Gigantul tehnologic Google tocmai a anunțat că nu renunță la tehnologia prin care activitatea în browser poate fi monitorizată. Compania amână cu un an planul de eliminare a cookie-urilor.
Cookie-urile este tehnologia care permite urmărirea activității online în scop de advertising, în primul rând.Ele trebuia să fie elimnate de la începutul anului 2022, dar compania s-a răzgândit și le va șterge abia la finalul lui 2023.
Potrivit Google, această întârziere le va permite dezvoltatorilor, industriei de advertising și creatorilor de conținut să fie confortabili cu noile tehnologii care sunt create și care vor înlocui cookie-urile. Vor exista alte variante folosite pentru reclame personalizate astfel încât datele utilizatorilor să nu fie în pericol.
Această decizie este una riscantă pentru Google în condițiile în care Comisia Europeană a anunțat recent că a demarat o investigație împotriva Google și o acuză că a suprimat competiția prin restricționarea accesului la datele utilizatorilor în scop de advertising și a păstrat informațiile pentru ea.