multe containere pentru a face treaba pe care o aşteptăm de la noi. ”

Dacă situaţia persistă, Maersk va înregistra ”o inflaţie semnificativă” în baza sa de costuri, pe care va trebui să o transfere clienţilor, a continuat el, rutele Asia spre Europa sau coasta de est a SUA costând între 20% şi 30% mai mult.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

28 Mai 2025, 17:15
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
28 Mai 2025, 17:15 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Pavel Durov, fondatorul și principalul acționar al Telegram, a anunțat o tranzacție majoră cu Elon Musk, fondatorul Tesla și cel mai bogat om din lume. Potrivit unei postări publicate pe canalul său de Telegram, Durov a confirmat parteneriatul cu compania lui Musk, xAI, în domeniul inteligenței artificiale. Acordul prevede integrarea chatbotului Grok, dezvoltat de xAI, direct în aplicația Telegram. Grok este deja funcțional în rețeaua socială X, deținută de Musk, și a fost creat ca rival pentru ChatGPT al fostului partener al lui Musk, Sam Altman, de la OpenAI.

Conform anunțului, începând din această vară, utilizatorii Telegram vor putea accesa funcționalități AI avansate prin Grok, inclusiv căutare inteligentă și opțiuni de extindere a mesajelor cu ajutorul rețelei neuronale.

În schimb, proiectul xAI al lui Musk va avea acces la uriașa bază de utilizatori a Telegram, care numără aproximativ un miliard de utilizatori activi, dintre care 15 milioane sunt abonați plătitori. Astfel, la cei circa 550 de milioane de utilizatori X (din care 700 de mii abonați) se adaugă un nou potențial uriaș de clienți pentru serviciile AI ale lui Musk. Totodată, Durov va încasa 300 de milioane de dolari și va primi 50% din veniturile generate de abonamentele xAI în Telegram.

Această mișcare vine în contextul în care, potrivit The Wall Street Journal, Durov se află în discuții avansate cu mai mulți investitori majori din SUA. Telegram intenționează să atragă 1,5 miliarde de dolari prin emiterea de obligațiuni cu un randament de 9%. Printre cumpărători se numără giganți financiari precum BlackRock și Citadel, în timp ce Mubadala, fondul suveran de investiții din Abu Dhabi, va rămâne printre acționarii Telegram.

Tranzacția cu investitori americani semnalează încrederea continuă a pieței în Telegram, în ciuda problemelor legale care îl vizează pe Durov. Potrivit Politico, Durov a încercat recent să obțină un permis special pentru a intra în SUA și a negocia direct cu investitorii, însă cererea i-a fost respinsă de autoritățile franceze, care au considerat că motivul vizitei „nu este convingător și nici justificat”. În Franța, Durov este vizat de o anchetă pentru refuzul de a coopera cu autoritățile în investigații privind activități ilegale desfășurate pe Telegram, acuzații pe care le respinge categoric.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO