Miliardarul Țiriac, despre colecția bijuteriilor sale: Istoria unei mașini este mai importantă decât valoarea ei în bani

13 Ian. 2023, 15:10
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
13 Ian. 2023, 15:10 // Actual //  bani.md

Istoria unei mașini de epocă este chiar mai importantă decât valoarea ei exprimată în bani, a declarat, vineri, omul de afaceri Ion Țiriac, adăugând că prețul unor astfel de automobile a crescut foarte mult în ultima perioadă.

”Nu există produse care să fie crescut în valoare în halul în care au crescut mașinile de colecție. (…) Istoria unei astfel de mașini este chiar mai importantă decât mașina în sine, pentru că îi ridică valoarea”, a afirmat Țiriac.

Declarația a fost făcută cu ocazia prezentării celor mai recente modele din galeria auto Țiriac Collection, respectiv două automobile Mercedes-Benz 600 din 1966 și Mercedes-Benz 600 Pullman din 1969.

”Le-am numit Lebedele albe. Toți conducătorii de stat au avut câte una. Se numea mașina secolului și a fost cel mai strălucitor produs al Mercedes. Am avut ocazia să pun mâna pe ele acum două luni”, a afirmat omul de afaceri.

El a adăugat că este aproape imposibil să găsească o mașină de epocă dotată cu motor electric.

”Este aproape imposibil să găsești mașini electrice de epocă, iar cu chinezii și cu rușii nu pot să mă bat la preț”, a afirmat Țiriac.

Omul de afaceri a mai spus că, în cercurile pe care le frecventează, există deja mașini electrice cu autonomii de 1.000 de kilometri.

”În cercurile în care mă învârt eu (…) o au pe cea cu autonomie de 1.000 de kilometri. Dar, dacă ar pune-o pe piață, cu ce ar mai putea veni apoi? De aceea se vând cele cu autunomii de 500 de kilometri”, a mai spus el.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

10 Dec. 2024, 15:13
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
10 Dec. 2024, 15:13 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Industria globală a aviației este proiectată să obțină un profit net de 36,6 miliarde de dolari în 2025, depășind ușor estimările pentru anul 2024, a anunțat Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA). Această performanță va fi impulsionată de scăderea prețurilor la combustibil și de o gestionare eficientă a costurilor, Rtă datele IATA.

Numărul pasagerilor este estimat să crească cu 6,7%, ajungând la 5,2 miliarde în 2025, iar veniturile totale ale industriei ar putea depăși, pentru prima dată, pragul de 1 trilion de dolari, până la 1,007 trilioane de dolari, o creștere de 4,4% față de 2024.

Profitul operațional este estimat la 67,5 miliarde de dolari, iar cheltuielile totale ale industriei ar putea atinge 940 miliarde de dolari în 2025.

În cadrul unei conferințe de presă, Willie Walsh, directorul general al IATA, a remarcat creșterea semnificativă a pieței aviației în India, subliniind importanța conectivității aeriene pentru sprijinirea dezvoltării economice. India și China rămân printre piețele de aviație internă cu cea mai rapidă creștere.

Conform IATA, marja de profit net pentru 2025 este estimată la 3,6%, în creștere ușoară față de 3,3% în 2024. Profitul net per pasager va ajunge la 7 dolari, mai mic decât vârful de 7,9 dolari înregistrat în 2023, dar peste valoarea de 6,4 dolari prognozată pentru 2024.

În regiunea Asia-Pacific, profitabilitatea va înregistra o ușoară îmbunătățire datorită cererii puternice și a creșterii gradului de ocupare a aeronavelor.

La nivel global, tariful mediu al biletelor de avion, inclusiv taxele suplimentare, este prognozat să fie de 380 de dolari, cu 1,8% mai mic decât în 2024.

Prețul mediu al combustibilului pentru avioane este estimat la 87 de dolari pe baril în 2025, în scădere față de 99 de dolari pe baril în 2024. Cheltuielile totale pentru combustibil ale companiilor aeriene vor fi de 248 miliarde de dolari, o scădere de 4,8%, chiar dacă volumul consumului de combustibil va crește cu 6%, până la 107 miliarde de galoane.

Cu toate acestea, IATA avertizează asupra provocărilor legate de lanțurile de aprovizionare, infrastructura deficitară, reglementările stricte și creșterea taxelor. În plus, companiile aeriene vor resimți o presiune financiară suplimentară, pe măsură ce vor epuiza beneficiile fiscale asociate pierderilor din perioada pandemiei.

Această proiecție evidențiază eforturile industriei aeriene de a-și reveni complet după pandemie și de a investi în tehnologii sustenabile pentru un viitor mai verde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală