Moldovenii care merg la mare în România vor face cheltuieli uriașe. Prețuri mai mari la cazare, masă și șezlonguri

02 Iul. 2022, 18:36
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Iul. 2022, 18:36 // Actual //  Lupu Eduard

Tarifele la cazare au crescut din acest weekend pe litoralul românesc cu 10%-20%. Au crescut și prețurile la mâncare sau șezlonguri. Scumpirile nu se opresc însă aici. La sfârșitul lunii iulie va urma o nouă majorare.

Luna iulie vine cu prețuri mai mari pe litoral. Tarifele la cazare s-au scumpit în medie cu 10% – 20%. Chiar și așa stațiunile românești nu duc lipsă de turiști.

Înainte de pleca în vacanță trebuie să luați în calcul aceste scumpiri atunci când vă stabiliți bugetul. De exemplu, o cameră la un hotel de două stele care putea fi închiriată cu 150-200 de lei românești pe noapte, costă acum 175-200 de lei românești pe noapte.

În cazul hotelurilor de trei stele, dacă până vineri o cameră costa 300-320 de lei pe noapte, acum prețurile sunt cuprinse între 370 și 400 de lei pe noapte.

În ceea ce privește hotelurile de 4 sau 5 stele prețurile au crescut de la 450-500 de lei pe noapte la 550-600 de lei pe noapte. Dacă faceți un calcul pentru un sejur de 7 nopți, veți da pe cazare cel puțin 1180 de lei și cel mult 4200 de lei, în funcție de hotelul ales.

Nu doar cazarea s-a scumpit ci și costul unei mese la terasă sau restaurant. Creșterile sunt și aici de 10%-15%. Veștile proaste nu se opresc aici. Va mai urma un val de scumpiri la finele lunii iulie când este vârful de sezon. Primele reduceri de prețuri vor apărea după data de 25 de august.

Nu doar cazarea s-a scumpit pe litoralul românesc ci și șezlongurile. Cea mai scumpă stațiune din acest punct de vedere este Mamaia. Pe plajele din această stațiune, un șezlong poate fi închiriat la prețuri cuprinse între 60 de lei și 100 de lei. Un baldachin poate fi închiriat chiar și cu 200 de lei pe zi.

În Constanţa, prețurile sunt mult mai mici. Un şezlong la Plaja Modern costă 25 și 30 de lei, în timp ce în Năvodari se găsesc şezlonguri şi la 20 lei pe zi.

Pe plajele din Constinești un șezlong costă 30 de lei, iar un baldachin 150 de lei. În Eforie Nord și Eforie Sud, prețul unui sezlong este acum, de 25 de lei pe zi. Același preț este și pe plajele din Mangalia și 2 Mai. În Vama Veche, preţul pentru un şezlong este 35-40 de lei.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

12 Aug. 2022, 06:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
12 Aug. 2022, 06:00 // Actual //  Lupu Eduard

Ministerul Economiei a anunțat recent consultări publice cu privire la un proiect de Hotărâre de Guvern care să favorizeze importul de produse petroliere europene în Republica Moldova.

Esența modificării este excluderea certificării obligatorii a produselor petroliere în cazul importului direct al acestora de la un producător dintr-un stat membru al Uniunii Europene.

„Facilitarea accesului pe piața Republicii Moldova a produselor petroliere principale (a benzinei și motorinei) importate direct de la producătorii acestora amplasați într-un stat membru UE. Astfel, se vor recunoaște documentele eliberate de producător prin care se confirmă calitatea produselor petroliere (declarația de conformitate și raportul de inspecție). Respectiv decade necesitatea efectuării obligatoriu a prelevării probelor și încercărilor de laborator efectuate la etapa importului pe teritoriul vamal al Republicii Moldova”, se spune în modificările propuse.

Interesele au aruncat în aer amendamentul salvator

Inițiativa legislativă a apărut după publicarea raportului Comisiei parlamentare speciale conduse de deputatul Radu Marian, formată după ce în această primăvară s-a accentuat deficitul de produse petroliere. Președintele Republicii Moldova, Maia Sandu a atras atenția asupra acestei probleme și a convocat Consiliul de Securitate. Dânsa a cerut rezolvarea grabnică a problemei.

La acea vreme, deficitul de motorină a stârnit un șir de probleme. Prețul angro era mai mare față decât prețul la pompă. Or, acest lucru a stârnit nemulțumirea în rândul agricultorilor, care amenințau cu proteste în cazul în care statul nu le compensează 100% din acciza la motorină.

Un nou amendament, speculanții de carburanți fac lobby  

Revenind la legea produselor petroliere, Comisia specială propune reducerea cheltuielilor cu 2 bani per litru la petroliștii din Republica Moldova, care au companiile mamă în România.

O inițiativă, bună, însă cauza deficitului produselor petroliere din Republica Moldova este alta. Este vorba de speculațiile, cu schema de revânzare a carburanților. Potrivit statisticilor, confirmate de declarațiile ANRE, combustibilul a fost importat în țară în cantități suficiente. Dar, de fapt, a rămas la comercianții care l-au revândut. Fiecare importator are propriul său comerciant speculator-dealer care cumpără volume importate și creează un deficit artificial.

În plus, absența restricțiilor legale permite nerezidenților să vândă combustibil pe teritoriul Republicii Moldova în portul Giurgiulești fără licențe speciale. Conform acelorași scheme, combustibilul rusesc este furnizat de acolo în Ucraina cu implicarea misterioasei companii offshore Euronova. Despre acest lucru a scris bani.md anterior. Este vorba de o schemă de revânzare a carburanților prin care gigantul rus Gazprom vinde carburanți în Ucraina prin portul Giurgiulești via portul Constanța. Danube Logistics SRL, controlată de BERD (100%)  și care operează Portul Giurgiulești, activează drept traider petrolier, facilitând tranzitarea carburanților spre Ucraina. Transportul se face pe calea ferată.

Autoritățile au înțeles problema, dar ridică din umeri

Problema cu criza carburanților nu e recentă. Anul trecut, de exemplu mai multe benzinării și-au suspendat activitatea din lipsă de carburanți. Respectiv, cei de la guvernare au înțeles că problema lipsei carburanților e una artificială și au vrut să o soluționeze. Astfel s-a vrut limitarea vânzărilor angro a carburanților, respectiv s-a născut celebrul amendament la legea carburanților – Marian – Bolea.

Amendamentul includea limitarea vânzării angro a produselor petroliere. Era vorba de comercializarea angro doar în lanțurile de comerț cu amănuntul. Este lesne de înțeles că nu le-a fost pe plac speculanților din piață, iar în lectura a doua detaliul cu limitările de comercializare a dispărut.

Povestea continuă, în condițiile în care în actualul amendament, cineva a avut grijă ca deficitul carburanților să nu fie soluționat.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău