Istoria unei grădinițe private: De la vis, la bani și decizia de face ceea ce trebuie. „Am investit banii de la nuntă”

08 Iun. 2021, 12:50
 // Categoria: Interviu // Autor:  MD Bani
08 Iun. 2021, 12:50 // Interviu //  MD Bani

Cristina Bostan este fondatoarea unei grădinițe private din capitală. La mai puțin de doi ani de la înregistrarea companiei, grădinița are deja două filiale.

„Conceptul a fost să facem o grădiniță care este axată pe arte, cum este sculptura, pictura, dansuri, muzică, limbi străine. Am înțeles că copiii au nevoie de această terapie prin artă, pentru că așa ei se dezvoltă mai armonios, mai fructuos. Îi ajută să dezvolte  mai ușor obiceiurile zilnice”, relatează Cristina Bostan.

Fiind o mămică cu experiență de abia șase luni, a decis să facă și „ceea ce trebuie”, prin continuarea implicării în activitatea grădiniței.

După ea, fiecare părinte este cel care decide momentul potrivit pentru ca un copil să meargă la grădiniță.

Pentru a lansa această afacere, familia Bostan a investit banii primiți cadou la nuntă, au împrumutat de la prieteni și, de asemenea, au aplicat la un grand oferit de către Organizația Întreprinderilor Mici și Mijlocii prin intermediul programului „Start pentru Tineri”.

„Soțul meu știa că eu visez la o grădiniță. Această idee părea a fi foarte departe.

Eram după nuntă, cred că la o săptămână distanță. Știam că acești bani foarte repede se cheltuie. Ce facem cu ei?

La un moment dat el îmi spune: Uite ce am găsit eu pentru tine!

Îmi arată o clădire mare și frumoasă, unde eu cu siguranță nu aveam cum să fac o afacere pentru că era prea mare pentru mine. 

Îmi spune: Eu am închiriat-o. Am plătit. 

Cum? Cât? De unde?

El îmi spune – „Vei putea””

Au planificat ca să întoarcă investițiile timp de doi ani de la lansarea unei grădinițe.

Întreaga istorie a grădiniței private, o aflați în continuare.

 

Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău